Kostík
Jméno | Martin K. |
---|---|
Bydliště | Opava |
Registrace | před 9.0 rok. |
Poslední aktivita | před 7.6 rok. |
Komentářů u článků | 2 |
Pozitivních komentářů u článků | 1 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace P 406 coupé 3.0 V6 (Š Octavia Combi 1969, P 924) |
Posledních 50 komentářů
Padesátá léta minulého století, ale doba krásných aut neskončila dodnes.
Citroën DS a Tatra 603.
Aerodynamiské karoserie a technická řešení, která si dnes už nikdo nemůže dovolit. Technika i výrobní technologie už byly poměrně dokonalé, administrativní překážky téměř žádné (pomineme-li politickou situaci tehdejšího světa). Na současnou modlu veškeré produkce, na bezpečnost a emise, se hledělo z pohledu technika. Nikdo neměl zájem, aby se lidé v autech a kolem zabíjeli, ale taky nikdo neucpával nesmyslně výfuky, aby pak musel ztracený výkon zase nějak dohánět.
První automatickou převodovkou, se kterou jsem se v praxi setkal, byla v městských autobusech ŠM 11 za socialismu! Jezdil jsem tehdy autobusy MHD a jako každý kluk sledoval, co dělá řidič. Nebyl zavřený v kabince, autobusy byly narvané k prasknutí, a tak nebylo problémem stát za jízdy vepředu hned vedle něj a koukat.
Dvoustupňová automatická převodovka Praga byla ovládaná jednoduchými hranatými tlačítky v řadě na palubce vpravo pod volantem - jednoduché, elegantní a přehledné.
Pokud si dobře pamatuji, tak tam byla písmena N, A, I, II, B, Z a řidič tlačítka běžně používal. Podle zvoleného režimu, který všichni dobře viděli podle zatlačeného tlačítka, se celý autobus různě třepal a vibroval.
Za normálního městského provozu se na zastávce řadil neutrál, před rozjezdem voli řidič A, převodovka klapla, autobus se rozjížděl plynule, ale přeřazení na dojku bylo docela znatelné. Po dojezdu do zastávky řadil řidič talčítkem zase neutrál. Proč se vůbec řadilo a používání dalších režimů této převodovky za běžného provozu si nepamatuji. Tyto automatické převodovky Praga s řadovým šestiválcem LIAZ jsou dodnes v provozu na železnici v motorových vozech řady 810. ..
Obrázek jsem vygůglil a snad se autor nebude zlobit, že jej tady přiložím.
Poslední komentáře
- afro-r1, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Auta uz byla. Ted je misto nich Urban mobility. - Irwinek, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jó, měl jsem kliku, to mi řekl skoro každý a já to uznávám... - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Závidím, žes nenarazil na žádnou kolonu. Já bohužel obě... - Opelfahrt, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Posilovač se továrně montoval poprvé až do Feldy 1.6, nejdřív... - bkralik, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
@rock: ona to je v principu kraťoučká reportáž - tadyv diskuzi... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Ano, Jirka Zima je jeden z nejlepších zdrojů o elektromobilitě... - Stanley, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
V diskuzích u aut s emocemi se rešívala křivka momentu, reakce... - tomyks, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Za meho detstvi kolovala legenda o jednom mistnim Formanovi s posilovacem.... - Romus, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Tohle jsou debaty o ničem, kdo si může dovolit auto za milion+... - tomaass2, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jak se tam dostanu k dalším dílům, prosím? - Sato, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
diky bkraliku za zaujiamvy odkaz na twitter, aj ostatne posty... - rock, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
...to bylo jen moje soukromé postesknutí na dobou, které nerozumím,... - rock, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Kurnik šopa, jakej smysl má dávat nějakou reportáž v sedmi... - yorkin, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Těch scénářů, v nichž se tohle auto nevyrovná spalováku... - bkralik, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Překvapivě Polsko po dálnicích není vůbec žádný problém....
Poslední inzeráty
2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem
2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní Tatraplan
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
25 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů