Pokud namítáte, že je nová A5 kabriolet až zbytečně podobná předchozí generaci, musíme s vámi souhlasit. U Audi šlo vždycky tak trochu o „korporátní“ vzhled a nikoliv o ten „kulervoucí“. Ačkoliv ale nová A5 vypadá hodně stejně, pod vnější slupkou je spousta nového. Díky rozsáhlému použití hliníku a vysokopevnostní oceli zhublo kábro oproti minulému modelu nějakých 40 kilogramů a dokonce má o 40 % vyšší tuhost karoserie. Nové je i pětiprvkové zavěšení na přední a zadní nápravě, které může být pochopitelně doprovázeno adaptivními tlumiči a dynamickým řízením. A ano, jsou to všechno prvky, které kabriolet sdílí 1:1 se zmíněným kupé.
Co kupé ale rozhodně nemá, to je elektricky ovládaná plátěná střecha. Její složení za záda posádky trvá 15 sekund, opětovné nandání 18 sekund. Jedno i druhé lze provozovat také za jízdy a to do 50 kilometrů v hodině. Střecha má mít perfektní izolační vlastnosti, a aby se posádka navzájem slyšela, i když má nad hlavou volné nebe, disponuje A5 kabriolet vestavěnými mikrofony, zesilujícími řeč mezi řidičem a spolujezdcem.
Co se motorizací týče, tady zase pokračuje podobnost s ostatními karoseriemi. U A5 jsou benzínové motorizace zastoupeny čtyřválci 2.0 TFSI, nabízenými s výkony 190 a 252 koní. Nabídka naftových motorů je početnější. Je tu čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 190 koní a následně šestiválec 3.0 TDI o výkonu 218 a 286 koní. Podle výběru lze motory spárovat buď se šestistupňovým manuálem, se sedmistupňovým dvouspojkovým DSG nebo s osmistupňovým automatem. A samozřejmě buď s předním náhonem, nebo s pohonem všech kol.
Že vás nic z toho nezaujalo? Zkuste to tedy s Audi S5 kabriolet. To je vybaveno o kus zajímavějším turbo-benzínovým šestiválcem 3.0 TSFI, který nabízí důstojných 354 koní. Zrychlení z nuly na sto se koná za 5.1 sekundy a maximálka je elektronicky omezená na 250 km/h.
V úvodu jsem říkal, že A5/S5 kabriolet přichází před zimou, ovšem to není zase tak úplně pravda. Vůz se sice představí na autosalonu v Los Angeles tento měsíc, ale v Evropě i Americe jde do prodeje až na jaře, konkrétně v březnu příštího roku. Jaká bude cena u nás, zatím nevíme. Musíme se držet jen té německé, která začíná na 49 350 eur (1.3 milionu korun).
05. listopadu 2016, 18:02
0
Hmm, dal bych si říct :)
06. listopadu 2016, 10:36
0
Audiny nemusím, ale jejich kabria celkem ujdou. Ten benzínový šestihrnek bych jako DD také snesl. Na druhou stranu nafta v kabriu??? S pár naftovými víceválci jsem to potěšení měl. V limuzíně je to ještě přijatelné, ale se střechou dole....
07. listopadu 2016, 12:29
0
Skus si dat na youtube "a5 coupe 3.0 tdi exhaust sound" a najdi nejake video kde ma to auto ladeny vyfuk alebo straitpipe a zmenis nazor... Ja osobne som benzinovy, no 2,4 jtd od alfy a 3.0 tdi od audi osobne povazujem za adekvatnu nahradu pre cloveka co nema rad naftu :)