logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Audi přichází s novou generací A6. Což je vlastně zmenšená limuzína A8

Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku právě představila celkově osmou generaci středně velkého sedanu A6. Ta je hodně podobná jak předchozímu modelu, tak i větší vlajkové lodi A8.

Vzhled A6 zůstal prakticky přesně takový, jaký jej žádají firemní zákazníci. Na emoce nebo zatajování dechu se tady nehraje. Audi je designově čistá, nepřeplácaná, jednoduchá a oproti předchůdci o nepatrný kousek větší. Změny jsou však v řádu milimetrů. Novinka je o 2 mm vyšší, o 7 mm delší a jen na šířku se rozrostla o plných 12 mm.

Interiér byl v rámci módních trendů takříkajíc „detlačítkován“. Fyzických ovladačů je tu jen minimální množství a většina prvků se ovládá skrze dva dotykové displeje, ovšem s haptickou odezvou. Přístrojový štít je plně digitální, a aby toho nebylo málo, je auto samozřejmě protkáno jízdními asistenty.

Zaškrtáte-li si v konfigurátoru ty správné položky, dostanete pozoruhodné množství senzorů všeho druhu. Celkem je tu pět radarů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a laserový scanner. To vše ve jménu autonomního řízení třetí úrovně, které ale budete smět využít až tehdy, když to legislativa povolí. Zatím musíte mít oči stále na silnici a ruce stále na volantu.

Audi nicméně počítá i s funkcemi Parking Pilot a Garage Pilot, se kterými A6 úplně sama zaparkuje v garážích a následně zase vyparkuje a přijede k vám.

Zpět o všem k přízemnějším a mechaničtějším komponentům. Nová A6 jízdně těží z přenastaveného podvozku s nižšími neodpruženými hmotami, jenž poskytuje komfort a jízdní vlastnosti kompaktnějšího auta. Řízení je přímější, ovšem lze si nechat dodat i aktivní řízení s variabilním převodem. Zásadní pro manévrovatelnost je i systém natáčení zadních kol. Ta se umí otáčet buď s těmi předními, nebo proti nim, v závislosti na rychlosti a dalších parametrech.

U uvedení na trh nabídne Audi čtyři motorizace a z nich tři naftové. Základní dvoulitrový čtyřválec má označení 40 TDI a výkon 204 koní. Výkonnější naftové třílitry 45 TDI a 50 TDI mají 231 koní, potažmo 286 koní. Konečně je tu i třílitrový benzínový šestiválec, disponující maximálním výkonem 340 koní. Všechny agregáty jsou spjaty výhradně s automatickými převodovkami. Benzínový třílitr a naftový dvoulitr mají sedmistupňovou dvouspojku, naftové šestiválce potom osmistupňový automat klasické konstrukce. Šestiválcové motorizace mají už v základu taky pohon všech kol Quattro.

Nechybí ani takzvaná „mild-hybrid“ technologie, dodávaná u všech verzí ve standardu. Díky zesílené elektrické síti o napětí 48 V, umí A6 plachtit bez motoru v rychlostech 55 až 160 km/h a stop-start se ve městě aktivuje při dojíždění už ve 22 km/h.

Nová Audi vstoupí na trh jako modelový ročník 2019 a to už v létě letošního roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Ninjaherb
1. 3. 2018, 22:22

Tuší někdo, jak jsou na tom ostatní značky s implementací 48V sítě a mild hybrid technologie? To mi na celým to autě imponuje asi nejvíc.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte