Pokud máte prázdnou nevyužitou garáž, je podzim tím nejlepším časem pro nákup čtyřkolého nesmyslu. Sezona skončila, ceny padají, nepraktická auta nemající ustájení musí z domu. Nejlepší čas na lov.
Mercedes W124 300 TE
Když se řekne „nesmrtelné auto“, spousta automobilových fanoušků automaticky doplní „Mercedes-Benz W124”. Předchůdce E-klasse a následník Piana skutečně platil za spolehlivého dříče a naddimenzovaný ingot, který dokázal zdolávat neuvěřitelné porce kilometrů, aniž by jej zastavila porucha či opotřebení. Leč už dávno tomu je, co letěla o dvě čísla větší saka, a konzervativně tvarované Mercedesy jsou ve věku, kdy jen stěží mohou žít z robustnosti a kvality, kterou jim mateřská továrna nadělila. Zkrátka W124 přešly do stádia sotva se pohybujících vraků, anebo nadějných youngtimerů. Šedý kombík je samozřejmě tím druhým případem. Vizuální stav se z fotek jeví jako nadmíru dobrý a béžový interiér vůbec nevypadá, že by za sebou měl mít téměř čtvrt milionu kilometrů. Ona vůbec kombinace barvy a výbavy je přesně taková, po které se v Německu mohou utlouct. Pod kapotou je řadový šestiválec M104 ve čtyřiadvacetiventilové verzi, který dával na svou dobu velmi hezký výkon 220 koní. Pozor jen na úniky oleje a těsnění pod hlavou. Čtyřstupňový automat a celkové naladění vozu samozřejmě upřednostňuje komfort a pohodu. Tou největší hrozbou je u W124 jednoznačně kovomorka, ostatně i v inzerátu je o nějaké korozi zmínka a důkladná kontrola je na místě. Pokud pod líbivou karoserii není jen kopa hniloby a vy toužíte po artefaktu dob minulých, kdy ‚životnost milion kilometrů‘ nebyl jen toužebný stesk kupců, měli byste za šedivou W124 s béžovou kožkou rychle spěchat do Prahy.
Nissan 350Z
Nissan 350Z je zvláštní úkaz. Na sporťák je trochu nemotorný a až příliš těžký. Na GT zase moc hlučný, nevychovaný a obhroublý. Přesto je víc než přitažlivý a za svou kariéru se stal hitem. Co je 350Z vlastně zač? V mých očích je to takový převtělěný muscle car, který si však vzal to nejlepší z japonské vytříbenosti a smyslu pro detail. Auto pro požitkáře a chlapy, kteří ocení tuhou spojku, tužší řízení, tužší chod řadící páky… prostě tuhé a odporující auto s klasickou koncepcí a motorem, kvůli kterému zapomenou, že ve středovém panelu mají nainstalovanou audiosoustavu Bose. Motor VQ35DE má na dnešní poměry nijak zázračných 280 koní, jeho vytí však bude budit ze sna nejen vás, ale taky všechny majitele 370Z, jejichž jednotka má jen zlomek charakteru svého předchůdce A tuhle oranžádu, která je na prodej, mohu osobně vřele doporučit. Narozdíl od většiny ostatních není ani zdriftovaná, ani otuzená a její majitel je člověk, který auta bere spíše jako členy rodiny než dopravní prostředky. A vzhledem k tomu, že jde o verzi pro Evropu, nebudete ochuzeni ani o čtyřpístková Bremba, ani o samosvorný diferenciál.
Westfield Sei
Ten, kdo má rád ryzí a ničím neředěnou radost z jízdy na čtyřech kolech a někdy v životě okusil Caterham, to má děsivě těžké. Dát milion nebo klidně i víc za jednoúčelovou záležitost je pouze pro bohaté blázny. Pokud jste blázen, ale chudý (nebo bohatý jen trošku), máte smůlu. Koupit Cata z druhé ruky totiž nedává příliš racionálního smyslu, protože ceny, které si majitelé za těch pár splašených trubek žádají, vás donutí vypustit z úst jen záplavu nepublikovatelných slov a následně se zamyslet, kdo si to za ty peníze vůbec koupí. V severozápadním cípu naší republiky se ale možná objevilo řešení. Značka Westfield rozhodně neoplývá onou nehmatatelnou gloriolou nejlepšího výrobce moderního následníka Lotusu 7 jako Caterham, na druhou stranu se odkazem Colina Chapmana zabývá už nějaký ten pátek a její výrobky rozhodně nelze označit za podřadné. Vlastně to byl právě Westfield, který do šasi sedmičky poprvé přimontoval plně nezávislou zadní nápravu. Takže mít ne zas tak starého a rozhodně ne slabého Westfielda za cenu nejlevnějších Caterhamů nezní jako špatná nabídka. Otázkou jen zůstává, jak celé auto vlastně funguje. Je nutno mít na paměti, že jde o kit car, jehož kvalitu nelze posoudit jinak než zhlédnutím konkrétního kusu. Z fotek však vypadá docela úhledně. Převrtaný fordí dvoulitr Pinto krmený dvěma karburátory Weber prý dává 167 koní, což je na lehoučký věchýtek víc než dost. Inzerát boužel mlčí o komponentech podvozku nebo brzdách. Za obhlédnutí by ale stál, co říkáte?
16. října 2015, 17:24
0
Tu W124 mohu jen doporučit,velice pečlivý majitel,který si po dobu 2 let co jí vlastní na ní dal hodně záležet a staral se o ní s patřičnou úctou . Měl jsem možnost řídit jí a několikrát se svést :)
16. října 2015, 17:56
0
Článek okamžitě editovat a dopsat http://auto.bazos.cz/inzerat/52921286/Megane-Rs-Sport-265ps.php :-)
16. října 2015, 18:55
0
Doprd..e, fakt pěkný kousek.
16. října 2015, 20:08
0
hehe vysolit 120 klacků za starýho medáka a neni to ani kupé to se někdo zbláznil !
16. října 2015, 20:33
0
ani ne :) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=136&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariantExclusions[0].makeId=&categories=EstateCar&minSeats=&maxSeats=&doorCount=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=&minMileage=&maxMileage=&minPrice=&maxPrice=&minPowerAsArray=147&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&minCubicCapacity=&maxCubicCapacity=&ambitCountry=&zipcode=&q=&climatisation=&airbag=&daysAfterCreation=&adLimitation=&export=NO_EXPORT&vatable=&maxConsumptionCombined=&emissionClass=&emissionsSticker=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&numberOfPreviousOwners=&minHu=&usedCarSeals=
16. října 2015, 21:52
0
A co takovej Taunus :) vykoukl na mne na facebooku
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207967888184553&set=a.1294221405127.2043675.1518065346&type=3