načítám data...

Věci o Mazdě Xedos 9 (2. díl)

28. července 2020, 22:14 3 komentářů Nathan

Není důležité jak dlouho trvá než uskutečníte svůj sen. Podstatné je, abyste se ho nevzdali. Jen tak si zachováte sebeúctu.

zobrazit celou galeriiJohn Doe: Věci o Mazdě Xedos 9 (2. díl)

Xedos 9 se začal prodávat v r. 1994. V r. 2000 byl facelift, změnila se jen přední mřížka a možná pár detailů na karoserii. Materiály v interiéru jsou po faceliftu hodně kvalitní, zejména kůže sedadel. Ale v konstrukci se neměnilo prakticky nic. Znamená to, že technika a dizajn vozu jsou staré cca 26 let. To pár čtenářů ještě nebylo na světě.

……………………………….

Rozměry v mm (dxšxv): 4875 x 1770 x 1395

Rozvor v mm: 2750

Provozní hmotnost v kg: 1495

Max rychlost 220 km/hod

Spotřeba mix udávaná je 10.7 l/100 km, já mám dlouhodobou 10.37, k tomu se ještě dostanu.

……………………………….

Motor je atmosferický vidlicový šestiválec DOHC, objem 2497 cm3, výkon 120 kW(161 HP)/6000 ot/min. 

Má hliníkový blok a hlavu, čtyřventilový rozvod DOHC s vačkami poháněnými řemenem, a proměnnou délkou sacího potrubí, využívající rezonanci k plnění válců VRIS (Variable Resonance Induction System). Ta napomáhá motoru k vyššímu točivému momentu zejména v nízkých otáčkách. Točivý moment je 220 Nm.

Taková perlička, když praskne rozvodový řemen, agregát se pouze zastaví, avšak nepotká, neboť v tomto případě na sebe, podobně jako třeba u malých motorů Fiat FIRE, ventily s pístem nedosáhnou.

……………………………….

Převodovka je 4 st. automat HDM

……………………………….

Něco málo k podvozku. Je velice vyspělý a konstrukčně nadmíru složitý. Vpředu je podivně řešený lichoběžník, který má nad sebou umístěná tři!!! ramena, dvě příčná a jedno, nejvýše umístěné, šikmé. Celá tato soustava udržuje kolo, při jízdě v zatáčce, stále kolmo k vozovce. Vzadu je pak soustava se dvěma nad sebou umístěnými příčnými rameny, doplněnými o dvojici podélných táhel. Samozřejmostí jsou mohutné nápravnice. Když to poprvé viděl mechanik, tak dost maturoval. Nicméně se s tímto podvozkem jezdí skvěle, k tomu napíšu věci příště.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
29. července 2020, 07:30
1

Jestli Ty nejsi Čech a omlouváš se za chyby, tak většina Čechů by se měla vrátit na základku :-D

a hlavně už to dopiš, nechám si všechny díly k nedělní konvičce čaje :-D

reagovat
Nathan
29. července 2020, 12:49
0

Nejsem Čech, jsem Slovák ale žiju v Praze od léta 2001. Když byly ty povodně v 2002 tak jsem bydlel na Petrském nám a chodili jsme se se ženou a dětmi koukat jestli se to nevyleje k nám

Irwinek
29. července 2020, 13:53
0

Na Petršáku? Kousek od něj mi voda vzala strašně moc :-(