načítám data...

2016 Camaro: Jak jezdí?

18. května 2015, 17:36 2 komentářů Vojta Dobeš

Včera jsme psali o nově představeném Camaru a dnes už máme první informace o tom, jak jezdí. Bohužel jsme to sice nebyli my, kdo ho řídil, ale i informace od našich kolegů z Autoblog.com pomohou mnohé osvětlit. Pojďme se podívat na první dojmy!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Odcházející generace Chevroletu Camaro byla, mnohem víc než například Ford Mustang, typickým americkým muscle carem. Obrovská, se spoustou výkonu a křiklavým designem. V ostřejších verzích, jako ZL1 nebo 1LE, sice nabízela i spoustu přilnavosti a dokázala zajíždět neuvěřitelné časy na okruzích, ale stejně to bylo spíš kladivo než chirurgický skalpel. Nová generace, která nahradila šasi obřích čtyřdveřových Holdenů mnohem drobnější platformou Alpha, kterou používá Cadillac ATS, by to měla zásadně změnit. Jak moc se to povedlo, to zjistili redaktoři magazínu Autoblog.com, kteří se jako jedni z prvních dostali za volant novinky. Tady jsou jejich zjiištění:

Motor

Testované auto bylo poháněno údajně zcela novým vidlicovým šestiválcem, kterému zůstal objem 3,6 litru, stejný jako u jeho předchůdce, ale výkon vzrostl na 335 koní. Narozdíl od konkurenčního Fordu Mustang má Camaro pro zákazníka snáze pochopitelnou hierarchii motorů – základem je čtyřválec s turbem, následuje V6 a vrcholem je V8 LT1 z Corvette. I šestiválec má prý nejen dostatek síly (působí prý, jako by nárůst výkonu byl mnohem větší než 12 koní), ale i podle zvuku prý jen těžko uvěříte, že jde pouze o "šestku".

Jízdní vlastnosti

Novinka je prý o 100 kg lehčí než předcházející generace, v případě šestiválce dokonce o 150 kg. A i při testovacích jízdách na okruhu to bylo poznat. Nové Camaro se prý mnohem víc blíží Mustangu než mohutnějšímu Challengeru, kterému byl podobný jeho předchůdce. Lepší je i řízení, které má sice elektrický posilovač, ale přesto prý díky ostřejšímu převodu nabízí více citu než řízení v předchozí generaci. Zdá se, že oproti mohutnému muscle caru teď dostaneme něco mnohem bližšího skutečnému sporťáku…

Interiér

Velká bolest předchozího Camara – kabina která nejenže je odporně plastová, ale navíc má okna podobných rozměrů jako OT-64 SKOT, takže si jí "užijete" o to víc – prý také s příchodem šesté generace dostala značného zlepšení. Nový interiér je prý kvalitou a zpracováním podobný tomu v Corvette C7, včetně výrazně vylepšeného infotainmentu, budíků s displejem atd.

Verdikt

Zdá se, že Camaro i nadále zůstane "zvířátkem, požírajícím Mustangy". Stejně jako nová generace Mustangu je i Camaro menší, obratnější, lépe zpracované a celkově více "evropské" než jeho předchůdce. Přitom ale jeho vzhled neztrácí nic z až buransky okázalé agresivity. Zdá se, že to bude ještě zajímavý souboj – a co teprve až přijde nástupce Challengeru, o kterém už se dlouho šušká…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

VoFi
18. května 2015, 18:13
0

Doufám, že alespoň Challenger zůstane oním kladivem. Přibližování se evropskému trhu je fajn věc, ale ztrácí se tím jistý duch těch aut. Za pár generací by to mohlo dopadnout tak, že se Camaro a Mustang budou snažit tváři podobně jako evropské sportovní vozy a "pravé muscle cary" prostě vyhynou..

reagovat
Ad
Adam
19. května 2015, 10:34
0

Taky to nechápu. Až si budu chtít koupit evropský sportovní auto, pudu si pro Cayman nebo M4, ale ne pro Camaro s R4.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem