logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Blog

Initial C Blog

[Reloaded] Make my garage great (again?!)

[Blog jsem nedopatřením smazal, ale bude mít pokračování, tak ho vracím] Čím zaplnit prázdné garáže?

Historie mých příspěvků pro Autíčkáře je zatím spíše neslavná, nejprve jsem kdysi dostal v komentářích bídu při snaze nahradit RAV4 předcházející generace něčím zajímavějším, ani  první pokus o “blogísek” nedopadl zrovna slavně. Stejně tak je asi pochybné, jestli mám vůbec nějaké sklony k petrolheadství, mj. jako  bývalý člen strany Zelených. Ale když je tady prý nedostatek zajímavých článků, tak to zkusím napotřetí. A můžete mi pomoci konečně prozřít!

Historicky jsem se vždy bavil u Krabových přehledů, kolik toho má po garážích, kolik ho to stojí, a čím vším nezvládá jezdit. Osud tomu tak chtěl, že jsem se postupně (a bohužel podstatně dříve, než bych si přál), stal majitelem pěti garáží, tří vozů, a životní lekce, že drobné i větší radosti si člověk nemá moc odkládat, neb se jich nemusí dožít (ve zdraví, nebo vůbec).

Do roku 2025 jsem vstupoval s BMW Active tourerem 225xe jako primárním rodinným vozem na pohyb po Praze a ČR. Ano, heretické BMW s předním náhonem a ošklivé káčátko (tuhle pozici si troufnu říci s příchodem modelů posledních let přenechalo jiným). Ale také plug-in s 4x4, který vcelku obstojně jezdí a díky kterému jsme obstarali téměř veškeré jízdy po Praze bez lokálních emisí. BMW jsme si s ženou oblíbili natolik, že jsme si po dvou letech pořídili druhé ve verzi po faceliftu, s větší baterkou a o lepší výbavou (mám nízký tlak a snadno mi prochladnou ruce, vyhřívaný volant mi opravdu chyběl). Fajn bylo i lepší audio a panoramatická střecha.

Druhým autem je GT86, rovněž hereticky s automatickou převodovkou. Toyobaru mě baví kultovním statusem, mám rád anime a mangu. Koupili jsme si ho s tátou společně na začátku pandemie – roky koukal po S2000 a nemohl se rozhoupat dát za víkendovku půl milionu plus, tak jsem mu rozhodování zjednodušil tím, že jsme se šábli. A snad ze mne udělalo trochu lepšího řidiče.

Po tátovi mi pak zbyl Lexus RX 450h, o kterém jsem už něco málo napsal. Jasně, hybrid, alespoň má ale šestiválec. Jenomže většinu času stál loni v garáži, což mi u auta dělaného na dlouhé cesty (na kterých exceloval), a které nemá ani 60t km, přišlo docela škoda. Takže ho posílám do světa – pokud byste měli zájem, podívejte se sem.

Což znamená, že jsem potřeboval nahradit dvě auta jedním, a to tak, abychom nadále po Praze jezdili elektricky, ale zároveň se mohli vydat (se dvěma už trochu odrostlejšími dětmi) na nějaké delší cesty. Z Lexusu jsem si zvykl na ventilované sedačky, a z BMW na skvěle odladěné rozpoznávání aktuálního řidiče a automatické přenastavování sedačky a zrcátek (auto si se ženou často střídáme a jsme jinak velicí). V úvahu připadalo i EV, máme kde nabíjet.

Chvíli jsem koketoval s Ipacem, ale průběžně se zhoršující problémy s trakčními bateriemi mne odradily. BMW 3 a 5 kombíky PHEV by byly fajn, ale mají tragicky malé kufry (330 l u trojky) a nemají ventilované sedačky. iX3 se dělá jen jako zadokolka a ještě v Číně, X3 PHEV kufr taky nic moc, a také mne odradily historky z chorvatské EV clinic, které tady nedávno někdo zmiňoval v komentářích. Takže jsme nakonec zůstali u Lexusů a RX nahradili NX450h. Zatím ho máme jen pád dní, ale cestu po dálnici z Německa i kodrcání po Praze zvládl na jedničku.

A teď zpět k nadpisu blogu – pokud počítáte se mnou, budu mít brzy 3 volné garáže. Do jedné se, pravda, opravdu blbě parkuje, a další je v Liberci, ale naskýtá se možnost pořídit si k Toyobaru ještě nějakou další automobilovou radost. Nemusí mít nutně jen 2 dveře, naopak, byť děti si už vlezou, kam je potřeba sami, a kurtují se taky svépomocí. Možných kandidátů mám celou řadu – málem jsem po otci dědil i F06 gran coupé, které by stylové rodinné výlety jistě zvládlo s přehledem (a pro mne asi nejhezčí BMW poslední dekády). Vedle Toyobaru se mi vždy líbila i RX-8, a kousek od rodného Liberce jsem teď narazil na specializovaný servis, takže by občas mohla třeba i fungovat. Když jsem loni hledal náhradu za RX450h, byl jsem si projet Stelvio (velké zklamání) a v prodejně jsem si velmi silně uvědomil, že nechci SUV, ale Giulii. A nebo Ghibli, kterých tam pár pěkných měli taky. A nakonec se z této stáje nabízí ještě Fiat 124 – kabriolet jsem nikdy neměl, vlastně jsem žádným nikdy ani nejel, ale možná je na čase si to vyzkoušet. A v neposlední řadě jsou zde i zajímavé japonské sedany – Subaru WRX, nebo Nissan Skyline Infiniti Q50. Nepohrdnul bych ani Jaguarem XE s některým ze silnějších benzínů.

Čím byste začali vy?

[Původní fotky a komentáře jsou k dohledání na https://web.archive.org/web/20250505112824/https://www.autickar.cz/blog/clanek/make-my-garage-great-again/2056/]

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

0 reagovat
Oris
23. 11. 2025, 22:25

Cabrio :-) ale ne Fiata, ale MIata Is Always The Answer :-D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte