načítám data...

Autíčkář se ptá: Do 250 000 Kč - nové nebo ojeté?

Je fascinující, jak se za posledních pár let změnil svět člověka, uvažujícího o levném novém autě. Letos už podruhé jsem strávil odpoledne v roli "odborného poradce", snažícího se doporučit...

Zobrazit galerii

Je fascinující, jak se za posledních pár let změnil svět člověka, uvažujícího o levném novém autě. Letos už podruhé jsem strávil odpoledne v roli "odborného poradce", snažícího se doporučit nějaký vhodný vehikl kamarádce – a podotýkám, že v obou případech šlo o kamarádky mladší čtvrt století a plánující pořídit si auto za vlastní, prací vydělané peníze. Ještě před pěti lety by je taková myšlenka pasovala do role majitelek Fiatu Panda nebo Škody Fabia "v holobytu" a každý soudný petrolhead by je nutně nasměroval do bran autobazarů nebo na stránky inzertních serverů.

Ale co dnes? Opravdu ještě platí, že kdokoliv, kdo nedisponuje jedincem equus asinus f. domestica s otřesy aktivovanou mincovnou, udělá lépe nákupem auta z druhé ruky?

Otevřeně se přiznám, že moje dnešní mise začala odkazem na tři roky starý Golf TDI za 270 000 a mojí odpovědí, že s tímto rozpočtem a nenáročnými požadavky je rozumnější alternativou vehikl nový. Ještě nedávno bych si nedokázal představit, že někomu něco takového poradím…

A to je i dnešní námět k diskusi – máte zhruba čtvrt milionu a potřebujete auto jako dopravní prostředek. A nebo ještě lépe, někdo jiný má čtvrt milionu a přišel k vám pro radu, protože ví, že jste petrolhead a tudíž tomu určitě rozumíte.

Je pořád ještě nesmysl, kupovat nové auto? A existuje nějaké levné nové auto, ze kterého by člověk mohl mít i radost?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ti
Timeshifter
11. ledna 2012, 18:23
0

Ja sám sebe by som si kúpil nejaký použitý SAAB (silne preferované) alebo Volvo a zostala by mi finančná rezerva na nejaké opravy... :D
Vek a typ karsérie by záležali od plánovaného použitia a životnej situácie v čase nákupu.
O novom aute by som rozmýšlal, ak by som mal budget okolo 400k.

reagovat
ko
kolemjdoucí
14. ledna 2016, 04:55
0

co je to buget

Ad
Adam Bernau
11. ledna 2012, 18:34
0

Co je vlastně v nabídce nového za čtvrt míče co tě doveze z domu do práce, pak na nákup a třeba o víkendu k vodě?
Představuju si jen auta, kterým normální, jak píšete petrolhead, opovrhuje. Jenže ty auta mají třeba 7letou záruku, což by mohlo znamenat (také nemuselo) žádné investice, ovšem taky to bude téměř bez výbavy.
Starší (2001+) auto se silným motor (např. BMW E46 330ci) tedy zrovna zavrhneme, pokud toho slečna moc nenajezdí a je pořád ve městě, diesel bych taky zavrhl, takže skončíme u nějakého městského vozítka, r.v. 2005+, benzín.
Jde ale o spoustu věcí, město kde bydlí, trasy které pravidelně jezdí, taky co se jí líbí (nebudeš přece jezdit v něčem, co se ti už od začátku nelíbí) atd.
Ale asi bych se taky radši uchýlil k něčemu novějšímu.
Osobně bych věděl co se 1/4 míčem.. minimálně 3.0l a zadní náhon :D
Good luck při výběru ;)

reagovat
ri
riderhenry
11. ledna 2012, 18:42
0

Ja bych sahnul po Audi A2 3L - sice to mozna nemusi byt kdo vi jak spolehlive auto, ale svymi beznymi provoznimi naklady by si na pripadne opravy i mohla "vydelat". Jinak nova auta, obzvlast v nizsi cenove kategorii, na me nepusobi kdo vi jak dobre. Vetsinou jdou milovymi kroky so do kvality interieru, komfortu apod. Ale kdo vi, jak na tom bude technika za par let - nechce se mi verit, ze se daji naklady neomezene tlacit dolu bez dopadu na kvalitu.

