V Číně výroba tohoto vozu skončila dokonce až v roce 1997. Na první pohled však jde vidět, že 505 byla navrhována ještě v sedmdesátých letech a na trh přišla v roce 1979. Přesto má v sobě jistý nádech nadčasovosti.
Má však tohle auto co nabídnout i nadšenému řidiči? Zcela nepochybně ano. 505 je poslední zadokolka od Peugeotu, což ve spojení se samosvorem u některých verzí a docela silnými motory znamená, že se nechá ráda vodit bokem. Verze GTI je poháněna atmosferickým čtyřválcem 2.2 litru s výkonem 131 koní. Komu to však nestačí, mohl šáhnout po šestiválci 2.8 litru se sílou 170 koní. Milovníci šneku v motoru však nemají jinou možnost, než sáhnout po oturbeném čtyřválci 2.2, který se nabízel ve výkonových variantách 142, 150, 160 a 180 koní. Poslední jmenovaný dokázal popohnat rozložitý sedan z nuly na stovku za méně než 8 sekund, což věru není špatná hodnota.
29. března 2022, 09:51
1
Tak nějak jsi se zapomněl zmínit o neskutečném luxusu, plavné jízdě a téměř nezničitelnosti všeho :-D Navzdory pomluvám o francouzských autech 505 GTi startovala i v třeskutých mrazech na Vysočině.
Častým motorem byl i diesel a turbodiesel. Combi se dělalo i s terenní úpravou Dancal.