Naposled jsem tu psal report z trackdaye na Nurburgringu, kam jsem vzal své Evo VI. Potom jste si mohli všimnout, že se tu mým Evem začal chlubit Krab, protože jsem mu ho prodal. A to jsem ani nepřiznal, že pár měsíců před tím trackdayem jsem si koupil Octavii. Psal jsem tu jen o tom, že jsem prodal své původní daily, C32 AMG. No a před pár měsíci jsem si koupil toyobaru, přičemž moje MX-5 NA bylo zhruba od té doby až do minulého týdne v servisu.
Takže “najednou” (v průběhu půl roku) se obměnil skoro celý můj vozový park a zdánlivě se to nevyvíjelo zrovna dobrým směrem. Přeskočilo mi? Ani ne, měl jsem k tomu všemu dobré důvody a aktuální stav je “work in progress”. Vysvětlím.
C32 AMG byl náš rodinný kombík, kterým jsem nahradil Fiestu ST, když se narodilo miminko. Sloužil dobře, provoz nebyl obzvlášť drahý, ale daily mu moc nesvědčilo, protože w203 prostě reznou. Navíc teda ke konci přišlo i pár poruch, ale baterka i alternátor po dvaceti letech už měly právo na důchod, to jim nemůžu mít za zlé. Rozhodl jsem se Medvědéze prodat a začal jsem hledat náhradu. Chtěl jsem něco novějšího a bezpečnějšího, hlavně kvůli rodině. Nějaký novější kombík s modernější výbavou, podmínka byl automat, koule, rozumný výkon a výbava aspoň na úrovni toho mercedesu, hlavně sedačky s pamětí. Nechtěli jsme o moc větší auto kvůli parkování různě po Praze, ale ani menší, abychom se dobře vešli. Nechtěl jsem nic moc fancy, aby mi na tom příliš nezáleželo. Tak jsem byl otevřenej skoro všemu, jen teda ideálně aby to nebyla Octavie. No, nahoře jsem se přiznal, že to je Octavie, ale proč sakra? Je to úplně jednoduchý. V týhle třídě pár let starých menších kombíků za cenu do 600 tisíc neexistuje nic lépe vybaveného než je O3FL ve výbavě L&K. Žádné jiné auto nemá paměťový sedačky – Focus, Corolla, zvažoval jsem všechno možný. Pokud už to někde bylo, tak to bylo daleko dražší auto anebo mnohem starší prémie s větším nájezdem. Pak se objevila nabídka od kámoše, že u něj ve firmě prodávají jednu takovou s turbobenzínem 140 kW a 4x4, tak jsem ji nasál a musím říct, že vůbec nelituju. Dříve jsem měl jen příšernou zkušenost s firemní holotou 1.6 TDI, ale tohle je úplně o něčem jiném. Vyhřívaný sedačky i vzadu, vyhřívaný volant i čelní sklo, nezávislé topení, Android Auto, tažný, adaptabilní tempomat, antikolizní kraviny, kamera, senzory, el. kufr co se otvírá mávnutím nohou. To hlavní co mi chybělo po přechodu z AMG, kromě zvuku, byl výkon, tak jsem to nechal čipnout na 190 kW a 410 Nm, upravit software v DSG, abych odstranil prodlevy v řazení, hlavně při rozjezdech a jsem s tím spokojený. Vtipný je, že na Eco to dovede jezdit pod šest. V zimě jsem si vyzkoušel 4x4 na rozježděným sněhu a královsky jsem se bavil jak předokolky se nemůžou rozjet a já vesele svištím, případně si vypnu stabilizaci a užívám si AWD drifty. Prostě je to dobrá rodinná kára, kde provoz nic nestojí, nemám o ní strach a to je přesně to co jsem chtěl. A je mi úplně jedno, že nemá žádný sportovní ambice – je to o tom, aby se pohodlně řídila ženě a bezpečně odvezla mimčo a měli jsme tam všechen moderní komfort. Jo a říkáme jí Klementýnka, snad z toho pan Klement nerotuje v hrobě.
Takže Medvědéz visel v inzerci a v Evu jsem měl spoustu peněz, který by se nově taky hodily, protože jsme se rozhodli koupit si vlastní byt v Praze, i když jsem to ještě pár měsíců předtím viděl trochu jinak, vzhledem k cenám nemovitostí. Každopádně došlo ke změně a Evo šlo z domu a můj automobilový koníček se musel dočasně uskromnit. Asi by byl docela problém prodat Evo s pravostranným řízením, ale to bych nesměl znát Kraba. Tomu ho stačilo půjčit na recenzi a asi se dalo čekat, že mi místo něj vrátí měšec peněz.
Na víkendy mi zbyla jen ta moje nešťastná miata. Proč nešťastná? No, psal jsem tu kdysi o tom, že mě stálo naprosto nehorázný peníze ji dát do pucu a bohužel tím ten příběh neskončil, ale o tom napíšu jindy, už brzo bych ji měl mít zase zpátky. Nejspíš bude na prodej.
Takže jsme koupili ten kvartýr a miata byla zase v servisu, v garáži jen oktávka a já měl roupy. Koukal jsem do inzerce kde co lítá a jen tak náhodně jsem se zeptal kamaráda, jestli by neprodal svoje toyobaru, protože vím, že už na něj po narození dcery a pořízení rodinného domu neměl čas. Tak prej jo a navíc za neodolatelnou cenu, tak jsem nasál BRZ Spec.S z roku 2019, čili limitku první generace po faceliftu.
Takže tu mám teďka asi půl roku a jezdím s ní převážně do práce nebo něco vyřídit po městě, ale na projížďce jsem za tu dobu byl možná třikrát, páč vůbec nemám čas. Každopádně ta třetí projížďka byl několikadenní roadtrip s BestRoads do Švýcarských Alp, kde jsem s kámošema jezdil skrz boží alpské průsmyky a tam konečně pochopil co je to auto doopravdy zač a vyzkoušel si ho v zajímavých podmínkách. Člověka hned trknou úžasné jízdní vlastnosti (tuhá kastle, přesné řízení, skvělý podvozek, samosvor) a fňuknu si na nedostatek krouťáku, který je nápadný při jízdě do kopce, ale ne tolik, jak jsem se bál, že v Alpách bude. Prostě jsem před vracákem přibrzdil, frknul tam jedničku, dal plnej knedlík a vybral to dveřma napřed, s vytočenou jedničkou se rozjel na její maximální rychlost, prásknul tam dvojku a ono se to posbíralo celkem důstojně. I když je auto moc dobré, tak vím, že ho budu chtít časem vyměnit za něco ostřejšího.
Do budoucna si brousím zuby na nějaké starší Porsche, ale zatím si nejsem jistý jakou cestou se přesně vydám. Kamarád si koupil krásnou modrou 996 Carreru s aerokitem, tak třeba ji za rok-dva pošle mým směrem :)))