PS: Audi mam rad ze vsech automobilek snad nejmin, ale stejne... :)

reagovat
On
Ondra
11. ledna 2012, 20:15
0

riderhenry: Zajímavá volba, co vím, tak verze 3L není nijak nespolehlivá, mnohé mají nalítáno opravdu hodně a jezdí bez problémů, tohle je zrovna zajímavé Audi :)

reagovat
Im
ImolaRed
11. ledna 2012, 20:32
0

V této cenové relaci bych volil snad výlučně vůz ojetý - nelze obecně generalizovat jaký či jaký před jakým - muselo by to být dle konkrétních požadavků na počet km, které osoba hodlá najet, vlastnosti jaké od vozidla očekává - výbava, pohodlí, schopnost vozu bavit řidiče, výkon, pružnost, prostor, spotřeba, velikost vozu, no prostě vše..., dále taky poruchovost, ceny náhradních dílů, dostupnost, apod... I Přesto tedy že to nelze generalizovat, také jsem různě radil a častokrát mi jako obyčejné auto vyšlo ideální v této cenové relaci - poměrně zánovní Škoda Octavia TDI... Kdybych neměl zprostředkované (rodinně-firemní) vozidlo na běžné ježdění a i sám bych se rozhodoval o tomto výběru - padla by tato volba... (ne! nejsem žádný suchar :)) ...taky mám něco vypečeného v garáži pro radost ´-)

reagovat
Bo
BobAsh
11. ledna 2012, 21:10
0

ImolaRed: Jo, Octa TDI je zajímavá alternativa, ale ne, pokud někdo najede 10-15 kkm ročně. To se diesel fakt nevyplatí, u auta mimo záruku přináší poměrně zásadní rizika úmrtí něčeho drahýho (turbo, vstřiky, čerpadlo) a ještě chrochtá.

A kromě spotřeby (na což nenajede dost) a velikosti (což jí k ničemu není) nemá Octavia žádnou zásadní výhodu třeba proti tomu Polu, který je ale nový...

reagovat
Im
ImolaRed
11. ledna 2012, 21:35
0

Bobash: Se vším co píšeš souhlasím - samozřejmě určité úhly pohledu to relativizují - dejme tomu, že opravdu výhodnost diesela začíná sotva tak na těch 15tis ročně, spíše je znát při dvojnásobku... o tom žádná..., na druhou stranu přináší z určitého pohledu elegantnější způsob jízdy, kdy se člověk jen nese na vlnách NM - někomu to může vyhovovat, někomu ne - obecně charakteristika dieselu, ale je to třeba faktor, který může ovlivnit i ty, kteří dostatek km pro čistou výhodnost / km nezískají. Druhá věc - i třeba to, že najedou ročně málo km může při dobrém výběru vozu, který má oproti novému najeto třeba 60tis i více km znamenat to, že se narozdíl od těch co natočí 30 a více tis km ročně oněm mastným závadám vyhnou či bude jejich riziko či počet únosný... Velikost a uživatelská příjemnost a praktičnost je samozřejmě také věc relativní, dejme tomu, že pokud jde o vizi mladé ženy do 25 let, tak by to nové Polo bylo jistě pro spoustu z nich lepší a i nenáročnější, méně rizikovou volbou, dejme tomu však vizi muže do 30 let, který má přecejen trochu jiné preference - spíše bych vsázel na výběr té Oktávie, byť lehce jeté... (Obecně variabilita mužského využití vozu a jeho variant mi přijde mnohem širší než u žen - čistá statistika počtů, dle pozorování.. ...žádné předsudky). ...Samozřejmě taky celé to nabourává skutečnost pokud někdo chce vůz univerzální, nebo si pořídí více specifických, ale to už je na jinou debatu ´) (Já osobně jako daily car používám Opla Zafiru 1.6 druhé generace, a předtím po dlouho dobu to samý první generace - oboje kupováno jako nové a za 150tis km té první jen výměna egr ventilu a tlumičů... ..jinak bez poruchy - výběr motorů 1.6i byl právě z důvodu ročního nájezdu jen cca 12-15tis km a městské jízdě v Praze... ...ale do diesela kdybych to nemohl používat bych prostě díky tomu nenásilnému stilu jízdy šel... - samozřejmě ne - kdybych neměl na odregaování vedle v garáži M3 E46 .))

reagovat
Ch
Chamele0
11. ledna 2012, 21:36
0

Rovnou říkám, že terénní auta nemusím, ale z nových aut mě poslední dobou zaujala nejvíc Dacia Duster. Sice bych se s verzí 4x4 a nějakou rozumnou výbavou nevešel ani do 300 tis., ale tohle auto aspoň dává smysl. Dovedete si představit Range Rover nebo Cayenne, jak to kalí naplno terénem? Podle mého do terénu patří jenom jednoduchá a relativně levná auta a to Duster je... a přitom se mi docela líbí.

A z ojetých bych si koupit Mondeo kombi v dieselu... :D ať všichni petrolheadi třeba puknou, ale fakt je, že to auto dělá perfektně všechno, co se od něj čeká...

reagovat
On
Ondra
11. ledna 2012, 21:49
0

Abych se také vyjádřil k tomuto tématu, nejsem přesvědčen, že s rozpočtem 250 tisíc je vhodné jít do nového auta. Dnešní malé levné povozy jsou sice na slušné úrovni, ale stejně, rok dva staré auto ještě v záruce by bylo lepší. Osobně bych volil nějakou tryskomyš typu Swift Sport či Twingo Sport...teda kecám, koupil bych nějakého zadohrabavého youngtimera v dokonalém stavu :D

reagovat
Ch
Chemcus
11. ledna 2012, 21:51
0

Osobně bych šel do něčeho mírně jetýho, kde už není taková ztráta hodnoty ihned po koupi. Jako rozumnou volbu bych viděl Ford Focus II 2.0 nebo (pokud překousne vzhled) Honda Civic TypeS. Ještě nejsou tak stará, aby potřebovali větší servis, ale mají už použitelný motor a jde s nimi jezdit dál než jen za město.
Jestli ale takhle velké auto nevyužije, tak bych se nebránil nové Kie Rio. Poslední rok se mi zdá, že korejci udělali velký krok vpřed a dělají srovnatelná, ne-li lepší auta než evropani.

reagovat
Im
ImolaRed
11. ledna 2012, 22:14
0

K těm korejcům - máme taky jednoho v rodině - KIA Soul 1.6i a až na hroznou kvalitu zpracování interiéru je na ježdění supr, zatím má najeto 17tis, uvidíme jak se popere s první stovkou třeba v porovnání s tím Oplem co do spolehlivosti, ale jízdními vlastnostmi a zábavou v tomto porovnání jasně vede (jasně je to trochu odlišný segment)... No a co se týče Fordu Mondeo, tak nic proti - skoro nic proti Fordu, třeba až na potenci koroze, proti Mondeu už vůbec ne, (s mk.2 v sedanu s duratecem V6 jsem strávil skoro 5let a 98tis km), ale co v mém okolí ať soukromníci, tak firmy - všichni nad jakýmikoli fordovy diesely zlomili hůl... - osobně neznám snad nikoho komu by se to nad míru přiměřenou nesralo jedna báseň... ..třeba existují i jiné zkušenosti, ale byl bych dost opatrný co se týče spojení ford a diesel... ...mě to přijde jako stejné póly magnetu...

reagovat
Bo
BobAsh
12. ledna 2012, 00:37
0

Jo, argument s propadem ceny a s tím, že auto po nákupu ztratí třetinu hodnoty, samozřejmě znám a taky jsem ho používal. Ale on je trochu rozdíl mezi novým Cayenne a novým hatchem nižší střední...

Kupříkladu tohle je nejlevnější Mégane současný generace, co se mi podařilo najít na Sautu:
http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/renault/megane/9462279

Přibližně totéž stojí zbrusu nový 239 tisíc... vážně dává úspora 40 tisíc smysl?

reagovat
Ma
Martin
12. ledna 2012, 07:38
0

Tak nevím, pokud bych radil slečně okolo 25 let, asi bych jí doporučil něco malého nového, co, to by záleželo na formě a prostředí užívání - jinak se na to bude koukat někdo, kdo denně dojíždí za prací delší cestu, jinak někdo, kdo se motá jen po městě a semtam vyrazí za rodiči. Sice by to stejně asi skončilo u " mně se líbí tamhleto červené s tím roztomilým rádijkem :-D Já osobně bych s tímhle rozpočtem koukal po ojetém tak okolo 150 - 200 000, aby mi zbylo na přizpůsobení a nutnosti ( tlumiče, gumy ,....) , a protože se znám, tak něco s víceválcovým motorem, v benzínu a samozřejmě zadokolku :-D Tajným typem by teď byl Jag XJ 6, nebo Lexus GS, eventuelně nějaká exotika :-))

reagovat
qu
quasimoto
12. ledna 2012, 09:08
0

Zavisi od toho, na ake ucely to clovek chce. Osobne by som sa nebal auta nizsej strednej triedy s overenym povodom, spolahlivou motorizaciou vo veku napr 2 roky.

Ak ale dotycny nechce mat s autom ZIADNE starosti, a staci mu velkostne auto segmentu malych aut, odporucil by som mu nove s plnou zarukou, kde sa naozaj nemusi nicoho bat. Za 250k Kc su uz slusne auta ako Yaris, Swift, Polo...

reagovat
Ma
Martin
12. ledna 2012, 10:35
0

No a když si to všechno shrnem : na čerňáku je na prodej Mercedes Benz 190 2,5 16V EVO 1 za 199 000 Korunek českých , v celkem slušném stavu a s plnou výbavou :-D a ještě by mladé slečně zbylo na kabelku :-D

reagovat
Sp
Spa
12. ledna 2012, 10:50
0

Za částku 250 tis. se dají aktuálně koupit auta s klimatizací, elektrickými okny, ABS, 4 airbagy, RADIO CD/MP3, centrál s dálkovým ovládáním a podle výrobce i další výbavou, takže tomu se nedá říkat "holobyt".
Například Fiat Punto EVO, Renault Megane, Ford Fiesta, Peugeot 206+, 207 atd.. Nabídka je dost široká.
Takže bych volil v této částce nové auto, u kterého je jistota že nejméně dva roky nebudou žádné investice a pokud chce mít člověk jistotu delší dobu, tak si může dokoupit delší záruku což také hodně značek nabízí. A ten pocit a radost z koupě nového u autosalonu taky bude lepší..

reagovat
Bo
BobAsh
12. ledna 2012, 11:35
0

quasimoto: Fór je v tom, že za 250 tisíc je i Mégane, cee'd, i30 nebo Focus Classic, což jsou auta nižší střední...

reagovat
Co
Colombo
12. ledna 2012, 18:17
0

Mladé slečně do města původní Mini Cooper, na léto VW cabrio a za zbylých 50.tis jetou felicii na otloukání do práce.

reagovat
h0
h0n7a
12. ledna 2012, 18:33
0

Já bych teda do novýho auta za 250 tis nešel, radši bych to investoval do 156 GTA a nebo pokud něco na normální ježdění tak 159 2,4JTD, za ty peníze člověk dostane kus auta, který parádně jezdí a nic víc nepotřebuju :D

reagovat
Bo
BobAsh
12. ledna 2012, 19:41
0

Colombo: Jakkoliv původní Mini miluju, nejsem si jistej, jestli bych mohl někomu doporučit vyrazit v tom do dnešního městskýho provozu. Asi bych se cítil trošku blbě, až by slečnu hasiči vyšťourávali párátkama poté, co se potkala s jinou slečnou, který někdo doporučil mírně jetýho Patrola :)

reagovat
Ch
Chemcus
12. ledna 2012, 20:03
0

BobAsh: Samozřejmě auto v základu bude s cenou klesat pomaleji než v plné vybavě, kterou u ojetého nikdo neocení. A v případě toho renaultu bych neváhal a šel do nového. Úspora 40 tisíc za ojetinu v podobné výbavě v žádném případě nestojí.
U FoFo II, kterého jsem ze začátku navrhoval (http://goo.gl/1VMaF) je ale ztráta za 3 roky vůči původní ceně (http://goo.gl/X80mb) 400 tisíc. Tady už hodně záleží na preferencích každého z nás, ale u mě by vyhrál ojetý s lepším motorem a lépe vybavený

reagovat
Co
Colombo
12. ledna 2012, 21:25
0

BobAsh: Ještě předloni se v Praze proháněla trojice slečen v Cooperech, včetně jednoho S! Neznám lepší afrodisiakum než feministickou smečku a'la italian job. Patrol je bezpečnější,ale obr dokáže taky pěkně zatopit-viz Cayen Rolinsové..

reagovat
Bo
BobAsh
13. ledna 2012, 00:03
0

Chemcus: Tady je ale problém ve srovnání cen roku 2008 a 2012. On ten Mégane asi taky nestál v roce 2009 těch 240 tisíc jako dneska, s největší pravděpodobností ho původní majitel koupil třeba za 350.

To, proč je v tuhle chvíli výhodnější koupit nový než mladou ojetinu, j právě ten pokles ceny nových aut za posledních několik let.

Jinak kamarádka, která mě k otázce inspirovala, nejspíš nakonec koupí za 240 tisíc Polo 1,4 Comfortline...

reagovat
Ne
Nedy
13. ledna 2012, 08:22
0

BobAsh: Podle mého názoru je to asi nejlepší volba. Koukal bych na Polo, nebo Fisetu (neznám aktuální ceníky). Polde všeho jsou asi nejlepší. Neznám sice slečnu, pro kterou je auto určeno. Nicméně soudím-li podle mých kamarádek, nemá vůbec cenu kupovat něco většího a už vůbec ne jetého, když za ty peníze může mít nového mrňouse. Holky (co znám) nemají rády větší auta - špatně se jim s tím jezdí a hlavně parkuje. Navíc asi nejsou většinou takoví maniaci na zábavnou jízdu. Takže když to sklenu Polo myslím super volba.
Ono při těch našich radách je důležité si uvědomit, že ne každý se na auto dívá jako my. Osobně bych si Polo taky nepořídil, protože mi přijde nudné. Nicméně svému bratrovi a jeho manželce jsem s naprosto čistým svědomím doporučil nový Mercedes B. Protože chtěli pohodlné a prostorné auto s malými rozměry. Rozpočet měli dostatečný a ani jeden z nich nepovažuje řízení za kdoví jakou slast. Prostě jen pohodlné přemístění.
No a co bych si za ty peníze koupil já? Asi nakonec bych byl rozumný a vzal si současné Mondeo - jeté samozřejmě. Mám o genreaci starší 2,2 TDCi a zatím jezdím naprosto v pohodě. Takže bych jen inovoval. Je velké (často potřebuji), pohodlné, praktické a když chci, tak mě na okresce dokáže bavit. Můžu s ním jezdit denně, škrábance a jiné městské neduhy mě nebolí. Ideální jediné auto...

reagovat
Sm
Smain
14. ledna 2012, 19:35
0

Holce do 25 bych za tu cenu doporučil Citigo. Chlapovi něco většího, silnějšího, ojetýho. ;-)

reagovat
Ba
Bambus
19. ledna 2012, 10:08
0

Tohle dilema (nové nebo ojeté) jsme řešili doma cca před rokem.
Dopadlo to tak, že já jsem si nechal 30 let starou E21 320/6 a manželka si koupila fungl nové Clio III.
Čtyři roky nemusíme mít strach, že se něco drahého vys***
V zimě samozřejmě veteránem nejezdím, ale zatím se naše potřeby dopravy dají jedním autem obsloužit v pohodě.
Clio stálo s motorem 1.2 TCe (100k) ESP, klimatizací, rádiem, a dalšíma " nezbytnostma" 230tis za což by sice byla pěkná ojetá šestiválcová trojka, ale její provozní náklady by byly trochu jinde ;)

reagovat
Ha
HanzoHattori
28. dubna 2015, 21:20
0

Z prvotního zvážení při výběru auta by mělo mimo jiné vzejít hlavně to, co člověk chce. Jestli za stejné peníze nové auto v základním výběru, nebo několik let jeté auto prémiové značky ve vyšší výbavě. V čem se bude asi lépe jezdit? Vzhledem k tomu že při koupi nového auta hned tento vůz ztratí hodnotu zcela jistě Minimálně 20 tisíc a cena auta klesá celkem rychle- protože je to auto v základní výbavě a neprémiové značky se miska vah převáží k argumentu pořídit ojeté auto v dobrém stavu a výbavě. Nové je nové, ale nové už nebude po odjezdu z autosalonu. Věc samotného výběru je věc druhá.

reagovat
Ja
Jan Dokan
25. února 2016, 12:44
0

Ahoj, no koupě nového auta je vždycky oříšek. Já osobně mám trochu problémy se rozhodnout i pro konkrétní model.
Toto dobré poradenství jsem bral jako velké + u auto-story, takže jsem nakonec taky vybral tam a zatím nelituju.

reagovat
Ni
Nixex
14. června 2017, 08:49
0

Ja bych volil alfu romeo 159 2.0disel v TI paketu( TBI se shání hůř)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem