načítám data...

Audi A5 a S5 konečně i jako kabriolety

05. listopadu 2016, 15:20 3 komentářů Dominik Valášek

A5 a S5 jako kupé a Sportback jsou dávno představené, jen na kabriolet jsme si museli počkat do zimy.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud namítáte, že je nová A5 kabriolet až zbytečně podobná předchozí generaci, musíme s vámi souhlasit. U Audi šlo vždycky tak trochu o „korporátní“ vzhled a nikoliv o ten „kulervoucí“. Ačkoliv ale nová A5 vypadá hodně stejně, pod vnější slupkou je spousta nového. Díky rozsáhlému použití hliníku a vysokopevnostní oceli zhublo kábro oproti minulému modelu nějakých 40 kilogramů a dokonce má o 40 % vyšší tuhost karoserie. Nové je i pětiprvkové zavěšení na přední a zadní nápravě, které může být pochopitelně doprovázeno adaptivními tlumiči a dynamickým řízením. A ano, jsou to všechno prvky, které kabriolet sdílí 1:1 se zmíněným kupé.

Co kupé ale rozhodně nemá, to je elektricky ovládaná plátěná střecha. Její složení za záda posádky trvá 15 sekund, opětovné nandání 18 sekund. Jedno i druhé lze provozovat také za jízdy a to do 50 kilometrů v hodině. Střecha má mít perfektní izolační vlastnosti, a aby se posádka navzájem slyšela, i když má nad hlavou volné nebe, disponuje A5 kabriolet vestavěnými mikrofony, zesilujícími řeč mezi řidičem a spolujezdcem.

Co se motorizací týče, tady zase pokračuje podobnost s ostatními karoseriemi. U A5 jsou benzínové motorizace zastoupeny čtyřválci 2.0 TFSI, nabízenými s výkony 190 a 252 koní. Nabídka naftových motorů je početnější. Je tu čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 190 koní a následně šestiválec 3.0 TDI o výkonu 218 a 286 koní. Podle výběru lze motory spárovat buď se šestistupňovým manuálem, se sedmistupňovým dvouspojkovým DSG nebo s osmistupňovým automatem. A samozřejmě buď s předním náhonem, nebo s pohonem všech kol.

Že vás nic z toho nezaujalo? Zkuste to tedy s Audi S5 kabriolet. To je vybaveno o kus zajímavějším turbo-benzínovým šestiválcem 3.0 TSFI, který nabízí důstojných 354 koní. Zrychlení z nuly na sto se koná za 5.1 sekundy a maximálka je elektronicky omezená na 250 km/h.

V úvodu jsem říkal, že A5/S5 kabriolet přichází před zimou, ovšem to není zase tak úplně pravda. Vůz se sice představí na autosalonu v Los Angeles tento měsíc, ale v Evropě i Americe jde do prodeje až na jaře, konkrétně v březnu příštího roku. Jaká bude cena u nás, zatím nevíme. Musíme se držet jen té německé, která začíná na 49 350 eur (1.3 milionu korun).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Liqid
05. listopadu 2016, 18:02
0

Hmm, dal bych si říct :)

reagovat
Jenyk
06. listopadu 2016, 10:36
0

Audiny nemusím, ale jejich kabria celkem ujdou. Ten benzínový šestihrnek bych jako DD také snesl. Na druhou stranu nafta v kabriu??? S pár naftovými víceválci jsem to potěšení měl. V limuzíně je to ještě přijatelné, ale se střechou dole....

reagovat
Un
Unnamed
07. listopadu 2016, 12:29
0

Skus si dat na youtube "a5 coupe 3.0 tdi exhaust sound" a najdi nejake video kde ma to auto ladeny vyfuk alebo straitpipe a zmenis nazor... Ja osobne som benzinovy, no 2,4 jtd od alfy a 3.0 tdi od audi osobne povazujem za adekvatnu nahradu pre cloveka co nema rad naftu :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem