načítám data...

Nissan IDx u Jaye Lena: Petrolheadův nový sen?

11. března 2014, 16:35 0 komentářů Vojta Dobeš Video

Jay Leno se projel s konceptem Nissanu IDx. A zdá se, že by to mohla být ještě větší pecka než Toyota GT 86. Proč? Pusťte si video nebo si přečtěte náš článek...

Video: Nissan IDx u Jaye Lena: Petrolheadův nový sen?

Když přišla na trh trojčata Toyobaru, většina motoristického národa je vzývala jako návrat "pravého řidičského vozu". Byla přirovnávána k legendární Mazdě MX-5 a všichni je chtěli mít. Tedy, alespoň všichni internetoví diskutéři, kteří si je koupí z druhé ruky. Realita je o trochu jiná – v USA se sice tahle trojčata prodávají víc než dobře, ale Evropané jim zatím na chuť přijít nedokázali. A nebo jsou příliš v zajetí svých racionálních, praktických myslí, než aby přistoupili na možnost, že malý sporťák může být i něčím víc než jen hračkou. Což je ten důvod, většina nadšených řidičů v Evropě, kteří by si jinak mohli dovolit GT 86 nebo BRZ, končí nakonec za volanty hot hatchů.

nissan idx se ke svému vzoru, datsunu 510, obrací nejen po stránce jízdních vlastností

Zaposlouchejte se ale do komentáře ve videu z Jay Leno's Garage, a zjistíte zajímavou věc. Jay Leno a Giovanni Arroba, manažer kreativního designu u kalifornské sekce Nissanu, se nebaví o podvozku, o výkonech nebo o jízdních vlastnostech. Což je ostatně pochopitelné, vzhledem k tomu, že jde o koncept, u kterého nic z toho není ani zdaleka finální. Většinou času ale věnují způsobu, jakým se Nissan IDx obrací ke svému vzoru, Datsunu 510, a ke starým autům obecně, co do celkového uspořádání, tvarů karoserie a jejího rozvržení.

Co to znamená, přeloženo do normální řeči? Znamená to, že zatímco GT 86 dělá vítaný "krok zpět" k atmosférickému motoru, přímočarým jízdním vlastnostem a přiměřené přilnavosti, takže jako staré auto jezdí, IDx dělá ještě jeden krok navíc. IDx je podobně jako stará auta hranaté – takže by mělo umožnit bezproblémové cestování dospělých lidí na zadním sedadle. Má dobře umístěné, poměrně tenké a svislé sloupky. Takže je z něj vidět ven. Soudě podle jeho vnějších proporcí by mohlo nabízet i solidní zavazadlový prostor…

Chápete, kam tím mířím? Zatímco Toyobaru je skvělý sporťák, ale jeho použití v každodenním životě je poněkud komplikovaná záležitost, potenciální sériová verze IDx by se v tomto ohledu mohla alespoň přiblížit praktičnosti hot hatche. Což jí dá mnohem větší šance i u úzkoprsých, prakticky smýšlejících Evropanů.

Tak co, těšíte se? Nebo si přeci jen raději koupíte nějaký dieselový kombík?

;list=PLcAFCEDZU39xYLamb1NBGW_14DrieamN2

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Citroën C4 1,6 VTi 2011
Citroën C4 1,6 VTi

2011 rok výroby
120 koní výkon
1 595 ccm objem

Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine 1978
Lincoln Continental Continental Tovn Car limousine

1978 rok výroby
190 koní výkon
7 500 ccm objem

Chevrolet Corvette C6 2007
Chevrolet Corvette C6

2007 rok výroby
420 koní výkon
6 000 ccm objem

Buick Skylark 5,7 V8 1968
Buick Skylark 5,7 V8

1968 rok výroby
229 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem