načítám data...

Audi přichází s novou generací A6. Což je vlastně zmenšená limuzína A8

Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku právě představila celkově osmou generaci středně velkého sedanu A6. Ta je hodně podobná jak předchozímu modelu, tak i větší vlajkové lodi A8.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Vzhled A6 zůstal prakticky přesně takový, jaký jej žádají firemní zákazníci. Na emoce nebo zatajování dechu se tady nehraje. Audi je designově čistá, nepřeplácaná, jednoduchá a oproti předchůdci o nepatrný kousek větší. Změny jsou však v řádu milimetrů. Novinka je o 2 mm vyšší, o 7 mm delší a jen na šířku se rozrostla o plných 12 mm.

Interiér byl v rámci módních trendů takříkajíc „detlačítkován“. Fyzických ovladačů je tu jen minimální množství a většina prvků se ovládá skrze dva dotykové displeje, ovšem s haptickou odezvou. Přístrojový štít je plně digitální, a aby toho nebylo málo, je auto samozřejmě protkáno jízdními asistenty.

Zaškrtáte-li si v konfigurátoru ty správné položky, dostanete pozoruhodné množství senzorů všeho druhu. Celkem je tu pět radarů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a laserový scanner. To vše ve jménu autonomního řízení třetí úrovně, které ale budete smět využít až tehdy, když to legislativa povolí. Zatím musíte mít oči stále na silnici a ruce stále na volantu.

Audi nicméně počítá i s funkcemi Parking Pilot a Garage Pilot, se kterými A6 úplně sama zaparkuje v garážích a následně zase vyparkuje a přijede k vám.

Zpět o všem k přízemnějším a mechaničtějším komponentům. Nová A6 jízdně těží z přenastaveného podvozku s nižšími neodpruženými hmotami, jenž poskytuje komfort a jízdní vlastnosti kompaktnějšího auta. Řízení je přímější, ovšem lze si nechat dodat i aktivní řízení s variabilním převodem. Zásadní pro manévrovatelnost je i systém natáčení zadních kol. Ta se umí otáčet buď s těmi předními, nebo proti nim, v závislosti na rychlosti a dalších parametrech.

U uvedení na trh nabídne Audi čtyři motorizace a z nich tři naftové. Základní dvoulitrový čtyřválec má označení 40 TDI a výkon 204 koní. Výkonnější naftové třílitry 45 TDI a 50 TDI mají 231 koní, potažmo 286 koní. Konečně je tu i třílitrový benzínový šestiválec, disponující maximálním výkonem 340 koní. Všechny agregáty jsou spjaty výhradně s automatickými převodovkami. Benzínový třílitr a naftový dvoulitr mají sedmistupňovou dvouspojku, naftové šestiválce potom osmistupňový automat klasické konstrukce. Šestiválcové motorizace mají už v základu taky pohon všech kol Quattro.

Nechybí ani takzvaná „mild-hybrid“ technologie, dodávaná u všech verzí ve standardu. Díky zesílené elektrické síti o napětí 48 V, umí A6 plachtit bez motoru v rychlostech 55 až 160 km/h a stop-start se ve městě aktivuje při dojíždění už ve 22 km/h.

Nová Audi vstoupí na trh jako modelový ročník 2019 a to už v létě letošního roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ni
Ninjaherb
01. března 2018, 22:22
0

Tuší někdo, jak jsou na tom ostatní značky s implementací 48V sítě a mild hybrid technologie? To mi na celým to autě imponuje asi nejvíc.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem