načítám data...

Autíčkář se ptá: Budou dnešní auta veterány?

Otázka je prostá, budou dnešní auta za několik desítek let ceněnými veterány? U už dnes exkluzivních kousků typu Lamborghini Aventador nebo i u výrazně běžnějších jako například Porsche...

Zobrazit galerii

Otázka je prostá, budou dnešní auta za několik desítek let ceněnými veterány? U už dnes exkluzivních kousků typu Lamborghini Aventador nebo i u výrazně běžnějších jako například Porsche 911 je to vcelku jasné a pochybnosti bych o tom neměl, budou. Jak to ale bude u aut, kterých je všude dost a kterými dnešní automobilní nadšenci opovrhují?

Když na dnešní sraz veteránů dojedete s Volkswagenem Beetle nebo Golf první generace, budete obletování davem. To by se tak nějak dalo čekat, protože Beetle i Golf si kolem sebe vytvořil určitou auru a tak jsou dnes uznávanou klasikou.  To samé se stane, když dorazíte s autem, kterému se v jeho době lidé smáli, například s Trabantem nebo tříkolovým Reliantem, opět z podobných důvodů. Jenže nikdo nepohrdne ani dřív u nás zcela běžnými auty jako Wartburgy nebo Žigulíky.

V první okamžik by se chtělo říct „a proč by tomu mělo být za 30 let jinak?“. Jenže když jsem nad tím začal přemýšlet, objevilo se mi v hlavě značné množství důvodů, které by mohly veteranismus do určité míry omezit nebo zcela zničit. Současná auta jsou mnohem více spotřebním zbožím, jsou technicky komplikovanější a je v nich více složité elektroniky, kterou si v amatérských podmínkách těžko opravíte sami. A Pak je zde stále rostoucí tlak od ekologických aktivistů a jiných pseudoprospěšných organizací na likvidaci čehokoli staršího deseti let nebo i méně pravděpodobné možnosti, jako že Evropská unie zakáže výrobu náhradních dílů nebo třeba extrémní zdražení benzínu.

Takže co myslíte, překonají budoucí fanoušci veteránů zmíněné nástrahy a budou je součastná běžná auta přitahovat tak jako je tomu u dnešních youngtimerů?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Re
Redguy
21. října 2012, 09:39
0

Podobnou otazku jsem si kladl uz mnohokrat. Hlavne proto, ze je zde moznost si takoveho "veterana" vlastne udelat tim, ze clovek soucasne auto neproda/nehodi ze skaly, ale na 40 let jej uklidi do stodoly. Snaha EU nicit starsi vozovy park by pak byla naopak prospesna, protoze cim vetsi rarita, tim vetsi historicka hodnota. Ted je jen otazka, zda-li treba Fabia HTP bude nekdy ceneny veteran, byt by clovek vlastnil treba jeden ze sta poslednich kusu:)

reagovat
Wo
Woyta
28. října 2012, 18:09
0

Kupte jednoho z prvnich Rapidu. Stejnejch moc nebude.
Ted maji treba vpredu pouze dvoutlacitko na okna a brzo maji dostat ctyrtlacitko.
Soucasne probehnou i nejake dalsi zmeny o kterych verejnost nevi.
Z prvni serie moc aut nebude. Tedy idealni kandidat na ceneneho veterana.

bu
bucek
21. října 2012, 12:22
0

nebudou protoze nebudou
a navic nemaji dusi srdce ani koule jenom jsou vsechny stejny nudny krabice:-(

reagovat
Va
Vajtus
21. října 2012, 13:59
0

Napadlo mě, že bych mohl mít jako veterána Pumu :D , problém je, že rezne rychlostí světla :D .

Já si teda ze zmíněných "veteránů" neřvu a tak si ani za 20 let nebudu řvát z Fábie HTP...

Ale takový Zetko, GT86 bude za těch 20 let ještě zajímavější než dnes a jsou to taky obyčejný auta...

reagovat
Tr
Trinom
21. října 2012, 16:10
0

Nevím, jestli zrovna HTP bude v dohledné době veterán, ale když to vezmu kolem a kolem, tak brouků taky bylo X miliónů a jak si toho lidi cení v dnešní době.

reagovat
xj
xjohny
21. října 2012, 17:38
0

Pokud bude palivo, nebude šíleně drahý, případně k němu bude zajímavější a stejně funkční alternativa, tak určitě dnešní auta veterány budou. Samozřejmě, že bude záležet spíš na vyjímečnosti. Např. prvních Š105, Š120, žigulů, moskvičů atd. byly mraky a tak dneska to neni nijak extra zajímavý auto pro veteránisty. Ale postupně uhnívají a končí na šroťáku, takže brzo začnou být pro lidi zajímavější. Pro mě ale asi nikdy :-)

reagovat
se
sedmicku
21. října 2012, 20:40
0

Taky to tak vidím, lidi dokážou udělat veterán z kdejakýho střepu co už v době kdy se vyráběl střep byl. Můj veterán, nebo youngtimer by musel být něčím vyjímečný, technicky na tu dobu revoluční a když by spadal do průměru aut té doby tak aspoň parádně vypadající :)
Proto nechápu jak se někdo může natřásat u škodovek, žigulů, kýváček, nebo velorexů...stejně tak je pro mě nezajímavá většina full size amerik a podobně.

reagovat
Va
Vajtus
21. října 2012, 22:23
0

Asi tak... Ale Velorex je boží :) .

Zd
Zdeněk
19. prosince 2014, 09:01
0

A právě proto lidi jako jsi Ty vymýšlí hovadiny typu EKOPOPLATKY a podobně. Až budeš někdy mít na nějakého veterána dle tvých požadavků, tak se s ním předveď. My "obyčejní" lidé se spokojíme s těm škodovkami, wartburgy a kývačkami.

Da
Dad
21. října 2012, 23:10
0

nevim. Jako socka jezdim odjakziva 20-30 let starejmma autama ktery se mi libily jako novy. A ted mi uz pomalu dochazej jak se dostavam do devadesatejch let. Takze se o to lip staram o ty co mam, treba z nich jednou ti veterani budou, uz ted je sem tam nekdo okukuje.

Takte si tezko predstavit jak bych jednou chtel jezdit v, janevim, soucasnym bmw5 nebo v necem podobne hnusnym. Natoz aby se z nej chtel mit veteran.

Ale kdovi, nekomu se mozna soucasny auta libej a budou se jim libit i za mnoho let. A treba se ta umela hmota, ze ktery je vsechno vyrobeny, do ty doby nerozsype.

reagovat
Wo
Woyta
28. října 2012, 18:10
0

JJ moji S13 taky casto okukuji.

Ma
Martin
22. října 2012, 07:13
0

No myslím si, že už dnes je spousta aut, kterejch se lidi prostě nezbavují. Sháním teď Volvo S90 a ceny jsou, pokud už se auto někde objeví, hrůzostrašné ( tedy mám na mysli auto v normálním stavu a použitelné do běžného provozu, ne něco s najetým půl mega )obhlížel jsem svět a vede Švédsko, kde 15 let staré auto se pohybuje okolo 170 000 Kč (!) a to se nejedná o žádný supersport, ani vyloženě maloseriovku. USA, Švýcarsko a další země jsou na tom podobně, snad s vyjímkou Ruska, kde se nechá sehnat v přepočtu za 300 000 (!!!). jde asi o to, že je to poslední Volvo se zadním náhonem a poslední opravdu poctivý kus Švédské oceli. I mezi současnými auty se tak najde něco, co bude táhnout zájem a obdiv nás benzínem praštěných :-)))
A k HTP - no asi i ono si najde své fandy :-)

reagovat
Co
Colombo
22. října 2012, 21:19
0

Ne. Tak jako se znovu nenarodí J.S.Bach či Ch.Parker, tak z vozů od roku 1990 už Nikdy Nebudou Autoveteráni. Plasty a elektronika zabila duši vozů stejně jako Gibson Les Paul éru swingu. Lidé sbírají gramofony, magnetofony ale nebudou archivovat nudné mp3 přehrávače..

reagovat
Bo
BobAsh
23. října 2012, 02:44
0

Kdybych neznal lidi, kteří považují za "stará dobrá auta" třeba Mitsubishi Evo VI nebo Skyline R-33, a lidi, kteří sbírají staré mobilní telefony, protože "ty nové už nejsou to ono", tak bych si myslel, že na tom něco je.

Takhle na základě osobních zkušeností vím, že je to blbost.

Většina dnešních aut bude za 40 let bezcenná. Ale většina aut z doby před 40 lety je dnes bezcenná taky.

Problém je, že lidi mají tendenci srovnávat stará auta, která byla dost zajímavá, aby přežila a získala hodnotu, s novými spotřebiči za stejnou cenu. A i když je pravda, že Fabia HTP nebo Mondeo TDCI nebudou za 30 let tak cenné jako 1000MBX nebo Capri, nesmíme zapomínat na ten detail, že 30 let stará Škoda 120 nebo 30 let stará Cortina taky nejsou věci, ze kterých by teď lidi skákali nadšením.

Ma
Martin
23. října 2012, 06:38
0

Dej mi 30 let starou Cortinu a budu bez sebe nadšením :-D

Co
Colombo
23. října 2012, 11:42
0

Nedám!!

Bo
BobAsh
24. října 2012, 20:58
0

Já taky, protože jsem na starý Fordy úchyl. Ale normálním lidem to přijde jako úplně nezajímavý auto. A 50 let stará Cortina většině lidí tak...

A neberu to tak, že by to bylo o penězích. Ale pokud se nějaký auto ze 60. let dá dneska koupit za měsíční plat v hezkým stavu, a ve stavu na renovaci se div ne rozdává zadarmo, je to obvykle tím, že nikoho nezajímá.

Proto je třeba z těch Cortin mnohem zajímavější a populárnější MkIII než starší MkI a MkII.

A stejně tak nebudou nikoho zajímat Mondea TDCI, ale třeba z Focusu RS nebo tý Pumy budou zajímavý youngtimery už za pár let...

Co
Colombo
23. října 2012, 11:55
0

Není to o penězích, patřím mezi blázny jež obskakují Pobědu, Hilmana a podobné bezcené střepy kterých je míň než šafránu oproti běžným mustangům, etypům, 911 co patří k maskotům každého srazu. Ocením když někdo zrenovuje Dacii po otci, než když si zbohatlík objedná vyvoněnou Pagodu a netuší, kde se kontroluje olej..

Ma
Martin
24. října 2012, 06:07
0

souhlasím s Tebou, auto se musí především líbit mě a mne musí něčím nadchnout, teprve pak si k němu najdu ten správný vztah a po ostatních je mi prd :-D

Va
Vajtus
23. října 2012, 14:48
0

Přesně...

Je až neuvěřitelný, co maj lidi rádi za auta, viz. TopGear a jejich problém s jedním nejmenovaným autoklubem :D .

Ma
Martin
24. října 2012, 10:08
0

Pánové, když už jsme u tohohle temata :-D vyšla nová kniha HISTORICKÉ AUTOMOBILY - obrazový atlas od Dorflinger Michael. V tiráži je psáno, že se budou věnovat nejen notoricky známým automobilům, ale převážně těm, kterých bylo vyrobeno málo a nejsou tak známé. Řečičky, je tam z 99 % popsáno to co jinde :-( snad jen některé popisky u jednotlivých výrobců jsou objevné. A uprostřed vší té nádhery nablýskaných veteránů je poměrně dost nelichotivá fotka orezlé "užovky 105" :-( jako by autor nemohl najít hezčí :-(
Knihu jsem si sice zařadil k ostatním, ale pokud nejste skalní, prolistujte ji v knihkupectví a myslím, že se jí napodruhé vyhnete :-D

reagovat
Co
Colombo
24. října 2012, 12:04
0

A jakou/é knihu/y o veteránech bys doporučil, když už se blíží ty vánoce??

Ma
Martin
25. října 2012, 07:05
0

o veteránech? no teď by asi bylo lepší předplatit si pár čísel "Klasika". Já mám teď v pácu " Velký obrazový průvodce ", ten se mi zdá poměrně dobře dělaný, jsou tam i články o historii automobilky pro dané údobí, fotky vybraných typů z oblasti sportu, limuzín, superaut - no prostě nahlídni do knihkupectví a myslím, že těch 800 za to tentokrát opravdu stojí :-D pak je spousta těch " specielních " - vyšel třeba Velorex, Lada 1973 - 1990, atd atd, prostě podle gusta :-D
Celkem dobrej se mi zdá životní příběh Juhana, ale to je dost specifický, ne každej to bere jako autoliteraturu. No a pak je tu samozřejmě TopGear hrdina a jeho žlutá kniha " šplechtů " :-D Přečíst se to dá, ale žádnej trhák :-( to se raději koukni po nějakém modelu :-)) vyhlídl jsem si ROLLS ROYCE Corniche v M 1:18 v černé nebo stříbrné, ale cena přes 3000 mi dělá trošku starosti :-( za to mám 2 x Michelin Alpina 195/65 R 15 T, a ty asi bude teď Mazlík potřebovat víc, než já další kousek do sbírky :-( no třeba se pochlapí Ježíšek :-D

Co
Colombo
25. října 2012, 11:56
0

Nudné modely jsem degradoval do pozice lapače prachu v okamžiku, kdy jsme s kamarády poskládali několik autodráh (klasická Faro k sehnání za pár korun) a propad kouzlu radosti z pohybu. Gt40 jezdí bokem vette má kardan a Escorta si na fotce spleteš s originálem. Cena kolem patnácti stováků za svítící model. Vřele doporučuji na dlouhé zimní večery nejen tatínkům..

Ma
Martin
25. října 2012, 13:00
0

no mám NINCO a na něm Mustanga, CLK, Punto a Saxo, ale vzhledem k tomu pohybu jsem se zadrápl u RC, takže když zbyly z Mustanga trsátka, nalakoval jsem SAAB 9-5 a připravuji Astru. Olejové tlumiče a diferenciály ve předu i vzadu Tě přesvědčí. Gumy jsou sice věda, ale drifty se daj jezdit na instalatérskejch trubkách ( ! ) s téměř neomezenou životností ( už je mám 2 roky a pohoda , oproti originálním DRIFT kolům za cca 8 kilo ) a v zimě brousím po bytě s MiniZ , teď konkrétně Owerland Pajero a v krabici odpočívá Escalade s chromovanejma kolama :-D
Pokud se náhodou rozhodnu jezdit v zimě venku, což je s 1:10 problém - zimou se stává plast křehčí a škody jsou někdy velké , vytáhnu MiniInferno 1:16, kde tyhle problémy po " tuningu " exponovaných částí za díly z eloxovaného hliníku od 3M odpadají :-D
Pravda , moc detailně tahle autíčka propracovaná nejsou, ale pohyb je pohyb a pokud vytáhneš na parkovišti za supermarketem osmičku v driftu, sklidíš zasloužený obdiv :-)) Pominu-li samozřejmě blázny, kteří jsou s to sedět na spolujezdcově sedadle a řídí vedle sebe model v rychlosti 120 km/h ( A to dá asynchronní motor prý i 170 km/h ), pak se i tohle nechá sehnat za pár stovek :-)

vl
vlčák
24. října 2012, 23:50
0

Myslím si, že tu stále budou sjíždět z výrobní linky auta, které se za dvacet třicet let stanou pro lidi něčím jiným, než jen hudbou minulosti. Stejně jako v sedmdesátých letech tu byli lidé kteří si mysleli, že už nikdy nebudou vjíždět do showroomů auta tak krásná, jako vozy z let třicátých, a dnes existuje skupina lidí, která je uchylná na auta třeba z přelomu osmdesátých a devadesátých let, a je jim jedno z jakého jsou kontinentu .. je to na jednu stranu jen otázka vkusu, bohužel na druhou stranu ....
Když se podíváme do předešlého století z pohledu automobilisty, vidíme za sebou krásnou linii vývoje aut .. prvních dvacet let bylo plných archaických strojů, šílených konstrukcí, a odvážných mužů na nelétajících strojích. 30. a 40. léta byly mnohem konzervativnější .. automobilismus se stal záležitostí jak smetánky tak i řadových lidí, art deco se projevilo snad na všem, a u aut celkově se začalo dbát na design. Po válce přišla hromadná mobilizace evropy, mezitím co v americe rostly koráby a stavěly se roadstery, ve kterých mladrebelové závodili. Během šeddesátých let zažíval automobilismus největší rozkvět. Pak přišla studená sprcha v podobě ropné krize, která zazdila automobilismus jak na obou stranách atlantiku, tak pacifiku .. alespon že ta muzika za něco stála ..
V osmdesátkách a devadesátkách zažila auta snad největší technologický pokrok .. těžila z toho jak evropa s amerikou, tak i japonsko. z této doby máme auta se skevélými jízdními vlastnostmi, designem, ani to moc nevážilo ... bohužel nemůžu najít nic specificky skvělé pro posledních 15 let. I přesto že dřív jo, tak dnes dávám šanci jen autům typu jako je alfa 159, nebo nový saab 9-5, popř. nějáké hatche a nějáký to kupátko typu genesis nebo 370z. Nehledě na ohranou písničku s auty jako se spotřebičem mi furt nic neříká, proč by měly být dnešní auta tak skvělá, aby si jich za 30 let někdo vážil. alfy už mají cuore sportivo vyschlé jak střed sahary, saab je mrtvej .. Volvo vlastní čína, a není to jediná automobilka která je mi ze stejného důvodu ukradená.

reagovat
Co
Colombo
28. října 2012, 18:18
0

Zabývám se mechanikou od počátku 20století (psací stroje) po elektroniku jeho konce (gramofony). Denně vidím zpoza pracovního stolu vývojové etapy minulosti. Dřív se dbalo na renomé značky a produkty se předháněly svou trvanlivostí(Tatra,MB) oproti dnešku, kdy distribuce náhradních dílů a servisu vrací výrobci nemalou část nákladů. V USA to začalo koncem 50.let, k nám to dorazilo později. Zove se to Spotřební zboží, a byť je vymyšleno do detailu, za čas se jich pár pokazí a vyplatí se koupě nového kusu. Máme dnes technicky dokonalé RC modely viz Martin, ale nevydrží 40let jako Matchbox. Nevěřím tomu, že v roce 2032 bude běžně k sehnání např. řídící jednotka pro Focus 8/2009. Navíc se ty plastový konektůrky budou po letech rády lámat. Hawk..

reagovat
Ma
Martin
29. října 2012, 13:57
0

No a právě proto píši ježíškovi o ten model Rolls Royce Corniche :-D pokud bude mít více štěstí, než mé některé modely, které vzaly za své při povodních ( některé byly pádem vytrín skrz patro v takovém stavu, že jsem se s nimi rozloučil ), bude se jeho nádherou kochat ještě několik generací :_D

.J
.Jelen.
30. října 2012, 14:13
0

Naprostá většina z komentujících se na to dívá úplně špatně.
Proč se obyčejná, tuctová auta let minulých stala veteránama? Především proto, že lidi dnes řeknou - "Jó, to byly časy, když jsme jezdívali víkend co víkend s žigulem na zahradu a pak taky jednou do Jugoslávie." Proč by jinak byly veteránama auta jako žigul/120/Marina nebo Brouk? Je jasný, že to jsou auta, o kterejch opravdoví petrolheadi skoro ani neuvažují. Naopak prapodivný auta, který byly vyrobený v nicotným počtu, nad kterýma se často rozplýváme, spoutě veteránistů neřeknou absolutně nic (jednak je neznají, ale ani nezajímají). Tady jde o tu nostalgii.
Takže na otázku, zda bude za čtyřicet let ceněným vetránem zachovalá Octa II. 1.9tdi v "plný palbě" odpovídám, že ano. Může se Vám/nám to nelíbit, ale pravděpodobně to tak bude. O M5 F10 ani nepochybuju (i když tady je důvod jinej (pro nás častější) a to, že to je prostě auto, nad kterým si nějakej dvacetiletej (klidně dvanáctiletej) kluk říká, že je to jeho auto snů. A když zabrousím do vod, pro nás mnohem příjemnějších - taková M3 E46 v top stavu - opravdu byste jí nikdo z Vás nechtěl za třicet let v garáži jako veterána na nedělní projíždky? (Já bych neohrnul nos ani na E46 330ci nebo i 330i.) O Z4MC nebo FF RS ani nemluvím, tam je zájem jasný a přitom to supersporty nejsou. A je spousta dalších aut, ve kterých je elektronika, plasty, podle mnohých nemají duši, jsou to auta do kterých bylo zasahováno hloupými omezeními a byla vyrobena po roce 2000, nejenom že si o nich myslím, že budou veterány, já si myslím, že některé z nich by mnozí autoři, těch komentářů nade mnou, chtěli mít za třicet let v garáži. Další věcí, kterou si většina z Vás neuvědomila - všechny ty regulace vedou k tomu, že nová auta, se stávají častěji pouze přibližovadlem z bodu A do bodu B, nic víc. Takže auto, který má dneska pro někoho, kdo rád řídí, takřka nulovou hodnotu, bude v budoucnosti dobrý. A pak - ty regulace, taky mají za důsledek to, že se stará auta dávají vic do šrotu, tzn. čím je auto tuctovější, tím miň jich v budoucnu zůstane = větší bude jejich cena (naproti tomu, že šlo o obyčejné auto)

reagovat
Jo
Jose85
31. října 2012, 00:39
0

No neviím,
že by třeba čtyřdvéřové Cortiny I a II,Hillmany Minx a jiný britský auta,Moskviče byly nějak extra ceněné a to už taky mají k půl století a ze silnic dávno zmizely...

Podle mě akorát trochu ubude těch potencionálně zajímavých aut (co do typů)-místo "běžných aut" je spousta miniMPV,MPV,SUV,crossoverů který nejsou vzhledově atraktivní, nemají ostré superrychlé verze (které by se daly následně klonovat :D),nezávodí...

reagovat
Ma
Martin
01. listopadu 2012, 07:43
0

No, člověče, nevím, ale nedávno jsem na jednom veteránském svazu viděl Wartburky 353, Lady 2102 a taky Moskvviče 403, 407 a dokonce i 412, takže nějaké fandy tahle auta asi mají :-)) Minxe jsem viděl na srazu v Rakousku - musel jsem se jít podívat zblízka, jetli se nepletu, a moc se mi líbil. Jako kluk jsem ho vídal u souseda o pár ulic dál a zajímalo mne akorát to, že je z Anglie a volant má na " správné " straně, ale tady se mi fakt líbil :-D

Co
Colombo
01. listopadu 2012, 13:24
0

Spousta nejen britských vozů z 60-70.let měla variabilní palubní desku-kaplička měla stejný tvar jako přihrádka před spolujezdcem, právě z exportních důvodů. Prohlídni si Simcu Ariane, Taunuse P5, Cortinu MkIII line I, nebo Austin, který měl budíky jednoduše uprostřed..

Ma
Martin
05. listopadu 2012, 07:54
0

hmmm, a něco novýho pro kluka, kterýmu bylo 18 někdy v minulém tisíciletí by jsi neměl :-D

Co
Colombo
05. listopadu 2012, 22:46
0

Já zapomněl na tvé knihomolství. Tuhle ameriku jsem objevil nedávno díky jednomu vraku. Designeři to tenkrát měli natolik zmáklý, že bych si toho díky znaku,lištám a jiným serepetičkám nevšim..

Jo
Jose85
01. listopadu 2012, 16:19
0

Což o to,
nějaké fandy mají, ale na cenách se to zas tak neprojevuje. :D

Ma
Martin
05. listopadu 2012, 07:56
0

mnó, nedávno jsem koukal na MB za 100 litrů :-D a nebyla to 1100 MBX, ale celkem obyčejné čtyřdvířko :-D

ja
jardafox
10. října 2013, 08:22
0

Asi už to tady po roce nebude nikdo číst, ale jelikož poslední dobou nad podobnou věcí dost často přemýšlím a konečně jsem se dostal do podobně uvažující komunity, rád bych přispěl i svým názorem. Zkrátka, já to mám tak, že mě lákají auta přelomu osmdesátých a devadesátých let a několik jsem jich už vlastnil. A podle mně největší důvod proč mám vztah k tomuto období je, že jsem v té době tak nějak začínal vnímat okolní svět a především auta, začal si prohlížet a vystřihovat články z časopisů, sbírat takové ty nálepky do příslušných sešitů (mnozí z vás narození podobně jak já v polovině osmdesátek určitě znají) a zkrátka obdivovat v té době pro mě nedostupná auta. Doba se změnila, ekodaň, krize a další věci tlačí ceny nových vozů neskutečným způsobem dolů a výše zmíněná auta už se z nedostupných propadla na okraj zájmu a prodávající vás div neprosí abyste si ten vrak odvezli :) Přitom jsou to pořád auta se kterými jde běžně jezdit, jsou relativně bezpečná a jejich provoz vás nezruinuje. Popravdě vlastně ani sám nevím, lákají mě auta z téhle doby proto, že jsem je kdysi jako malý obdivoval a nemohl je mít, nebo proto, že si nic novějšího nemůžu dovolit (i když je fakt že mě ta novodobá Hnůjdaj-Kia vlna celkem míjí) a auta z téhle doby jsou pořád naprosto dostačující pro současný provoz? Pevně doufám, že časem dojdu k tomu, že je to ten první důvod, protože otec má pro změnu slabost o auta ještě o dvě tři dekády starší, tedy taky přesně zapadající do doby, kdy byl ještě dítě a automobilový svět začínal teprve vnímat. Takže, zpět k původnímu otázce, dle mého tady to nadšení pro současné, byť ničím vyjímečné vozy bude i za x let. Ostatně, něco podobného už tady zaznělo (viz srovnání vochcávky f tédéíčko se kterou současné rodinky jezdí do Jugoslávie). Uff, koukám, že jsem se trošku rozepsal, ale zkrátka, měl jsem potřebu se někde ventilovat.

reagovat
Ma
Martin
13. října 2013, 17:58
0

no koukám, že s Tebou bych šel na panáka a určitě se nenudil :-D

Pe
Petr V
04. března 2014, 17:11
0

Tak máme 4.3.2014 a já to tady čtu a celkem s tebou souhlasím, neboť to mám v podstatě úplně stejně :-)
jinak rád bych se s Vaší komunitou potkal už proto, že jsou mi Vaše myšlenky a názory velmi blízké, ale nenašel jsem nikde, kde a kdy se scházíte nyní :-)
Petr V. Honda Legend coupé 3,2 V6 1991



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem