Vzhled A6 zůstal prakticky přesně takový, jaký jej žádají firemní zákazníci. Na emoce nebo zatajování dechu se tady nehraje. Audi je designově čistá, nepřeplácaná, jednoduchá a oproti předchůdci o nepatrný kousek větší. Změny jsou však v řádu milimetrů. Novinka je o 2 mm vyšší, o 7 mm delší a jen na šířku se rozrostla o plných 12 mm.
Interiér byl v rámci módních trendů takříkajíc „detlačítkován“. Fyzických ovladačů je tu jen minimální množství a většina prvků se ovládá skrze dva dotykové displeje, ovšem s haptickou odezvou. Přístrojový štít je plně digitální, a aby toho nebylo málo, je auto samozřejmě protkáno jízdními asistenty.
Zaškrtáte-li si v konfigurátoru ty správné položky, dostanete pozoruhodné množství senzorů všeho druhu. Celkem je tu pět radarů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a laserový scanner. To vše ve jménu autonomního řízení třetí úrovně, které ale budete smět využít až tehdy, když to legislativa povolí. Zatím musíte mít oči stále na silnici a ruce stále na volantu.
Audi nicméně počítá i s funkcemi Parking Pilot a Garage Pilot, se kterými A6 úplně sama zaparkuje v garážích a následně zase vyparkuje a přijede k vám.
Zpět o všem k přízemnějším a mechaničtějším komponentům. Nová A6 jízdně těží z přenastaveného podvozku s nižšími neodpruženými hmotami, jenž poskytuje komfort a jízdní vlastnosti kompaktnějšího auta. Řízení je přímější, ovšem lze si nechat dodat i aktivní řízení s variabilním převodem. Zásadní pro manévrovatelnost je i systém natáčení zadních kol. Ta se umí otáčet buď s těmi předními, nebo proti nim, v závislosti na rychlosti a dalších parametrech.
U uvedení na trh nabídne Audi čtyři motorizace a z nich tři naftové. Základní dvoulitrový čtyřválec má označení 40 TDI a výkon 204 koní. Výkonnější naftové třílitry 45 TDI a 50 TDI mají 231 koní, potažmo 286 koní. Konečně je tu i třílitrový benzínový šestiválec, disponující maximálním výkonem 340 koní. Všechny agregáty jsou spjaty výhradně s automatickými převodovkami. Benzínový třílitr a naftový dvoulitr mají sedmistupňovou dvouspojku, naftové šestiválce potom osmistupňový automat klasické konstrukce. Šestiválcové motorizace mají už v základu taky pohon všech kol Quattro.
Nechybí ani takzvaná „mild-hybrid“ technologie, dodávaná u všech verzí ve standardu. Díky zesílené elektrické síti o napětí 48 V, umí A6 plachtit bez motoru v rychlostech 55 až 160 km/h a stop-start se ve městě aktivuje při dojíždění už ve 22 km/h.
Nová Audi vstoupí na trh jako modelový ročník 2019 a to už v létě letošního roku.
01. března 2018, 22:22
0
Tuší někdo, jak jsou na tom ostatní značky s implementací 48V sítě a mild hybrid technologie? To mi na celým to autě imponuje asi nejvíc.