Autíčkář tento týden ulovil čtyři kousky ostrých hatchbacků, jejichž historie se line napříč čtyřmi dekádami. A z hlediska zajímavosti to asi vezmeme zpátky do minulosti – tedy od nejnovějšího, po nejstarší.
Alfa Romeo Giulietta QV
Slavná značka Alfa Romeo se již několik let nalézá ve stavu "skorohibernace", i přesto, že nás pan Marchionne několikrát do roka ovlažuje optimistickým eposy o velkolepých plánech značky. Současná modelová nabídka totiž čítá vlastně jedinou modelovou řadu Giulietta, pokud nepočítáme vozidlo ve fázi vejce (MiTo) a podmanivou 4C, která se vyrábí v nízkých počtech. Giulietta ve variantě QV je pak vlastně tím nejlepším, co si v současnosti obyčejný smrtelník může od Alfy pořídit. Jednotka TBi dává velmi pěkných 235 koní, v interiéru potěší přítomnost typicky rudé kůže a hlavně potěší cena, která je po třech letech někde pod polovinou sumy, kterou za nový vůz zaplatil první majitel. Giulietta QV možná nemá v současné době mezi svými konkurenty takové jméno, jaké měli její předchůdci, avšak mít za 349 tisíc 3 roky starou Alfu, nebo 6 let starý Golf GTI, je možná ta nejdůležitější otázka, kterou by si případný kupec měl položit. Odkaz na inzerát je tady.
Ford Focus ST225
Pojďme kousek více do minulosti. Druhá generace Focusu ve variantě ST platila za jeden z nejuniverzálnějších hot hatchů své doby. Nabízel výborný kompromis mezi každodenní použitelností, sportovností a ovladatelností a stal se po nepříliš oblíbeném ST170 1.generace velmi žádaným. Pětiválec o objemu 2,5 litru původem od Volva možná patří k lehce rozežranějším jednotkám a je také příčinou toho, že ST225 je trochu více těžké na předek, než by mohlo být. Avšak charakteru má na rozdávání a jeho typické chrchlání do výfuku se snad nikdy neomrzí. V Jihomoravském kraji je v současné době na prodej kousek, který je za velmi dobrou cenu, nemá příliš najeto a jsou na něm provedeny decentní úpravy, které mají hlavu a patu. Člověk nikdy jen podle fotek nezjistí, jestli v tom není nějaký háček, pokud však není, jedná se jednoznačně o výhodnou nabídku.
Nissan Almera GTI
Přitvrdíme! Pixloidní starý Nissan je přesně ta věc, která vám nepřidá na image ani resTEPKu ať už u lokálního tunerského klanu nebo na parkovišti před prací. V případě této červené Almery si budete muset respekt zjednat sami. Jízdou… Vzhledem k úpravám to ale půjde s prstem v nose a dá se předpokládat, že se šeredně spálí každý, kdo tento hatch s aurou důchodcovského povozu podcení. Na nákupy a ježdění kolem komína to kvůli chybějící izolaci a vykuchanému interiéru asi moc nebude, na okreskách a hlavně okruhu ale Almera bude rozdávat smrtelné rány mnoha silnějším soupeřům. Tohle auto dává smysl a je upravováno někým, kdo dobře věděl, co dělá. Motor SR20VE má průběh výkonu, zvuk a vačkový kopanec takový, že na Honda clubu budou rudnout vzteky, výkonová hmotnost je excelentní. Dle mého názoru za 130.000Kč nepůjde pořídit nic, co by bylo komplexně rychlejším autem. Pokud to s řízením myslíte vážně a sháníte hotové auto, není proč váhat.
Lancia Delta Integrale EVO 2
Na závěr tu máme jeden krásný důkaz toho, proč je Lancia tak slavné jméno. Zapomeňte na přebrandované Chryslery a po kliknutí na odkaz zamáčkněte slzu… Boží! Více slov netřeba…
13. listopadu 2014, 16:01
0
Neni nejake divne, ze ma ten Focus novy motor?
14. listopadu 2014, 10:58
0
No divný to je ale vysvětlení se najde určitě několik... únik oleje a následný zakousnutí třeba ;-)