Když FIA v roce 1986 nad skupinou B v rally definitivně zlomila hůl, přišla na řadu skupina A. Galant je další z řady homologačních speciálů, který by bez tohoto sportu těžko vznikal. Ač se to příliš neví, Galant VR-4 prakticky započal slavnou éru modelů Lancer Evo, protože motor použitý v Galantu jste mohli jen s malými změnami najít v Lancerech až do konce jeho výroby v roce 2014. Další velkou zajímavostí je, že pokud vám nestačily zatáčející přední kola, Galant zatáčel od cca 50 km/h i koly zadními. Aby toho nebylo málo, vůbec poprvé se v sériové výrobě objevilo něco jako elektronické aktivní nastavovaní podvozku. Pravda, je těžké si něco takového představit na začátku 90. let, kdy u nás byl největší vymožeností elektronicky řízený karburátor ve Favoritu.
Není to ale jediné auto, které za svůj vznik vděčí rally. Dalších devět najdete v tématickém článku.