Bigg.I
Jméno | Jiří Petera |
---|---|
Bydliště | Kroměříž |
Registrace | před 9.1 rok. |
Poslední aktivita | před 8.7 dny |
Příspěvků ve fóru | 21 |
Komentářů u článků | 170 |
Pozitivních komentářů u článků | 52 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Poslední blogy
Cesta k mému prvnímu autu 1 - Anglie, Německo, Polsko?
Jsem z rodiny petrolheadů. Děda a strýc jsou automechanici. Další dva strýcové a taťka mě už jako dítě brávali na rally. Já sám rally aktivně fotím a taky jsem asi od 12ti let točil volantem u počítače. Ke svému prvnímu autu jsem se vzhledem k zázemí dostal celkem pozdě.
Cesta k mému prvnímu autu 2 - Polský Vin Diesel a lesní skladiště
Původně jsem plánoval vydat 2. část daleko dříve, ale záležitosti jako hledání práce a bydlení bohužel vyplnily všechen můj volný čas. Pro ty, co třeba 1. díl ani nezaznamenali, odkaz níže.Blog tedy pokračuje tam, kde skončil a to ve vesnici Nowy Waliszów.
Cesta k mému prvnímu ( a funkčnímu) autu 3 - Sierra dělá drahoty
Situace je taková, že jsem čerstvě dovezl Sierru z Polska, domů jsem přijel čistě na plyn. Nicméně první vlezu pod auto, abych viděl, jak špatně je na tom se rzí a až pak se začnu hrabat v motoru a zjišťovat, proč vlastně auto na benzín nejede.
Posledních 50 komentářů
Je fakt, ze jsem se dival na vahu s tim nejvetsim motorem (7.6L Cleveland), s mensim motorem je ta vaha uz jen lehce nad 1800 kg.
Ta hmotnost je velice OK. Když porovnám s Fordem Gran Torino z roku 1976 co měl Starsky a Hutch, tam to jsou 2 tuny, což mě dost nemile překvapilo :D.
1999 Saleen pripadne nejakej Foxbody.
Vsichni ti "dedkove" ze 60. a 70. let se mi trochu prejedly diky autosrazum, kde proste minimalne nejakej takovej Mustang je.
Konec 70. a zacatek 80. byl fakt tragickej.
Ty novejsi Mustangy mi k srdci neprirostly. Generace co je okolo roku 2005 je krasna zvenku, ale uvnitr se na to nemuzu divat. V tech novejsich jsem jel (Ecoboost i V8), ale ani jedno nemelo ten wow efekt co jsem cekal.
Zaklad maji super. Designove me oslovuje nejvic sedan a kabrio s mrkackama. Zbytek ani ne. Za roky co jsem zil v Anglii jsem quantum videl snad jednou. To jsem potkal i vice Felicii a Favoritu.
Ford a benzín, pak vybírám dál :D
Dovolím si mou zkušenost ze života v Anglii. Angličani, hlavně pod vlivem, jsou dost hovada. Pokud jsou ve skupině, je to ještě horší.Jsou možná o dost horší, než my....Nemusí být ani nějaké fotbalové utkání, stačí "night out" ke konci týdne to je většinou rovnice:
Pub/night club kde se leje fakt hodně + nějakej fast food + (okno, blitky, nějak se dostat dom) = běžný konec týdne Angličana.
Některá města, která mají vyšší koncentraci pubs nebo studentů, tak mají víkendové úklidové čety, které za časného rána uklízí ulice od odpadků a blitků.
Tím se dostávám k tomu, proč přepážka, proč nepříjemné omyvatelné materiály vzadu. Pak ještě samozřejmě Londýn/Birmingham, to je kategorie sama pro sebe, špína všude! Člověk nikdy neví jaké individuum mu tam nastoupí a v jakém stavu.
Doufám, že to pokračování máš napsaný a jen dráždíš :D. Je to vskutku zajímavé, kam se může ubírat osud obyčejné automatové Hondy.
Je to škoda, když dobrý auto předčasně skončí takto...Snad za něj bude co nejvíc.
Díky za report! Zrovna jsem byl na myčce poblíž, když se vraceli z Barum Rally. Na chvilku jsem přestal umývat a jen se díval...
Většina ví, že mám Sierru, že mám Oriona.. a že to je obojí spíš starost než radost. Rozhodně bych nedokázal ani jedno z nich prodat. Někdo by byl spokojenej, ale mně pořád chybí pomyslná třešnička na dortu. Je mi 28, rád se projedu svižně, ale spíš se o ty auta bojím. Kde však nedokážu ubrat je komfort za volantem a vzdušnost interiéru, musím se v tom voze cítit dobře.
Ještě než jsem pořídil své první auto (Sierra), měl jsem v hledáčku:
FORD GRANADA
ano... někdejší vlajková loď Fordu. Elegantní hranatý design, zadní náhon, pohodlí, V6... Radost za volantem i v malých rychlostech (tohle ani moc rychle nejede, pokud se nebavíme o 2.8i). Pořád o ní mluvím, jak bych ji chtěl. Kolik inzerátů jsem už viděl a prošel a stejně žádnou doma nemám (mám tu z jedné akorát kapličku budíků a dobovej prospekt). Taky je to tím, že není místo, kde ji parkovat. Druhá věc je pořizovací cena. Pěkné kousky dnes stojí 150 000 kč a víc, problémové je už shánění nějakých dílů a tím se dostáváme k dalšímu vozu, nad kterým delší dobou přemýšlím. Zase to bude od modrého oválu a je to:
FORD PROBE MK1 2.2 GT Turbo
Kdo by to byl čekal, uplně jiný auto než Granada. Kupé s náhonem na předek, mrkačky, turbo, synthwave v rádiu... a už asi každej pochopí, proč je to super a líbí se mi. Ceny u Probe jsou příznivější, pěkné začínají cca na 100 000 Františků Palackých (nevím jakou hodnotu má redakční František). Pro díly se chodí k Mazdě a taky to není uplně katastrofa. Navíc je v ČR celkem aktivní Probe klub.
Závěr komentáře je tady: Kdyby mi někdo dal do ruky 200 000 Kč a řekl mi, běž si koupit jedno nebo druhý, tak já bych asi fakt nevěděl co si pořídit. Obojí je cool, každý jinak...
Pojistka bude celkem masakr ne? Dily na Volvo asi taky... Jako jo, Volvo je na tom jinak s bezpecnosti a zpracovanim nez Alfa... to je Jasny.
Ty Fiaty se brachovi libi a neprijde mi to jako spatny vuz.. image je na nic, potrebuje fungovat :D.
Jako uplne nejvhodnejsi mi prijde tahle Alfa po velkym servise s jasnou historii , je z IT a mame to blizko se na ni podivat:
https://auto.bazos.cz/inzerat/170851356/prodam-alfu-romeo-147-19-jtdm-88kw-bez-koroze.php
No, brachovi byl nabidnut pokoj ve sdilenem byte. Ma pritelkyni a to asi kazdy uzna za vhodne, ze to neni idealni, byt jen v jednom pokoji :). Takove bydleni si uzil "dost" za studentskych let. Proste cerstve vystudovanej doktor si nemoze tolik vyskakovat.
Auris neni uplne blbej, ale zas bazarovka...
K ty Corolle E10 se muzu vyjadrit, protoze jsem jednu mel a bracha ma s podobnou najezdeno spoustu kilometru. Jeho pritelkyne tam bude mit tuhle E10 pro svy jezdeni a defakto jako zalozni vuz.
Za 100k je to naprostej ulet, ikdyby mela najeto 0 km vzhledem k vybave. To je proste pro brachu naprosto nevhodny vuz. Bez klimy, bez airbagu, bez serva a hlavne pri dalnicni rychlosti to zere skoro 8l a clovek neslysi vlastniho slova.
Otazka servisni naklady dieselu vs spotreba benzinoveho mensiho vozu :)
rád řídí, nikdy automat nezkoušel... Tak to nechce u vlastního prvního vozu riskovat. Jako zkusme tu nahodit i zajímavé vozy s automatem, třeba to přesvědčí...
Tak nějak jsme se shodnuli, že LPG ne, skrz možná omezení skrz podzemní parking v nemocicích.
Operativní leasing ne, to do začátku nechce a chce auto vlastnit.
Zatím to vypadá takto:
Nějakej Golf IV 1.9 z IT
Fiat Bravo 1.9 diesel (jsou celkem nový, bráchovi se líbí, ale to zpracování nic moc)
Osobně se mi líbí to C-klasse v dieselu, ale nemáme s tím v okolí nikdo žádnou zkušenost.
Pořád si není jistej nějakým tím menším benzínem, skrz ceny.
Pořád tak nějak vybíráme a diskutujeme... Začínající doktor na tom není platově moc dobře bohužel, takže se musí držet trochu při zemi. Díky moc všem za různé postřehy.
Jedna nemocnice cca 30 km, druhá nemocnice cca 60 km, do teho občas návštěva rodičů, což je dálničních 250 km. Malé auto spíš ne.
Jen podotknu, dotaz jsem psal já :) a tak mi dochází, že bych se měl připomenout nějakým blogem...
Přiznávávm se, že jsem byl srab a v tom horku se mi fakt nechtělo přijet (eště k temu v černým autě). Stačilo mi minule zmoknout :D. Očividně i tak účast slušná!
Škoda, že se to nedostalo do výroby. S tou 1.6 z Focuse by to bylo dostatečně univerzální. Design je špička. Stačí se podívat, jak dobře udělaný retro funguje u jiných značek. Nebo taky přinést něco uplně nového (úspěch první generace Twinga).
Tak ono je známo, že ty Focusy Mk1 drží cenu a jsou ve výsledku povedenější než Mk2
Ja ted koupil mk1 focuse kombi za 27 tisic a neni na nem ani smitko rzi :) důležitý je původ Itálie. Shodou okolností jsem ho koupil v Brně
Vyšší je, ja v ní dělal autoškolu. Preposilované řízení, ale kolo v každém rohu auta. Do města o zábavu postaráno. Dělala se i verze 100HP a navíc tohoto "medvídka" měl a chválil i James May, pokud to pro někoho něco znamená :)).
Po městě (Brno) mě bavila Corolla E10, ty už nejsou.. Tak co nějakou E11? 1.4 by se i a klimou mohla objevit. Nicméně si stojím za tim, že ten Focus mk1 1.6 třídvéř bude supr bojovník.
Proč tu není Fiat panda? Do města ideální vozík. KAčko je moc starý a rezne to, dají se však sehnat krásné kusy novějšího data výroby:
https://auto.bazos.cz/inzerat/160812906/ford-ka-13i-bez-koroze-nova-stk.php
Osobně se mi to líbí designově, je to hravý. Nicméně Fiesta dává daleko víc smysl a vydrží víc.
Co tak Ford SportKA? Občas se nějaký objeví... Zas ale rezne to stejně jak obyč KAčko.
Vím, že toto je o fous větší, ale co třídvéř Focus Mk1? Zas tak velkej není, je jich všude hromady, díly stojí prd. Podvozek je bezva, 1.6 je vhodná i do města. Člověk se o to nemusí bát... Do 50 tisíc člověk vybírá ty TOP kousky.
osobne bych to nedoporucoval :D vypada to jako tezce napadeny kutilem a delat z teto hruzy pekny auto by vydalo... na moc penez a este vic casu.
Navic o Escorty kabrio (v ruznych verzich a lepsich motorizacich) neni nouze, kazdou chvili se neco objevi. Okolo 50 tisic se clovek i hezky vozi uz.
Ono stačí, když jsem nahlédnul do prospektu Fordu Granada :) to byly panečku interiéry... Modré, zelené, černé, šedé, hnědé, krémové.. Ferrari se mi líbí nejvíc asi s modrým vnitřkem
já myslím, že důvod je čistě praktický... zelenej blatník nevybledne jako zbytek červenýho auta :)
Opomenout Mercedes 190 Hatchback je trestuhodne :D
https://www.carscoops.com/2021/01/the-mercedes-190e-hatchback-that-never-was-the-bizarre-story-of-the-190e-city/
Hezké shrnutí, FSO jsem poprvé uviděl asi na Slovensku na dovolené, když v něm přijeli turisté z Polska, šlo asi o tu "nejnovější" verzi a na černých SPZ s bílým textrem - pro mě jako dítě, naprosté ufo.
Myslím si, že článek by si zasloužil aspoň jedno foto Rallye verze!
Mimochodem, jezdím ke známému hned na hranice a jakmile je člověk na polské straně, na Polonez lze narazit i tam :)
Škoda, že moje nadsázka nebyla moc pochopena, ikdyž jsem se snažil :D
Milý Františku,
Ford Sierra se vyráběl do roku 1993. Takže si polepšíš :)), o celý jeden rok možná!
V daném rozpočtu bys postavil schopné třídvířko za pár let, se vším všudy a ani to nebude dosahovat kvalit Miaty. Spoko? :D
Teď vážněji. Ten Mustang se mi šíleně líbí. Hlasoval bych pro něj (jen z interiéru bleju). V BMW jsem seděl a nepřesvedčilo mě to ničím - hlavně ten interiér je fuj fuj pro mě. To bych si radši oblíkal Miatu.
Než 350Z tak radši Infinity G35 (papírově vyjde hůř a je těžší, ale ta exkluzivita!!). Žena se tě zeptá čím jezdíš a ty neřekneš, že jsi přijel v Nissanu, ale v Infinity. No jen si to řekni.. INFINITY, nezní to vznešeně? Akorát do 250 tisíc by to byl malinko oříšek sehnat. Lehce nad bys po nějakém hledání i našel.
Co takový Hyundai Genesis? Je to auto za které se člověk víc stydí než za 350Z, není tak kultovní a navíc 250 tisíc je spíš spodní hranice pro tyhle kousky a eště s tím špatným motorem (Turbo, né V6... ikdyž, to je subjektivní).
Viděl bych to naprosto jednoduše.... Je na čase posunout sebemrskačství na další level a to ve všech ohledech. RX8 :).
Otázka pod čarou, je MX5 nejčastější téma všech autíčkarskowebů?
Mercury MC4 concept... i tohle byla možnost, jak mohl vypadat luxusnější Ford Cougar. Aktuálně prý funkční koncept vlastní Ralph Lauren.
Přišlo mi to celé takové milé... Moc rád bych víc takových obyčejných, upřímných aut z minulosti. Člověka to může stále bavit.
Přijde mi to jak staré tlačítkové telefony - sem tam vychytávka tu, chytré řešení tady. Člověk na to rád kouká, sahá...
Dnes jsou telefony dost podobné placky stejně jak většina vozů - nafouklé bloby.
Poznámka k fotkám - Fotografie č.3 v galerii si přímo žádá o nahrazení teho stromu nebem a fotka by měla krásný ZEN. Teď ho nemá a su smutnej.
funkční detaily co se líbí mně:
Merecedes tykadla vzadu u starýho Ska, aby to ukazovalo kde to auto vlastně končípří parkingu :D
Ford Sierra Mk1 Cosworth - ikonický whale tail má konec nalakován v černé barvě - aby to nerozptylovalo řidiče a zamaskovaly se nehody při parkování/otvírání kufru v garáži.
Opět Mercedes a staré Sko - vysune se madýlko pro zavření kufru, aby si člověk neťapal na vyleštěný lak
Blbůstky alá žralok u Opelu - sprosté vzkazy na různých částech aut TVR, protože prostě English boys
Typická Dougovina, ale klesl u mě díky několika videím a nějaký měsíc jsem se na něj nekoukal
sierru v automatu potrebujes, ty nejezdis rychle, takze plavna pohodlna jizda... jen teda doufej, ze to je DOHC, ale ono aj i to Pinto bude fajn :D
Frantiskuv pocit asi lehce chapu... kdyz mam 2 Fordy a oba jsou rozebrany a nejezdi, protoze proste stary auta...
Sierra jezdila, nez se rozbily veci ktery jsem jeste nemenil, ted stoji, protoze na to nemam prostor to delat.
Orion ani nikdy nejezdil, ale provadim generalku no :D a vsude po baraku je rozdelanej.
Reseni je tohle - treti auto a tim je nenarocny japonsky vuz (Toyota Corolla E10).
Doufam v dobu, kdy potreba Corolly nebude a budu mit jen 2 stary Fordy a kdyz se jeden rozbije, bude funkcni druhej...
na bazosi chvilku litala Cervena Toyota Corolla 1.6 Si okolo 40 tisic, myslim, ze taky super nastroj.
Škoda, že nám teho Dan napsal tak málo... jako moc je technicky schopný, jaké má prostory na nějaké domácí opravy a údržbu.
Jak zmínil František - Sierra do 70 000 kč závisí na hodně faktorech.
Najít Sierru DOHC okolo 50 000 kč.. slušnou.. a doufat, že tam nebude moc koroze a pak těch dalších 20 000 kč věnovat servisu. Tohle auto se ale kupuje s tím, že je člověk trošku technicky zdatný a má náladu lovit díly na bazoši a všude možně.
Zajimavej kombik s automatem:
https://auto.bazos.cz/inzerat/131719846/ford-scorpio-kombi-23-i-108kw-top-stav-jen-104tkm.php
Solidni Scorpio zde:
https://auto.bazos.cz/inzerat/132081537/ford-scorpio-20-dohc-youngtimer-1993-1maj-jiz-25-let.php
V cenovém limitu je teho eště hodně, záleží jakým směrem to člověka táhne, třeba Citroen BX nebo Fiat coupe.
Případně Pontiac Fiero:
https://auto.bazos.cz/inzerat/130605416/pontiac-fiero-1986-po-rekonstrukci.php
orezla a olezla mrcha, na inzerci smrdi silene dlouhou, radsi bych koukal jinde
Jsem si asi vyslouzil minus za nevhodny vkus :D
(ne ze by mi na tom zalezelo)
od Ferrari se mi asi libi jen GT
Nejvic se mi libi Ferrari 412 (pripadne 400) , pak 550 Maranello.
Ta 400 se da poridit uz kolem 50 000 Euro, coz neni takova hruza si myslim :)
Jakože cože? :D Chápu, že byla jiná doba... ale to je extrém. Představa, že slyším Avii a pak dohrčí tohle.
Pekne pocteni, supr drama. Je videt, jak moc brzdy a kvalitni obuti delaji oproti navyseni vykonu :). Gratulace. Tohle by se mi taky libilo.
nez jet s takovym ridicem, sel bych radsi pesky :D
Jednu svoji pixličku od VIFU vozím už asi čtvrtý měsíc prázdnou, dokonce aj kanystr od oleje. Takže se s tímto u daily káry dokážu ztotožnit :D
Poslední komentáře
- Perníček, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Netuším, kolik je tady v tom procentuální poměr nadsázky... - Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jak píše rock, Škoda může být ráda, že skončila ve VW Group.... - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Honda S2000 Lotus Elan (M100) Toyota MR-2 (W30) btw i W20 je nádherná... - MMM, Tato auta zrají jako víno: Modely...
MG ZT-T... Koupil jsem jej cilene v nafte. Bezhodnotne, ale zajimave... - S.h.I.t., Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Ono to jde :) , predstav, ze to co vezes na kline mas pred sebou... - XTad, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných... - jbigllesCZE, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
měl jsem to štěstí na tom dělat autoškolu. V kurzu byly... - Habakukk, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Škoda by dopadla jako Zastava kterou koupil Fiat a udělal z ní montovnu. - Viola Procházková, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
To by se mi do půl hodiny zavařil procesor :D - Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první...
Poslední inzeráty
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů