Odcházející generace Chevroletu Camaro byla, mnohem víc než například Ford Mustang, typickým americkým muscle carem. Obrovská, se spoustou výkonu a křiklavým designem. V ostřejších verzích, jako ZL1 nebo 1LE, sice nabízela i spoustu přilnavosti a dokázala zajíždět neuvěřitelné časy na okruzích, ale stejně to bylo spíš kladivo než chirurgický skalpel. Nová generace, která nahradila šasi obřích čtyřdveřových Holdenů mnohem drobnější platformou Alpha, kterou používá Cadillac ATS, by to měla zásadně změnit. Jak moc se to povedlo, to zjistili redaktoři magazínu Autoblog.com, kteří se jako jedni z prvních dostali za volant novinky. Tady jsou jejich zjiištění:
Motor
Testované auto bylo poháněno údajně zcela novým vidlicovým šestiválcem, kterému zůstal objem 3,6 litru, stejný jako u jeho předchůdce, ale výkon vzrostl na 335 koní. Narozdíl od konkurenčního Fordu Mustang má Camaro pro zákazníka snáze pochopitelnou hierarchii motorů – základem je čtyřválec s turbem, následuje V6 a vrcholem je V8 LT1 z Corvette. I šestiválec má prý nejen dostatek síly (působí prý, jako by nárůst výkonu byl mnohem větší než 12 koní), ale i podle zvuku prý jen těžko uvěříte, že jde pouze o "šestku".
Jízdní vlastnosti
Novinka je prý o 100 kg lehčí než předcházející generace, v případě šestiválce dokonce o 150 kg. A i při testovacích jízdách na okruhu to bylo poznat. Nové Camaro se prý mnohem víc blíží Mustangu než mohutnějšímu Challengeru, kterému byl podobný jeho předchůdce. Lepší je i řízení, které má sice elektrický posilovač, ale přesto prý díky ostřejšímu převodu nabízí více citu než řízení v předchozí generaci. Zdá se, že oproti mohutnému muscle caru teď dostaneme něco mnohem bližšího skutečnému sporťáku…
Interiér
Velká bolest předchozího Camara – kabina která nejenže je odporně plastová, ale navíc má okna podobných rozměrů jako OT-64 SKOT, takže si jí "užijete" o to víc – prý také s příchodem šesté generace dostala značného zlepšení. Nový interiér je prý kvalitou a zpracováním podobný tomu v Corvette C7, včetně výrazně vylepšeného infotainmentu, budíků s displejem atd.
Verdikt
Zdá se, že Camaro i nadále zůstane "zvířátkem, požírajícím Mustangy". Stejně jako nová generace Mustangu je i Camaro menší, obratnější, lépe zpracované a celkově více "evropské" než jeho předchůdce. Přitom ale jeho vzhled neztrácí nic z až buransky okázalé agresivity. Zdá se, že to bude ještě zajímavý souboj – a co teprve až přijde nástupce Challengeru, o kterém už se dlouho šušká…
18. května 2015, 18:13
0
Doufám, že alespoň Challenger zůstane oním kladivem. Přibližování se evropskému trhu je fajn věc, ale ztrácí se tím jistý duch těch aut. Za pár generací by to mohlo dopadnout tak, že se Camaro a Mustang budou snažit tváři podobně jako evropské sportovní vozy a "pravé muscle cary" prostě vyhynou..
19. května 2015, 10:34
0
Taky to nechápu. Až si budu chtít koupit evropský sportovní auto, pudu si pro Cayman nebo M4, ale ne pro Camaro s R4.