načítám data...

Mitsubishi Galant VR 4

9. listopadu 2020 0 komentářů

Když FIA v roce 1986 nad skupinou B v rally definitivně zlomila hůl, přišla na řadu skupina A. Galant je další z řady homologačních speciálů, který by bez tohoto sportu těžko vznikal. Ač se to příliš neví, Galant VR-4 prakticky započal slavnou éru modelů Lancer Evo, protože motor použitý v Galantu jste mohli jen s malými změnami najít v Lancerech až do konce jeho výroby v roce 2014. Další velkou zajímavostí je, že pokud vám nestačily zatáčející přední kola, Galant zatáčel od cca 50 km/h i koly zadními. Aby toho nebylo málo, vůbec poprvé se v sériové výrobě objevilo něco jako elektronické aktivní nastavovaní podvozku. Pravda, je těžké si něco takového představit na začátku 90. let, kdy u nás byl největší vymožeností elektronicky řízený karburátor ve Favoritu.

Není to ale jediné auto, které za svůj vznik vděčí rally. Dalších devět najdete v tématickém článku. 

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem