“Ale mámo, to je přece Lotus!”
Chyba lávky! Psal se rok 1994 a Kia závistivě pokukovala po tom, jak se Mazdě daří s prodeji legendární MX-5. Jihokorejci si byli vědomi toho, že z vlastních zdrojů sporťák nepostaví, naštěstí se ale tou dobou u Lotusu chystali na ukončení výroby předohnaného Elanu, ze kterého nebyl zdaleka takový trhák, jak Britové doufali.
Kia zastavěla do karoserie Elanu silnější motor, 1.8 o výkonu 154 koní a přidala nová zadní světla, řadící páku a další drobnosti. A velkolepý úspěch srovnatelný s Mazdou MX-5 se…nedostavil. Předohrabných roadsterů od Kie se prodalo asi tisíc a pak projekt tiše skončil.
V rubrice “Auto dne” vám každý den připomeneme jeden náhodný vůz z historie automobilismu. Nečekejte rozsáhlé profesionální rozbory, nebo spoustu relevantních informací, je to zkrátka jen takový krátký výkřik do tmy. Ale pokud máte na auto dne nějaké vzpomínky nebo názor, klidně se rozepište v diskuzi.