načítám data...

Ford Streetka 1,6

19. června 2020, 10:42 4 komentářů furrow

Ford Streetka, který se jako nový v r. 2004 prodával za cca 700 tis. Asi prý 40 tis. bláznů na celém světě si ho za ty peníze koupilo.

zobrazit celou galeriiPetr Brázda: Ford Streetka 1,6

Tak napíši něco o svém “ krásném “ fordíkovi. Když jsem prodal svoji Z3 a řekl si, že už kabrio nechci, jelikož jsem někdy po vyjížďkách pak chodil a otáčel se jak ten hospodský z Vesničko má středisková, tak přišlo jaro a zase mi to nebe nad hlavou začalo chybět. To je prostě úplně jiná jízda, než v jakékoliv plechovce se střechou. Cítíte při jízdě ty vůně, slyšíte přírodu….ale nechtěl jsem za to dát moc peněz. Došel jsem totiž k závěru, že když chce člověk jen tak brouzdat bez střechy po krajině,tak je jedno kolik to auto stojí. Když si chce někdo ale tímto honit triko, tak to samozřejmě jedno není. Po zkušenostech si myslím, že to je tak, že u všech kabrioletů je to s větrem a hlukem tak do 90 – 100 km/h OK pak už je to horší a potvrzují to i různé recenze kabrioletů.Tak jsem zase brouzdal po bazoši apod.a objevil jsem ho v Třeboni. Z Německa, doklad z TUV o najetých 63 tis. km. Tak jsem vyrazil, bylo dost vedro, dobré na otestování kabria. Což se ale později ukázalo jako negativum. Zkušební jízda OK, něco jsem usmlouval, zaplatil a vyrazil s úsměvem zpět domů. Co mě na tom autě pozitivně překvapilo oproti Z3 a MR2? Nevím, zda to může být těmi najetými km / MR2 měla přes 200 a Z3 140 /, ale tuhost podvozku, kroucení minimální, / Streetka má prý oproti Ka, z kterého vznikla, o 200 kg víc /, taková ta spolupráce plyn, spojka, brzdy a řazení super, opravdu. Řazení krásně krátké, mechanické, prostě to člověka baví a těší se jak si to řazení bude užívat. Já měřím 175 a vážím 75, tak pro mě jsou sedačky akorát, nevypadají moc anatomicky, ale já do nich krásně zapadnu a drží mě a jsou příjemně tuhé. Sedačka řidiče jde nastavovat výškově, ale i v nejnižší poloze bych ji ještě trochu dal níž. Volant nastavovat nejde vůbec, tak chvíli trvalo, než jsem si našel vhodnou polohu. Palubka je vlastně převzatá z Káčka, takže samý tvrdý plast, žádná hitparáda. Zatím mi tam ale nic nevrže a neskřípe. Kupodivu tam celkem dobře hraje original rádio a CD. V době koupě jsem bohužel nevěděl, že modely co byly v kůži měly ještě repro za sedačkami od Bose a to prý hraje suprově. Kdybych to býval věděl, hledal bych tento model. I kdybych je tam dodal, tak to original radio nemá ani možnost Fader, tak nevím jak by to dopadlo, tak to nechám takto. Podvozek je dost tuhý a tvrdý, tak je člověk rád, když je dobrá silnice. Na jedna šestku to zas tak dobře nejede, asi ta váha toho auta. Ale zase je ten motor docela pružný a zabírá v pohodě už tak od 1 500 ot. Ale já jezdím na pohodu a možnosti těch předešlých aut Z3 a MR2 jsem ani vlastně nevyužil. Má to celkem velký kufr a je jedno zda je střecha natažená nebo složená, má svůj úložný prostor. Nejvíc jsem jel bez střechy po dálnici 150, jel by i víc, ale ten hluk už je pořádný. 14 dní po koupi se mi najednou rozsvítila kontrolka motoru, ale projev motoru a jízda se nezměnily. PC ukázal lambda 1, tak jsem vyměnil a sem tam se to rozsvítí stejně. Tak to vymažu přes mobil, protože mě to s…jak to svítí. Teď jsem byl po dvou letech na STK a úplně vše v pohodě. Co mě ale nejvíc mrzí a trochu jsem to nadnesl v začátku článku, tak to je to, že to je opravdu “ letní auto “ / myslím ironicky ze srandy / a při koupi a zkušební jízdě jsem neměl šanci to zjistit. Když je venku nízká teplota, tak míň než 18 st., tak začně fordík na straně spolujezdce na podvozku vrzat. Už jsme to zvedli, tlumiče OK,  všude možně prostříkali, zlepšilo se to, ale při nízke teplotě si stejně vrzne a otravuje to jízdu. Když je teplo, tak ani na retardérech apod. ani vrznutí. Nejlepší jízda je s ním bez střechy, protože je v tu chvíli pocitově celkem tichý, motor moc slyšet není. Jinak to je, když natáhnete střechu, to už ten motor ze předu slyšet je a nijaký krásný zvuk to není. Kdo měří do těch 175 jako já, tak celkem dobrý, pro vyššího a silnějšího člověka to opravdu už není, hlavně mu už začne vyčuhovat hlava nad rám a je mu těsno v sedačkách. Krásné ježdění je navečer nebo když je teplo ale zataženo. Za jasného počasí přes den když na vás pere slunce, tak to není nic moc a právě, že když je vedro, tak jste zpocení za krkem a i když vás ofoukne teplý vítr, tak pak…no jak v tom filmu. Aspoň já to tak mám, musím si chránit krk…


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ToMyx
04. července 2020, 19:09
0

Nikdy jsem v Káčku nejel, designově celkem zajímavé autíčko jehož hlavní výhodou je, že ho nikdo nepřehlédne ;-)

reagovat
fu
furrow
05. července 2020, 22:51
0

Máš pravdu, docela lidi koukají, možná to vidí poprvé. Jezdím s tím teď denně z Tábora do Suchdola na pískovny a jsem spokojen. Jedu tak nejvíc do 100 km/h, pak už docela dost aerodynamický hluk. A na této trase průměrná spotřeba takovou jízdou do 6l. I na horší silnici podvozek sice tvrdší, ale takový tuhý, nic se mi tam na podvozku ale ani v interiéru neklepe, nedrnčí...já jsem na tyhle zvuky háklivej.

ToMyx
07. července 2020, 09:53
0

Je fajn, že auto i po tolika letech žádné pazvuky nevydává. Hezky o něj pečuj, až moje dcera udělá řidičák, ozvu se:-)

fu
furrow
07. července 2020, 13:21
1

Tak já to tedy beru šéfe...