načítám data...

Nissan IDx u Jaye Lena: Petrolheadův nový sen?

11. března 2014, 16:35 0 komentářů Vojta Dobeš

Jay Leno se projel s konceptem Nissanu IDx. A zdá se, že by to mohla být ještě větší pecka než Toyota GT 86. Proč? Pusťte si video nebo si přečtěte náš článek...

Zobrazit galerii

Když přišla na trh trojčata Toyobaru, většina motoristického národa je vzývala jako návrat "pravého řidičského vozu". Byla přirovnávána k legendární Mazdě MX-5 a všichni je chtěli mít. Tedy, alespoň všichni internetoví diskutéři, kteří si je koupí z druhé ruky. Realita je o trochu jiná – v USA se sice tahle trojčata prodávají víc než dobře, ale Evropané jim zatím na chuť přijít nedokázali. A nebo jsou příliš v zajetí svých racionálních, praktických myslí, než aby přistoupili na možnost, že malý sporťák může být i něčím víc než jen hračkou. Což je ten důvod, většina nadšených řidičů v Evropě, kteří by si jinak mohli dovolit GT 86 nebo BRZ, končí nakonec za volanty hot hatchů.

nissan idx se ke svému vzoru, datsunu 510, obrací nejen po stránce jízdních vlastností

Zaposlouchejte se ale do komentáře ve videu z Jay Leno's Garage, a zjistíte zajímavou věc. Jay Leno a Giovanni Arroba, manažer kreativního designu u kalifornské sekce Nissanu, se nebaví o podvozku, o výkonech nebo o jízdních vlastnostech. Což je ostatně pochopitelné, vzhledem k tomu, že jde o koncept, u kterého nic z toho není ani zdaleka finální. Většinou času ale věnují způsobu, jakým se Nissan IDx obrací ke svému vzoru, Datsunu 510, a ke starým autům obecně, co do celkového uspořádání, tvarů karoserie a jejího rozvržení.

Co to znamená, přeloženo do normální řeči? Znamená to, že zatímco GT 86 dělá vítaný "krok zpět" k atmosférickému motoru, přímočarým jízdním vlastnostem a přiměřené přilnavosti, takže jako staré auto jezdí, IDx dělá ještě jeden krok navíc. IDx je podobně jako stará auta hranaté – takže by mělo umožnit bezproblémové cestování dospělých lidí na zadním sedadle. Má dobře umístěné, poměrně tenké a svislé sloupky. Takže je z něj vidět ven. Soudě podle jeho vnějších proporcí by mohlo nabízet i solidní zavazadlový prostor…

Chápete, kam tím mířím? Zatímco Toyobaru je skvělý sporťák, ale jeho použití v každodenním životě je poněkud komplikovaná záležitost, potenciální sériová verze IDx by se v tomto ohledu mohla alespoň přiblížit praktičnosti hot hatche. Což jí dá mnohem větší šance i u úzkoprsých, prakticky smýšlejících Evropanů.

Tak co, těšíte se? Nebo si přeci jen raději koupíte nějaký dieselový kombík?

;list=PLcAFCEDZU39xYLamb1NBGW_14DrieamN2

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem