šmoula nešika
Jméno | šmoula nešika |
---|---|
Bydliště | Liberec |
Registrace | před 10.1 rok. |
Poslední aktivita | před 7.1 měs. |
Příspěvků ve fóru | 15 |
Komentářů u článků | 37 |
Pozitivních komentářů u článků | 1 |
Negativních komentářů u článků | 1 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
OK, v tom se shodneme. Dokonce jsem slyšel, že zavření Smetanova nábřeží prosadil magoš (snad u TSK) bez souhlasu MČ, což v kontextu rezidentů a obsluhy vyznívá velmi arogantně. Je to nějaký (ne první) pokus, který doufám v trvalé zavření nevyústí. Na druhou stranu to území má velký potenciál a je velmi zdevastované, čili nějakou vyšší preferenci chodců a MHD rozumně i na úkor zbylé místní IAD si to zvážit zaslouží. To samé Malá Strana.
Co mi vadí, když k tomu někdo a priori přistupuje ideologicky a cítí se být nějakými podobnými opatřeními omezen na lidských právech, třebaže bydlí v satelitu za městem. Teprve v situaci, kdy bychom se bavili o tom, zda nemají rezidenti a zde pracující těch kapacit k parkování a tak dále příliš, pak bych v tom určité ideové téma viděl.
Samospráva objednává a platí, projednává přenesená působnost státní správy.
Proč by mělo být atraktivní jezdit přes centrum autem?
MiraKl: Liberec bych v souvislosti s vlakovou dopravou na Prahu ani nezmiňoval. Jel jsem tu trasu coby Liberečák jednou v rámci vlakové dovolené a cesta jak z 19. století. :D Naopak teda do Turnova po silnici to máme kvalitní a Turnov–Liberec s výjimkou některých krizových kopců (Paceřák nahoru dolů) i moc hezkou krajinou. Co se vlaku sem týče, tak to žádný koridor nespraví a radši si počkáme ke stáří na nějakou rychlodráhu MB–trojzemí. Ale jak zmínili kolegové, Pardubice, Ústí, Ostrava, to je jiná, tam má vlak své nesporné výhody už dneska. :)
Nechci se pitvat v detailech... tak aspoň vyslovím přání, aby byl za pár (kéž by ne desítek) let na Praha–Brno vlak výrazně lepší volbou než auto. Auto je sice auto, ale aktuálně má vlak, co se přepravy z bodu A do bodu B týče, potenciál větší. Výše zmíněné nedostatky železnice se dají ošéfovat, ale investice společná se vždy razí hůře než individuální. Jak aktuální budou výhody vlaku za 30 let, to těžko říci... ale za sebe říkám, že jich nebude málo, pokud si coby auto mám představit (třeba i automaticky řízený) malý vůz řítící se pod 200 km/h.
Btw, taky jde o to, zda chtějí lidé bydlet v centru, nebo na periferii v případě velkoměst. Ten trend vystěhování se na pole dle současných předpokladů ani v Praze nebude trvat věčně a u centrum–centrum jsou výhody vlaku nesporné, nehledě na to, že vlak je oblíben do značné míry u cest za obchodními jednáními/vzděláním, kde časová efektivita a bezproblémovost hrají prim.
Ano, to ano... p. Vaculík se nejvíc vyžívá v článcích o ojetinách, které získal z menších bazarů. Oproti vágním pověrám velkobazarníků může rozvést medailonek nadšeného opraváře, vypíchnout podstatné znaky modelu, zmínit něco k historii, k platformě. Velice trefně vystihuje i vlastnosti motorů a stav konkrétního kusu. Celkově moc příjemné čtení. Když jsem četl jiný časopis, nebo do SM psal někdo jiný (tamní bazaroví odborníci jsou nicméně všichni silnou stránkou), tak to prostě drhlo... Chyběla novinářská přesnost vyjadřování, chybělo vtáhnutí do děje a nějak se mi už nechtělo o modelu zjišťovat více.
Pokud myslíš ten článek v bazarové rubrice SM, tak tam pan Vaculík zároveň velmi pěkně vysvětlil historický původ a vlastnosti jednotlivých TwinSparků. Že je často ve svých soudech dosti afektovaný, s tím nelze než souhlasit - viz Hydepark o Dieselgate - a chápu, že spoustě lidí to k technickému výkladu nesedí. Ale když nad některými škleby pana Vaculíka, jeho mluvou bigotními, přimhouříme oko, dostaneme myslím velmi kvalitní novinářskou práci. Řadu jeho recenzí jsem četl velmi pečlivě a nemůžu říct, že bych právě krom těch hyperbol narazil na nějaké nepřesné, zavádějící informace, a ani nic, co by se dalo vysloveně vyškrtat jako přebytečné. A toho si cením.
Jasně. Giulia musí být červená... Řekl bych, že stará Giulia v kupátku musí být červená. Na tuhle jsem zvědav v tmavě modré. Ne že by se mi nelíbila, je to dělo, ale přeci jen minimálně u QV je ta nerozbitá lakovaná plocha hodně velká. A bude to tedy dost možná chtít něco tmavého, co předek opticky zmenší. Pak možná v seznamu mých dream cars půjde nad ono nádherné stařičké červené kupé... :)
Pěkný kousek velmi zajímavého auta. Když se povznesu nad těmi neoriginálními úpravami výfuku, je to za 20 tisíc opravdu kvalitní volba. Týpci v bejsce a polorozpodlých Pašících f tédéíčku f kombíku se můžou jít bodnout. Tohle je terve správný odolný "sleeper" za pár kaček.
Alfa Romeo Giulia 1750 GTV
Alfa Romeo Spider 2000
Nissan Primera P11 2.0 SR20VE
Toyota AE86
Škoda 720 kupé
Asi tak.
164 dosti ubývají a získávají na ceně. Zbylo pár nafťáků a jinak nic moc. Ač to není tak dávno, co byla tajným tipem na laciný denní povoz. Ale je to z mého pohledu zajímavé, atraktivní auto a coby odolný youngtimer na projížďky by se mi jednoho dne pěkné té-esko tuze zamlouvalo. :-) Když budu chtít nutně starou Alfu a kupátko ze šedesátek již bude cenově v říši snů...
Přimluvil bych se též za MTX Tatru V8. Je to české, je to krásně rozpláclé, má to prastarý osmiválec, který, jak ukázalo později 700 GT, má i nějaký ten potenciál k ladění... A osud samozřejmě - lepila se smůla na paty, tak se nakonec zůstalo u tří skládaček (čímž nechci říct, že kdyby došlo v větší výrobě, tak by to skládačky nebyly ;-) ).
To bude něco jako...
a) zajímavě jezdící
b) designově ikonické
c) oblíbené u tunerů
d) hnijící málo, nebo moc
e) motoricky zajímavé
f) přestavované pro závody
g) dnes již kvůli normám a nárokům výrobně nevhodné
h) extrémně vzácné a žádané, co se předchůdců týče
i) populární coby plakátovka
(j) úplně nesmyslné na běžné ježdění...
No - leze to všechno poslední dobou, to je fakt, v Čechách se takováhle pěkná auta dlouho nedrží a z Německa visí na netu předražené kusy.
Hlavně zadokolky dost poskočily... možná MR2 má ještě prostor. To zvedne brzy nejspíš i Žiguly a E36 (hrozná kombinace). Už celkem starší auta, tam je u pěkných kusů šance. A nesmím zapomenout na Sierru. :-)
Jinak, z předokolek určitě japonská točivá kupátka, luxusní sedany z konce 80. let (dražší verze a hezčí kusy už to stihlo tak předloni), možná i fajnovější Primery.
Ale nejsem odborník, vycházím z mizerných dat, tak můj názor berte s rezervou.
Když jste nakousli toho Accorda 6g. a Mondeo mk.3, do třetice mě napadá zde již vychvalovaný Nissan Primera P11. Řekl bych, že jsou to všechno podobná auta - dobře jezdící a po mechanické stránce poctivé vozy, ke kterým sedí atmo dvoulitr.
Pěkné, moc pěkné...
A tentokrát i s reklamou. http://1url.cz/xj7O :-)
Velmi pestrý, zajímavý a pěkný výběr. Tahle auta v cizině člověk moc laciněji nekoupí a každé z nich má něco, kvůli čemu jsou nebo budou zaručenými kulty.
No s tím olejem - nemám to teď ověřené, myslím, že tam je taky ocelová vana, která reziví. Olej je třeba nepodceňovat u žádného italského motoru, ale zrovna tento zvládá v Euro 5 s extrémně malou olejovou náplní i předepsaných 30 tkm. Ale to už je hazard... Fiatí 1.8 a větší nebo TS 16V už by byly stokrát zadřený. Ale ono jde vždy o kus. A tohle auto dle odborných recenzí žádné vysloveně typické závady bránící v dojezdu do servisu moc jako nemá.
PepaSFI: Tohle je 1.2 FIRE. Jednoduchý litiňák, kde když se přetrhne řemen, motor se nepotká. Podle některých vydrží víc než škodovácké OHV - a to mnohdy vydrží ve feldě bez generálky 800tkm. Fiat nerezne, maximální vejfuk - a ten stojí pár korun. Navíc je z mého výběru nejmladší a nejkompaktnější, takže nebude mít teoreticky takové sklony k opotřebení.
Haha. Felda. Že by si máma chtěla koupit auto, o tom nevím... Ale Focus je fajn.
Relativně mladé, poctivě udělané, levně opravitelné, malé, ale prostorné, úsporné.
http://www.ooyyo.cz/detail/c=CDBE1D7114D28570111B976FBA26355B78A01D780AD3866A111FF46FBD6F8D58CCA21D7FD9D489B31608F34FBE/-4542903093017262518.html/
Klasika...
http://www.ooyyo.cz/detail/c=CDBE1D7114D28570111B976FBA1D355B81A11D781ED3866A111FF46FBD6F8D58CCA21D6612CB864012/-2119532039390419539.html/
Jagy by třeba i v ČR našel hezčí kus tohohle korábu, 8V TS je fajn volba...
http://www.ooyyo.cz/detail/c=CDBE1D7114D28570111B976FBA61355BD1A01D7B16D3866011144C64BD643541CEB51F5115/4993229466104614176.html/
... ale dneska je reálnější ve 155.
http://auto.bazos.cz/inzerat/36897282/ALFA-ROMEO-155-18-TS-SPORT-ROK-1995NAJ111000KM.php
Prostorné ne, ale fajn autíčko.
http://www.ooyyo.cz/detail/c=CDBE1D7114D28570111B976FBAC0355B74A21D7B16D3866011144C64BD643544CF821E/4111155809135273557.html/
A ještě jeden Japonec na konec...
http://www.ooyyo.cz/detail/c=CDBE1D7114D28570111B976FBA36355B3CA01D7856D3866A111FF46FBD6F8D58CCA21D6613CB864012/-512322921209619193.html/
Hmm, taky to mám do důchodu docela daleko... Bez ohledu na mou budoucí finanční situaci mohu velmi ze široka říct, že bych chtěl něco červeného se spoustou chromu, italského, uřvaného a nejlépe z konce 60. nebo první poloviny 70. let. Zároveň si ale uvědomuji, že za těch x let budou moje záda drsně nadávat: „Ty haj.zle, my chtěly odpočívat v křeslech Tatry 700 a ne nějakém vozítku s koženkou pošitým polštářem!“
VD: OK, to už je slovíčkaření, teď mě spíš napadlo:
"řidič si v pohodě sedne sám za sebe."
To není ani taková blbost jako motokára, ale přepoužívaný, a navíc - už jste někdo slyšel o jednotce 1 řidič?
Ještě mě napadlo ono legendární chycení sazí. No a zátah od volnoběhu je taky vcelku nadneseným klišé...
bucek: „Tak tady máte tedy, pane redaktore, ony klíčky od nové octavie, ale musíte mi na svou rodinu slíbit, že nenapíšete o těch výplních dveří z tvrdého plastu a sololitové podlaze v kufru.“
Hippieguy: Jó, to jsou zajímavé rubriky. A proti době, kdy SM velel Běhal, určitě značný posun vpřed. Ale ten bezpohlavní styl, který se snaží být rádoby objektivním, a přitom zavání reklamou, je v testech bohužel značný. Domnívám se, že většina redaktorů možná umí výborně pravopis, ale jinak nejedou na záživnost, nýbrž jen aby měli hotovo svůj kus. A celá ta jejich redakce se mi vůbec zdá tak nějak namyšlená... Je to škoda, SM bylo legendou, AT jakbysmet, ale tak nějak to upadá do sterility. A dost mě taky namíchlo, že když jsme v diskusi na auto.cz jeden z testů Světa motorů (oni to vystavují na HP) slušně zdrbali, nastoupila (asi) ta jejich banda a začala nás dislikovat. :-/
Takže předplatné už asi se slzou v oku neprodloužím...
Sotva to dopíšu, je to tady... Možná pro něj dojdu hned, jako čtivo na záchod kvalitní, navíc pro případné zvracení není třeba někam odbíhat. :-D
Jo, UHO už mě dostalo do kolen na ACZ.... :-D ;-)
Ono samozřejmě jsou originální přehánění, což text zcela nepochybně obohacuje, a pak jsou přehánění už značně přežitá - tedy klišé.
Nedávno jsem takto nachytal i Rasťu Chválu, inu i prémioví testeři by si pozor dávat měli.
Na podobné výtvory jsou experti v mainstreamovém Světě motorů. Jedno reklamě - bezpohlavní klišé za druhým. Vlastně mám tak nějak vůli ho kupovat jen kvůli bazarové rubrice, kde válí pan Vaculík se svým „tříděním koleček“.
Dnes, pokud bude pošta rychlá, vytáhnu nové číslo ze schránky a jistě se svým hnidopišským pohledem podívám...
Přesně tak. Laguna může mít podobné natáčení zadních kol jako 911 GT3.
A Breru s TBi je třeba určitě zmínit, byť jich moc není, v budoucnu to bude zajisté klasika.
Pokud má na to majitel koule (a já věřím, že ano), stálo by za pozornost třeba i něco staršího, z čehož mi jasně vychází Ford Capri.
V SM bylo v bazarové rubrice, takže kdyby byl zájem, mohu vážným případům nechat nahlédnout. ;-)
Poslední komentáře
- Viola Procházková, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
To by se mi do půl hodiny zavařil procesor :D - Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první... - Mechanik, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Moc pěkný, tak gratuluji k zážitku. Ta zelená 603, to je pecka - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jo jo :-) - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
No, a není tam? 😂 - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jinak mám za to, že ještě víc top model Formanu byl možná... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
"devítka s pěti nulami se stihla objevit na číselníku" To... - beastar, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Centrální zamykání mohl mít Black line i Silver line z výroby.... - Tomshon, Fiat Punto: Příběh hlučného fiátka
Letos fiátek vzal za své. Čest jeho památce. 😢 - Jaromír Soukup, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Fakt? Tak to jsem nevěděl, já myslel, že to dostala až Felicia....
Poslední inzeráty
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
46 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů