FraHor
Jméno | Frantisek Horšík |
---|---|
Bydliště | Praha 4 |
Registrace | před 9.1 rok. |
Poslední aktivita | před 4.1 rok. |
Komentářů u článků | 46 |
Pozitivních komentářů u článků | 4 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
S těma zrcátka je to jak píše beastar: patří to tzv. komfortních funkcí, dá se to aktivovat/deaktivovat v menu Maxidotu. Ještě se dá nastavit automatické naklopení pravého zrcátka při zařazení zpátečky, aby bylo vidět na zadní kolo.
Taky jsme to doma řešili a nakonec mamka odjela třídveřovým Accentem X3 v manuálu. Zásadní výhoda: široké dveře = dobré nastupování. Tahle věc se dělala i s automatem, mohla mít klimatizaci; servisně celkem jednoduché vozítko, díly tě nezrujnujou. Jenom je třeba si počkat, až se objeví v inzerci. Co se týče alternativ, tak 306 podle mě fajn. Blbé je, že do kolonky automat se vejde klasický HDM, dvouspojka, variátor i robotika. A některé modely nabízely klidně různé "automaty" pro různé motorizace (mám dojem, že třeba Ford Fusion a MB A-Klasse mohly mít některé agregáty a robotikou a další s HDM).
Já bych k X5 nebyl tak tvrdý. Za sebe bych titul nejzbytečnějšího auta udělil BMW X6.
K bezpečnostním trpaslíčkům mám spíš nedůvěru. Nevadí mi pokrok na poli pasivní bezpečnosti; vysokopevnostní oceli, deformační zóny, airbagy... beru všemi deseti. Ale u asistenčních systémů se nemůžu ubránit pocitu, že přispívají k degeneraci běžného řidiče. Z motoristů se stávají uživatelé, kteří přesouvají svou zodpovědnost na umělou (více či méně) inteligenci. Ze všech trpaslíčků mám největší pifku na "chytrá" světla. Nemám na mysli natáčení do zatáček, ale adaptivní systémy s přepínáním dálkových. Nejvíc tím trpím na dálnici...
Situace 1: Auto (většinou BMW s Full-LED) jede za mnou a neoslňuje. Jakmile mě jeho řidič začne předjíždět a dostane se do vedlejšího pruhu, já mu zmizím z kamery a světla se mu přepnou na dálková. To by až tak nevadilo, kdyby byl na úrovni mého zadního kola; ale on je pořád celkem slušný kus za mnou, tudíž to na mě praží přes zadní okno a vnější zpětné zrcátko.
Situace 2: SUV Volvo v kombinaci s roletou na D1. Poskakujeme si nahoru a dolů, monotónní hop-buch zpestřuje problikávání dálkovýma auta za mnou. Začínám panikařit; nehoří mi auto, upadlo mi něco, hraje si se mnou nebezpečný psychopat? Pak v problikávání vypozoruju určitý řád. Když se příď Volva nadzvedne, zapnou se dálková světla; příď se ponoří a jsou tu tlumená. Takže odobně jako u situace 1 - zhoupnutím nahoru zmizím z kamery, zhoupnutím dolů se v ní zázračně objevím.
Situace 3: Dvě auta proti sobě na okresce a mezi nima horizont. Vidím za horizontem světlo, přepnu z dálkových. Auto v protisměru se na dálkových přehoupne přes horizont, vypálí mi sítnici a teprv pak přehodí lampy (no jo, bylo to zase nějaké BMW s Full-LED) do neagresivního módu.
Nepovedlo by se ti sehnat někde i30 v nižší výbavě (Entry/Trikolor) a porovnat materiály, komfort a jízdní projev s touhle zdobenkou?
Jako upoutávka na test Delty se to povedlo. Už se mi sbíhají sliny! :-))
No jo, Punťa :-) Máme v rodině dva kousky. Nesmrtelné černé pětidvířko bez prahů a bez technické (jezdí na dřevo do lesa) a červené třídvířko s nájezdem hluboko pod 100k (Doktor-und-Kauflandwagen). Mám je celkem rád i přes vysoký posaz, necitlivé řízení a řazení. Strašně mi ale vadí dvě věci: vnější zpětná zrcátka, ve kterých nic nevidím (pokud se Františkovi podaří zorganizovat lynč, přidám se); světle šedá palubka, která se odráží v čelním skle. Jednou jsem se se dostal do konstelace vracečka do kopce s ostrým protisluncem a nebyl jsem moc nadšený, že místo aut v protisměru vidím přes celé čelní sklo odraz povrchu palubky. Vyřešil jsem to černým podprdelníkem v prostoru nad kapličkou. Ovšem z jakého auta vykanibalizovat zrcátka? To jsem doteď nedogooglil.
Díky za pěkný test. Jenom jedna drobnost k větě "Je to jednoduše už hodně dávno co z bran továrny v Arese vyjela první Giulietta." Tohle je druhá Giulietta, první byla uvedená někdy polovině padesátých let.
Ja bych sel cestou jako kdysi Newman/McQueen: volvo se small blockem. Akorat bych to postavil na 945. Nebo zcivilnit 850 R.
Mě osobně nejvíc dostala reklama "Farmer" na Dodge Ram. Jednoduchá, ale má to sílu, má to emoce.
V žebříčku českých prodejů mi chybí zmínka o chybném interpretování dat ze statistiky: lidi (a dokonce i novináři) dávají rovnítko mezi registrace SDA a prodeje. To, že auto spadlo do statistiky registrací (má RZ) ještě neznamená, že si ho někdo reálně koupil (typicky vozový park importéra - viz 54 ks Kodiaqa v SDA).
Naživo to není o moc lepší, ale lidi si zvyknou. Zvykli na čínský kukuč O II v roce 2008, vydýchají to i teď. Přijde mi, že jediný normální FL za posledních 8 let byla Fabie/Roomster v roce 2010.
Nevím, co kamarád koupil, ale moje zkušenosti s první i druhou generací jsou veskrze pozitivní: spotřeba mezi 5,7 a 7,5 nafty, cena údržby (s ohledem na spolehlivost) v normálu. Nájezdu bych se nebál, ale záleží na historii konkrétního auta. Spíš mě napadá jiná otázka: Bude jim to mít v těch Železných horách kdo servisovat?
Měl bych jednu drobnost k variantě nového auta: Při nájezdu 50.000 km za rok je třeba počítat s tím, že auto bude muset tak 2-3x ročně na garančku. Jasně, ojetina bude v servisu taky (minimálně olej s příslušenstvím), ale pořád se pohybujeme cenově někde jinde.
Jsou to archeologové, takže bych šel ještě o kousek dál do historie: 850 v naftě. Na to nedám dopustit. I kdyby mělo kolem půl mega, tak těch dalších 250 najede.
Vidím, že Vošický se plácnul přes kapsu za značku. Už se těším na RZ u dalších novinářských aut. Tucsona bych tipoval na něco jako "VLADAR", pro i30 se nabízí "NADAUTO" :-)
Ty buchlovské kopečky miluju. Ať jsem tam jel sebevětší chcíplotinou, auto jakoby pokropili živou vodou. Buď má ten úsek Střílky-podhradí v sobě něco magického, nebo je tamní vzduch prosycený Nitrem :-)
Toaleťák saje mnohem líp žaludeční šťávy než papírové kapesníky z krabice. Takže když retrívr nevydýchá zatáčky, vybagruju to kapesníkama a dosuším toaleťákem ;-)
Nad rámec povinné výbavy musím v autě akutně mít: slaměný klobouk, suché kapesníky, vlhčené ubrousky, ubrousky na brýle; příslušenství k telefonu (nabíječku + Aux-In + držák Nokia), literaturu (křížovky + Opravy svépomocí), nějaké to nářadí (mj. kompresor a zásobu pojistek 15 A), prázdný kanystr, psí výbavu (misku, deku, polštářek, toaleťák), Vif a takový ten levný litrový univerální čistič oken do domácnosti + stěrku.
@BobAsh: Jsou. Třeba u Škodovek jsou součástí až nejdražšího volantu, který je většinou za příplatek. Historický Citroen C5 je taky nemá. A určitě by se aspoň další dvě auta na trhu našla.
Nechci se jí moc zastávat, ale Fabule atmosféru pořád ještě má. Sice o válec chudší a polovinu slabější, ale dušný cyklista se s tím do kopce předjet dá.
A co teprve seriál Desetena! Jinak máš pravdu, zrovna v těch prvních dvou případech má "X" na začátku význam spíš jako tajemný/obtížně uchopitelný.
P.S.: Poklad se vlastně označuje křížkem; "X" je novodobá obezlička pro lidi, kteří nemají sílu brodit se nabídkou fontu Windings.
@PepaFSI: Jj, je to germanismus (mám za to, že boom "limošek" přišel někdy s PvB, který má ze slova "liftback" kopřivku) a zatím jsem ho slyšel jenom od lidí napojených na Škodovku. Starší generace si pod "limuzínou" představí asi Tatru 613 nebo Renault Fluence v "plný" za 350.
@fofr: A to jsem ani nechtěl poukazovat na fakt, že to "X" v názvu je vlastně 1/3 porna (TopXXX)! :-p
@Woyta: Neznámá se v matematice píše spíše s malým "x". Pak bych čekal TOPx (po vzoru "verze 2.x"). Zatímco velké "X" je prostě římská desítka – viz třeba Lancer Evo X, které určitě není Evo 5, resp. Evo 20. :-)
Pro mě je přídomek porno spojený s evolucí slov jako enthusiast, lover atp. (Bookshelf Lovers -> Bookshelf Porn; Volvo Appreciation Society –> Volvo Porn). Ale nejspíš se vyskytuju v jiném časoprostoru. Každý má zkrátka nějaký terminologický červený hadr. Já třeba nesnáším označování nekombíkových škodovek přídomkem "limuzína" (limoška; limo). A upřímně, mnohem víc než termín "porno" mě dráždí zdejší rubrika TopX. V názvu má nepřehlédnutelnou římskou desítku, ale odhadem polovina žebříčků s tímhle tagem má úplně jiný počet příček.
Souhlasím. Při čtení názorů obou redaktorů jsem měl před očima Peklo na talíři o energetických nápojích. Letitá profesorka se v pořadu rozohnila, že pokud mladí lidé pijí nápoje se sladidlem, tak do sebe nedostávají žádnou energii. V její generaci platila rovnice energie=cukr, v současné je to spíš energie=kofein.
Největší inzertní haluz byl jeden přeprodávač ze severní Moravy se slavnou větou "odjede kamkoliv". Ono prohlášení "ježděno bílou rodinou" je taky slušná soda.
Pro převoz méně ohebných/pohyblivých osob na zadních sedadlech není marný ani Roomster.
On i ten pán za volantem zlatého přízraku stojí za to :-p
Motto dne: "Audi je zde především od toho, aby se člověk mučil. Posílám dalších sedm Q."
Co máme v rodině Italy, tak fungujou jen prcci: FIAT Punto a několik 850 naprosto v poho. Oproti tomu oba exempláře Lancie Themy (pre-FL a FL) by si zasloužily vlastní bonusový program v servisu. Pravda, je to do jisté míry dané tím, že strejda má trochu motoristické OCD, takže tam je s každou prkotinou (tady něco vrže, tady se mi něco nezdá...); na druhou stranu první dehtová Thema dojela na motor a její nástupkyně (taky ropák) čeká na transplantaci řazení (jestli jsem to pochopil správně, odešla spojka a vzala s sebou převodovku, nebo tak nějak).
Fakt, že u jediného dealera si Mustanga objednalo už 100 lidí, mi trochu zmírňuje splín, který na mě padá na D1 (Oktávka, Oktávka, Oktávka, Passat, Oktávka, Fabia, X6, rumunský kamion předjíždí polskou dodávku, Oktávka...).
Nestálo by za pokus přesvědčit Auto IN, že čtenáři Autíčkáře touží po duelu Aston Martin pro masy (Ford Mondeo) vs. Aston Martin pro movitější masy (Ford Vignale)?
Myslím, že v kombinaci zenového řidiče a rozumné údržby by DSG nemuselo být takový strašák, jak se říká. Mamka je poněkud méně ohebná a snad o kousek líp než Yeti jí vyhovovala Octavia Scout (A5)...
... úplně nejlepší pro nepohyblivé důchodce byly ale podle našeho rodinného průzkumu Smart a Peugeot 1007.
Mně by se líbil Lanďák: http://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/defender/16313968?goFrom=list.
Jenom si v něm nedokážu představit roční nájezd 30.000 km. Na druhou stranu by se s ním pěkně parkovalo na Proseku.
Kdyby tazatel slevil z některých požadavků (terénní vzhled, čtyřkolka, velký motor... prostě kdyby mu stačil jenom pick-up):
http://cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=28
V nových škodovkách mně štve multifunkční volant s válečkama místo tlačítek:
1) Ne vždy to skrolovalo správně (váleček občas vynechal pozici).
2) Občas se mi ve vracečkách podařilo rapidně zesílit rádio.
U první generace Punta nedávám stahování okýnek, bo je to jediné auto v naší rodině, kde se musí točit kličkou proti směru hodinových ručiček, aby šlo sklo dolů.
Myslím, že teď je ten správný čas na smysluplné využití Nordschleife. Místo zbytečného přitvrzování podvozků a honění sekund by to celé mohla koupit EU a využít jako referenční okruh pro měření spotřeby. Výsledkem by byly snadno porovnatelné hodnoty: místo dosavadních nicneříkajících režimů město / mimo město / kombinace by se naprosto transparentně jmenovaly Gerhard Plattner / James James / The Stig (včetně časů).
Příklad: Rapid 1,2 TSI/77 kW by měl podle NDC (Nordschleife Driving Cycle) spotřebu Plattner/May/Stig - 4,2 l/100 km (22 minut) / 6,4 l/100 km (13:8) / 18,5 l/100 km (9:05)
Nevim, jak v Cechach, ale u nas na jihu Moravy platilo, ze Ziguli = 2101/2102; Lada = 2103 a vys.
Myslím, že největší vášně nebudí ani tak fakt, že bude nový (rozumněj: další) Top Gear, jako spíš to, že to bude nový (rozumněj: jiný) Top Gear.
Z mého pohledu je BBC v podstatě tam, kde se dřív nebo později ocitně každá automobilka: výroba ikonického modelu skončila a je potřeba se posunout. Ale kam? Pokračovat pod starým jménem s novou generací, nebo představit nový model?
Jestli se BBC rozhodne jít první cestou, tak dopadne jako všechny ty Mustangy (ve kterých se nevyznám)… nebo Porsche (ve kterých se nevyznám jenom trochu míň). Top Gear se s Clarksonem vypracoval z 356 někam k 993: Z překapotovaného Brouka se stal fenomén, možná trochu přeceňovaný, ale pořád s nezaměnitelným charakterem. 996 (a novější) sice může být seberychlejší, technicky vyspělejší a víc sexy, ale pro všechny, kdo vyrůstali se vzduchem chlazeným boxerem na zdi nad postelí, to už není TO Porsche.
Za sebe bych byl radši, kdyby se BBC rozhodla pro druhou cestu: udělat čáru za minulostí a začít budovat nový "brand". Možná trochu odvážný, neřku-li riskantní krok, ale tahle televize má lidi, má zazemí, má knowhow - má prostě všechno pro to, aby na silnici (nebo spíš na obrazovku) postavila novou, úspěšnou bestii. … a upřímně, asi by to bylo možná i víc fér vůči nové trojici moderátorů.
Kdyby se to povedlo dostat na silnici, tak bych to potáhnul karbonovou folií, namontoval tohle na místo spolujezdce:
http://www.zbrane-streliva.cz/kanon-letecky-gs23-znehodnoceny-kanon-p-50635.html
tohle na plošinu:
http://www.zbrane-streliva.cz/raketa-kub-znehodnocena-raketa-p-50303.html
a vyrazil na pražskou cyklojízdu.
Když se z Brouka dá udělat Porsche, nešlo by z tohohle udělat konverzi na Škodu 1203?
Ad AutoExpress: Citroenovská plavnost byla v režimu "Komfort".
Jinak zajímavé byly i reakce z germánského spektra, tam mi přišlo, že si Němci ze Supe učurávají o něco víc než Angličani :-)
Jedničkou je za mě Škoda 1203: jízda připomínala cestování v kapse sadistického klokana a k tomu ten šílený zvukový projev pohonného řetězce připomínající týraný setrvačník ruského "angličíku".
Z novějších aut vzpomínám s despektem na Hyundai Tucson: když pominu interiér vyvolávající vzpomínky na tesilovou máníii sedmdesátých let (z toho tapecírungu mám doteď kopřivku), tak na silnici působil neskutečně rozblemcaně, jako kdyby hlavní materiálovou složkou při výrobě podvozku bylo želé.
Optimalni by bylo zkombinovat obe legendy... treba si za volantem Paulova über-rakvika poustet z repraku Stevovu hipsterskou hymnu od M83 :-)
Poslední komentáře
- rock, Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi: Tady...
Trošku rejpnu a budu konstatovat, že "Za Astru Sports... - Sato, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
gt 40? Ale samozrejme souhlas - ransom, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Za mě byl Forman ve svý době opravdu hezkej, a líbí se mi designově... - Staromil, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Perníček"...Tak u mne Primera Wagon dSLX, verze USA. Nebyl... - jenda200, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
To XTad : Třeba Honda ? - Wakantanka, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Na rovinu? Chýba tomu jedno jediné. Taký vizuálny WAU efekt... - Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Habakukk: Rozdíly ve výbavách tady byly docela značný.... - Habakukk, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
My měli v práci Almeru sedan 1,4 rok 96. Byl to holobyt a jediný... - Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Staromil: Almera N15 :) - Staromil, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Perníček...a jakému Nissanu?...:-))...Primera, Almera? - fortress, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Pána co má LFA znám, už s tím akorát jezdí do servisu... - afro-r1, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Nemci maji prislovi o ponechani kostela ve vesnici. (U nas klasicke... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Dobré ráno.Děkuji vám,za vložené názoru a svého pohledu... - Perníček, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Netuším, kolik je tady v tom procentuální poměr nadsázky... - Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jak píše rock, Škoda může být ráda, že skončila ve VW Group....
Poslední inzeráty
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
23 komentářů