načítám data...

Autíčkář se ptá: Jaké auto na zimní radovánky?

Letošní zima má zatím s výjimkou jednoho dvou dnů sílu grónského národního týmu na letních olympijských hrách. Mnoho nadšených řidičů čekalo či stále čeká na klouzavý povrch,...

Zobrazit galerii

Letošní zima má zatím s výjimkou jednoho dvou dnů sílu grónského národního týmu na letních olympijských hrách. Mnoho nadšených řidičů čekalo či stále čeká na klouzavý povrch, aby si mohli užít táhlých driftů a mizerné trakce bez nutnosti mít mnoha set koňovou zadokolku se samosvorem. Levná, auto neničící zábava, které často podlehne i jinak spořádaný řidič.

Vyjížďky na oblíbenou okresku mají v zimě zvláštní nádech. Pitoreskní krajina pokrytá tím studivým svinstvem náhle vypadá zcela jinak, vlídněji, a vás před jejím detailnějším prozkoumáním chrání jak nižší rychlost vozidla, tak sněhové bariéry vytvořené pluhem. Sváteční neřidiči raději zůstanou doma a brzy je tma, tudíž silnice jsou volnější a řidiči o sobě navzájem ví díky svitu jejich reflektorů odrážejícím se od miliard sněhových vloček.

Otázkou však zůstává, jaké auto pro vyjížďky klikami napřed použít? Preferujete raději nezáludnost předního náhonu a tahání ruční brzdy v nižších rychlostech? Nebo jste zastánci názoru, že zatáčení i pohon vozidla je pro dvojici kol příliš velké sousto? Jsem si zcela jistý, že vaše odpovědi se budou lišit i podle geografických podmínek. V místech, ve kterých zima příliš neúřaduje, jako třeba v okolí Pardubic, kde bydlí náš vůdce Bobash, předpokládám větší oblíbenost zadokolek. Naopak v podhůří s častější četností sněhové pokrývky nejspíše vyhraje hrabání všemi kolečky. Bude to však uklidňující SUV, nezbednosti podporující a setrvačností příliš neomezené malé lehké 4x4, nebo brutálně rychlé, hrůzu nahánějící rally čtyřkolky?

Neostýchejte se napsat nám pro vás ideální zimní povoz. V dalším článku poté vyberu svých pět favoritů a třeba se v něm objeví i vámi navrhované auto. Diskuzi prohlašuji za zahájenou, komentáře pod článkem jsou vaše.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Dáda
28. prosince 2011, 16:06
0

BMW 328i E36 fsamosvoru (dával se za příplatek z továrny)

reagovat
fe
fernie
28. prosince 2011, 16:09
0

Zadokolka je jasna :)) Jen porad nevim, ktera to ma byt. Camaro, Miata nebo snad 200SX? :)

reagovat
Ma
Mates
28. prosince 2011, 16:18
0

Vidím, že tady jsou asi jen příspěvky z polozimních oblastí, nic proti... :) Já bych vzhledem k Valašským zimám volil určitě AWD... Myslím, že docela zajímavou volbou by mohlo být Subaru Impreza WRX STi Type-ra přestavené na LHD. Dá se tomu dávat více na prdel a při nějakém rozumném rozbití se dají lehce použít díly z obyčejnějších Imprez.

reagovat
Gi
Gilgit
28. prosince 2011, 16:35
0

Ja po dvou dnech sněhu tady u nás v Havířově jsem naprosto rozhodnutý že auto pro zimní radovánky je jak dělaný ...a to Ford Aerostar XL 3.0 V6 ta podělaná dodávka se 108kw na tom sněhu je naprosto užasná....:-))

reagovat
Sl
Sleeper
28. prosince 2011, 16:40
0

Je-li na silnici souvislá vrstva ledu, je v podstatě jedno, v čem zrovna sedíte :o)

reagovat
Vi
Vil
28. prosince 2011, 16:45
0

BMW M5 E39, alebo viac-menej vacsina vyrobkov mnichovskej divizie Motorsport. Zalezi samozrejme na cenovej relacii, v akej sa pohybujeme, M5 e39 mi pride idealna co sa tyka moznosti/cena, hodnota/cena a zabava/cena, ale v podstate rovnake rovnice by sa dali vytvorit aj u skvelej M3 E46, ci v podstate kazdej generacii rady M3.
Aby som sa stale neopakoval, pokial by som mal povedat len jedneho konkretneho favorita na zimne radovanky a jazdy bokom, bol by to M5 E39.

reagovat
Bo
BobAsh
28. prosince 2011, 16:48
0

A to já si zase myslím, že na zimní radovánky je čehokoliv od divize M škoda, protože ty monstrózní výkony nevyužiješ. Na sněhu ti stačí klidně 520i...

reagovat
GT
GTR
28. prosince 2011, 16:48
0

Tak v mojom kraji vzhladom k tomu ze zijem v objati kopcov a hoskych usekov ktore byvaju zasnezene dost nato aby tam zapdlo vsetko ostatne okrem vykonneho AWD :-) doteraz som jazdil Audi S4 4.2 V8 ale na tuto sezonnu sa chystam vybrat z garaze vacsiu perlicku. Nissan GTR R35 to bude :-) uz mi netrpezlivo place v garazi a spolocne cakame na den ked bude vsetko zaliate do bielej periny a slnko nam bude ukazovat kadial mame razit cestu :-))

reagovat
ku
kuba
28. prosince 2011, 16:49
0

určitě impreza,evo,lancie,quattra a prostě všechno čemu hrabou 4kola:) se zadkolkou je docela sranda ale pořád to neodjíždí tak hezky jak 4x4, u předkolky to samé. Je fakt, že slušný motor, gumy, samosvor a nelevé ruce umí udělat hodně i s jednou poháněnou nápravou, ale 4x4 mi prostě přijde ve všech směrech lepší.

reagovat
Bo
BobAsh
28. prosince 2011, 16:54
0

Jinak já si dovolím vlastní návrh, i když skutečně aktuální bude tak za 2-3 roky, až jejich ceny ještě spadnou:

Jaguar X-type

reagovat
On
Ondra
28. prosince 2011, 16:57
0

Bobash: jako to překarosovaný Mondeo? Aspon v 4x4 a šestiválci snad :)

reagovat
tl
tlusta.devka
28. prosince 2011, 16:57
0

Atmosferickou starou Imprezu 2.0R nebo Libero

reagovat
Bo
BobAsh
28. prosince 2011, 16:59
0

Ondra: Samozřejmě že 4x4... ono to pak totiž začíná docela dávat smysl, zvlášť při těch drobnejch, co to teď stojí...

reagovat
dr
drafi
28. prosince 2011, 17:05
0

Mercedes C diesel manuál

reagovat
Vo
Vojta99
28. prosince 2011, 17:07
0

No,buďto zadokolku RX-7 nebo předokolku peugeot 309 GTi coupé a ze čtyrkolek asi něco jako Land Rover Defender nebo Gčko od Mercedesu...

reagovat
fa
famart
28. prosince 2011, 17:15
0

bmw e30 akakolvek dokaze na snehu bokom tak ako nic ine za tie prachy

reagovat
Ba
Bambus
28. prosince 2011, 18:04
0

Cokoli od BMW co v názvu nemá X, a pokud možno ani d ;)

reagovat
On
Ondra
28. prosince 2011, 18:09
0

řetězy se v horských oblastech u BMW hodí, to je pravda :)

reagovat
wl
wlko
28. prosince 2011, 18:51
0

štvorkolky....pre chudobnejších fordy sierra bmw 325xi alebo audi 90 quattro a pre tých bohatších asi WRX STI a EVO :)

reagovat
EN
ENGINE EMPIRE
28. prosince 2011, 19:50
0

Každú zimu jazdím na zadokolkách a tak mi nemravné myšlienky na AWD čoraz viac nedajú spať... Spomeniem moje tri AWD múzy, riadne homologované samozrejme, bavíme sa o zábavnom aute na zimu pre bežného vodiča, takže nedobrovoľne musím vynechať všetko s prídomkom WRC a pod.
No.1: Mitsubishi Lancer EVO VI Makinen Edition
No.2: Prodrive P2
No.3: Litchfield Impreza Type25 Spec C (2007)

reagovat
je
jeník
28. prosince 2011, 20:39
0

Nejlepší je BVP.....bohužel moc to driftovat neumí, ale mohu Vám zaručit, že jízda v něm je podobná průchodu sousta trávícím traktem u krav a jiných přežvýkavců.

reagovat
Ve
Vencos
28. prosince 2011, 22:37
0

Na zimu jedině truck. 4x4 truck/SUV, ideálně s pluhem, to je ta správná zimní zábava

reagovat
Im
ImolaRot
28. prosince 2011, 22:49
0

BMW M3 E46 ....jen trocha škody jí tam kde je prosoleno :)) jinak.... neurazí nikde a nikdy.....:-)

reagovat
ja
jagy
28. prosince 2011, 22:49
0

Jednoznacne 4x4, pokud jsou na ni penize :) Pri nizsim obnosu bych volil GTi-R, pri vyssim limitu Imprezu Type-RA v3. Duvody viz. Mates.

Bobash: X-type 4x4 3.0 V6 kupoval jeden nas zakaznik za nejakych 90tis... prej to bylo neprodejne.

reagovat
Bo
BobAsh
29. prosince 2011, 00:00
0

jagy: Však jo, ještě chvíli a X-typy 3.0 4x4 se budou prodávat za 50 tisíc. A vzhledem k tomu, jak skvělý auto je Mondeo třetí generace, zejména ST220, tak ve verzi s podvozkem od Jagu a se 4x4 to bude ideální volba :)

reagovat
Ma
Martin
29. prosince 2011, 10:02
0

Myslím, že není potřeba sahat tak daleko a vysoko, jako jsou zmiňovaná BMW a Jagy a Medvědi, v předchozích zimách jsem se vyřádil s Peugeot 505 GTi 2,2 ( pro neznalce - poslední zadokolka od Peugeota - 1200 kg, 105 - 180 koníků ) a teď s Volvem 960 2,5 v manuálu, byť je řízení značně přeposilované - ale letiště je široké a tak místa dost a nehrozí zřícení do propasti, protože odvodňovací kanálky maji jen cca 8cm a pak je za rovina. Ti dříve narození si pak jistě vzpomenou na Škodu 1000/100/110 a Ti mladší na jejich mladší ekvivalenty, i když si troufnu říci, že se 130 s vlečnými rameny to přes relativně malý výkon chtělo pořádný koule :-)))

reagovat
Co
Colombo
29. prosince 2011, 11:31
0

Zimní rally monte pole zásadně v žiguli 1200

reagovat
Ma
Martin
29. prosince 2011, 11:35
0

1500 seděla líp :-)) a pokud bych se zdržel u rusáků, pak Moskvič 403 byl v mládí naprosto dokonalej, jen mám pocit, že motor nebyl původní :-))

reagovat
Co
Colombo
29. prosince 2011, 17:23
0

To už ovšem byly Lady, pečliě střeženy soudruhy a ošetřeny gumoasfaltem,takže krom moskviche zbývala jedinná správná koncepce Vaz 2101 kopějka. Kdeže ony sněhy jsou...

reagovat
Ma
Martin
30. prosince 2011, 09:48
0

Tak to nevím :-), nebylo mi tolik a ta 403 , kterou jsme si s kluky koupili bez papírů a blbli s ní na štěrkovišti a po polích byla celá taková podivná :-)) ale nám bylo 15, takže prostě úžasná :-)) jediné a doufám, že i poslední auto, se kterým jsem se kdy dostal přes střechu - stačilo si lehnout na sedačku, opřít se nohama a strop/ střecha byl zase v pohodě :-))

reagovat
Co
Colombo
02. ledna 2012, 19:37
0

Auta do roku 90 měla koule, elektronika začala působit jako vojenský bromtea takže lolitky s přehledem zkrotily SUV(čti BVP) a novodobé samohrajky mne osloví až tlačítkem Autopilot pro odvoz z restauračního zařízení.

reagovat
Ma
Martin
03. ledna 2012, 07:10
0

Souhlasím a taky proto je pro mne stále těžší přemýšlení nad tím, co nahradí mé současné auto :-(

reagovat
Bu
Bubák2
03. ledna 2012, 11:31
0

Jeep ZJ 5.9 na liftu

reagovat
am
amigo
05. ledna 2012, 07:39
0

podle budgetu bych volil mezi dvema 4kolkama
Impreza STi type-RA (kvuli DCCD, klidne i RHD) a Lancer Evo
Pro Imprezu hovori levnejsi porizovaci naklady i pripadne dily, pro Evo zase chytre diferaky :)
pokud by to melo byt RWD tak bych sahl po 6ti valcovem BMW, benzin nebo nafta to je fuk, v manualu s LSD (takze bohuzel vypadavaji e46)

reagovat
ha
hazos
05. ledna 2012, 08:51
0

Jsem z vysočiny a mám 330i bez samosvoru a v automatu. Při sebemenším sněhu se z místa do kopce ndá rozjet naprosto a vůbec. Zrovna teď jsem si to vyzkoušel bo tu sněží.
Mít samosvor a manuál kde si čloěk s tou spojkou pohraje tak je to zlatý auto. Takhle zrovna ale projíždím bazary cože si to koupím jinýho. S4 4,2l vypadá moc hezky, i když je to auto od Paraolympiků

reagovat
Ma
Martin
05. ledna 2012, 14:51
0

I s manuálem je to těžké, ale nalož dozadu a .... Vždyť to znáš :-))) I ten automat se s tím popere :-)) popral se u 735iL, popere se i u 3, dej mu šanci a k paraolympikům se nedávej :-)) když se urve S8, neuděláš s tím vůbec nic :-(

reagovat
st
stefandos
19. ledna 2012, 03:45
0

Lada 2105. Na nauceni hustojizdy bokem je to dostacujici, zima v tom v zime neni a kdyz to cestou domu z blbnuti oprete o svodidla, je vam to jedno.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem