načítám data...

Po pěti letech s Japonským kombi od Hondy

24. července 2023, 17:47 2 komentářů Lenny

Pár informací a postřehů z pětiletého soužití s japoncem s batůžkem

zobrazit celou galeriiMartin Dlouhy: Po pěti letech s Japonským kombi od Hondy

Je červenec 2023, letos na podzim budu mít se svým Japonským kombíkem výročí, budeme spolu krasných 5let a tak si říkám, že si zasloužíte krátké pojednání o zkušenostech s ním.

Ve svém posledním članku o Accordu s batůžkem jsem si dost ztěžoval na problémy s dpf filtrem. Samozřejmě nebylo nic snažšího, než koupit dpf nové a vyměnit ho. Volba padla na druhovýrobu od firmy Walker, která v té době vyšla na cca 1/3 ceny originálního DPF filtru Honda. Samozřejmě jsem se potýkal s klasickými problémy druhovýroby, konkrétně nesedící držáky krycího protiteplotního štítu, takže jezdím bez štítu. Nicméňe od té doby je klid, s novým filtrem už atakuji hranici 80 000 km a nepotkal mě jediný problém. Občas se dívám na zanešení skrze diagnostiku a vše je v nejlepším pořádku. Regenerace probíhají jak mají a ja se tak mohu přesunout od tohoto zakopaného psa dál.

Zůstaneme chvíli ještě u motoru

ten dostavá každých 10, maximálně 12k km olej a vzduchový filtr. Motor jsem navykl na olej Millers Oils Nanodrive 5W30 C3 EE Performance, filtry a chladící kapalinu pak používám originální Honda. 2.2litrový i-DTEC pár dní zpátky překonal hranici 365k Km a funguje lépe než spousta mladších konkurenčních motorů. Mezi výměnami oleje se neztrácí ani kapka. Samozřejmě si dávám hodně záležet na zahřívání a nasledném chlazení agregátu. Pevně věřím a doufám, že Accord překoná magickou hranici půl milionu km. Zatím jediná věc neukazuje na to, že by se dožít nemohl. Průměrná dlouhodobá spotřeba na zímních pneumatikách je 6.4l/100km, průměr na semislicku je 7l/100 km

Od motoru k převodovce a spojce

Zde se dlouho nezahřejeme, spojka už by zasloužila výměnu, né snad že by špatně zabírala nebo prokluzovala, občas ale zlehka zacvrdliká a převodovka, k té není co dodat – funguje zcela bezchybně. Ta samozřejmě jede také na originálním oleji Honda MTF.

Brzdy – první gamechanger, ale také problém

Pokud jde o kotouče a destičky, sáhl jsem po sadě Zimmermann Sport Z a nemohu si je vynachválit. Nyní mám s předními Zimmermanny naběháno 50k km a teprve teď se na kotouči udělala lehká hranka a desky jsou zhruba v polovině životnosti. Brzdy každý rok poctivě čistím a destičky mažu pastou od Liqui Moly. První jízda na nových brzdách mě málem stála zuby. Zvyklý na Ate jsem sešlápl decelerátor a auto se zcela nečekaně začalo stavět a přední kola. Nyní mě čeká výměna zadních brzd a už teď jsem si naprosto jistý, že to bude zase celá sada Zimmermann. Brzdovou kapalinu používám Millers Oils Dot4, ta má oproti konkurenci vyšší bod varu a měním ji dle originálního intervalu daného Hondou, tedy 3roky.

A nyní k problému – začala mi vyskakovat chyba relé ABS, to v praxi znamená ochrnutí veškeré elektroniky spojené s brzdami a adaptivním tempomatem (ABS, ESP, VSA, CMBS). Někdy jde chyba přes diagnostiku vymazat, jindy zhasne sama, ale s přibývající venkovní teplotou se interval rozsvícení extrémně zkrátil. Chyba vyskakuje co dva dny a druhý den ráno ( někdy za pár hodin ) je zase pryč. Cena nového relé je samozřejmě velmi lidová, jak je u Hondy zvykem – 60k bez dph. Naštěstí existuje firma, která umí jednotku abs opravit a chce za to zlomek ceny originálního dílu a na opravený díl dává roční záruku.

Podvozek – další gamechanger

Loni v zimě jsem dával auto do Hondy, mému bývalému zaměstnavateli, na seřízení geometrie. Tam mi kluci řekli, že zadní excentrické šrouby jsou zarezlé v silentblocích a zasloužily by vyměnit. Vzal jsem si radu k srdíčku a spolu s oem excentry Honda jsem svoji dailynku obdaroval i kompletními zadními rameny, předními spodními rameny a předními tyčkami stabilizátoru HardRace. Věděl jsem, že jejich komponenty užívá spousta lidí na zavodech do vrchu a Weiltec_performance je cpe na všechno, co se jim objeví v dílně. Byl jsem překvapený hned několikrát, přední oem ramena byla ve velice dobrém stavu a siletbloky taktéž, druhé překvapení byly Hardrace díly. Auto neuvěřitelně ztuhlo a celé řízení se zpřesnilo. Spolu s rameny jsem po mnoha letech přemýšlení konečně koupil i nové letní pneumatiky – semislicky. Volba padla na Nankang NS-2R, originální rozměr 225/50 17 jsem vyměnil za 235/45 17 a rozhodně to byl krok správným směrem. Pneumatiky jsou neutrhnutelné a dřív se dostávám na limit svůj než na limit pneumatik. Jen ten hukot. V autě to zní, jako by za mnou letěla helikoptéra, ale za ty vlastnosti to stojí. Hned jak budou hotové zadní brzdy, mám v plánu vyrazit na trackday do Sosnové abych mohl bezpečně najít limit přilnavosti.

Karoserie/interiér

Karoserie dostala už za těch 14let co opustila montážní linku v Thaisku pořádně zabrat. Sám jsem ji vůbec nešetřil a díky tomu na mě už místy vykukuje povrchová koroze. Naštěstí se jedná jen o povrchovku a tak mě před zimou čeká ještě práce se smirglem, odrezovačem a barvičkou. Jediné co doopravdy hnije jsou přední blatníky, to je nejslabší článek celé karoserie, přední levý blatník už stihl proreznout a pravý se k němu zřejmě brzy přidá. Další problém nastal s demontovatelným tažným zařízením. Na autě mám tažné zařízení z originálního příslušenství Honda a tak si určitě umíte představit, na kolik si nového bajonetu výrobce cení. Cení si ho na nelidových 10 500kč bez DPH (jen za bajonet). Protože ale neustále vozím nějaký materiál na barák, budu muset koupit nové tažné. Konkrétně pujdu do Auto-Haku za 4500 (celé pevné tažné). Co se týká interiéru, ten prosvištíme extrémně rychle. Jediné poškození které nese, způsobilo mé 40kg štěňátko rotomuta – Miata. Ta  sedačky solidně poškrábala a i tapece dveří dostaly krásné otisky drábků. Pokud ale odhlédneme od těchto hloupostí, je interiér plně funkční a spousta lidí by podle jeho opotřebení vůbec neřekla, že za sebou má už 14let, 365 000 km a chlupaté psí tornádo.

Stříbrný kombík mi neuvěřitelně přirostl k srdci, Mé srdíčko sice touží po Lexusu LS430 vyrobený kolem roku 2007, ale spíš půjde o dokoupení než o výměnu. Naftový Accordík zkrátka už z domu nepůjde. Brzy ho čekají nové blatníky a zadní světlo (které jsem svoji blbostí rozbil), profesionální čištění interiéru a pokud se svět úplně nezblázní, tak za pár let mu dopřeju i nový celolak.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

mazany_lisak
26. července 2023, 14:55
1

Accord 8. generace je super auto. Kámoš mi jednou půjčil jeho 2.2 a přišlo mi to jako příjemný, pohodlný auto s přesným řízením. Taky jsem původně sháněl. S 2.4 a v top exe výbavě jako máš ty, ale 98% aut, co je na prodej má sociální výbavu. Jediný, co byl tou dobou na prodej byl značně použitý s cca 300t km za čtvrt milionu a to mi přijde jako řádný přepal. Volba nakonec padla na Civica 8. generace TypeR a nelituju. Je to super motokára. Na Sosnovou taky občas jezdím, tak se tam třeba někdy potkáme :)

reagovat
Lenny
31. července 2023, 09:37
1

U mého bývalého zaměstnavatele se objevil 2.4 top executive za 170 asi čtvrt roku po tom, co jsem si koupil svého i-dteca. Většina 2.4 top executive co jsem našel k prodeji je ale v automatu, což dává konec konců smysl, když má jít o pohodlný cestovní sedan/tourer. Oproti tomu i-dtec s manuálem v top exe je dost ojedinělá věc, toho jsem našel všeho všudy jednoho na prodej v Evropě a to si myslím, že projíždím inzertní servery celkem pravidelně. 8g typeR je určitě super výběr, samotnému se mi ufo neuvěřitelně líbí i když spousta ortodoxních typeRistů ji zatracuje a tvrdí, že poslední skutečný typeR je 7g