načítám data...

speleo

JménoPatrik Cave
BydlištěPraha
Registracepřed 7.7 rok.
Poslední aktivitapřed 7.5 rok.
Komentářů u článků6
Pozitivních komentářů u článků0
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

sp
speleo
03. listopadu 2016, 14:17
0
Hledání automobilové cesty aneb o možnostech, jak nahradit Fiátka

Kouknul bych se po 130i předFl. Zábavné nevšední malé mrštné autíčko, splňující přesně to pro co bylo stvořeno (zábava, hravost, styl a dynamika).

Pokud bych se měl držet víc při zemi, tak klidně obyčejný Ford Focus 1.5EB 110kW. Výtečný a brilantní podvozek, kompaktní rozměry, na nic si nehraje, svoji roli odvede dobře a se ctí. Přitom je stále zábavný, neokoukaný a výkonově uspokojivý.

sp
speleo
15. září 2016, 08:17
0
Ptejte se: Kombík, který chytí za srdce

Pokud bych chtěl zábavnej kombík za rozumnou cenu, rozhodně bych nevolil mastodontní AR 159, ale něco modernějšího. Mým favoritem by byl Ford Focus (2 nebo 3) 2.0TDCi, (popř. Mondeo) který se podvozkově Alfě nejen rovná, ale zároveň ji i možná překonává, je to jeden z nejsportovněji zaměřených kombíků. Na straně druhé bych klidně nezanevřel na Oktávku, je to výborný auto, jen je potřeba nesoudit podle jedné motorizace a modelu, ale zaměřit se i na další produkty, konkrétně O3 RS TDi. Přepracovaný podvozek, skvělý motor, s tím by se výlety k Jadranu daly zpříjemnit. A nebo vůbec nelovit ve vodách koncernu nebo Fordu a jít do naftového BMW (330d), Audi A4 (2.0., 3.0TDi) apod.

sp
speleo
13. září 2016, 12:57
0
Autíčkář se ptá: Látka, nebo kůže?

Z hlediska snadné údržby a vzhledu vede kůže, ale z pocitového hlediska se líp sedí na látce - v létě neni rozpálená a v zimě nestudí. Alcantara je asi takovým největším kompromisem. Dobře vypadá i si zachovává užitné vlastnosti látky.

sp
speleo
09. září 2016, 08:31
0
Autíčkář se ptá: Jaké auto vás naučilo řídit?

Jako u řady jiných mě "naučila" řídit Š120. Respektive všechno po ní už bylo jednoduchý, takže vlastně byla takovej základ. Díky své celé řadě nepříjemných vlastností člověka naučila si vážit slušných moderních aut. Kupříkladu jako hlavní negativa jsem vnímal naprosto mizerné brzdy a záludné jízdní vlastnosti především přetáčivého charakteru. Stačila trocha adhezní anomálie a člověk měl rázem plno starostí udržet auto na silnici a když se ani nemohl spolehnout na brzdy, tak v podstatě byl odkázán jen na svoje rychlé reakce a zkušenosti. Dále startovací procedura ( u každé škodovky jiná, šitá přesně na míru danému autu), absence většího prostoru na zavazadla, koncepce "všechno vzadu", v létě sklony k přehřívání, v zimě naopak to netopilo, mizerné světlomety, hluk v kabině, chybějící cyklovač na stěrače, vysoká poruchovost, nulová bezpečnost, atd. atd. Na straně druhé tu byly i pozitiva: příkladná přilnavost na kluzkém povrchu do kopce (sníh, bláto,...) , poměrně slušná průchodnost terénem, pohodlí (aby taky ne na 165/80 R13), snadná opravitelnost většiny závad a dostupnost náhradních dílů za směšné ceny, výborný výhled všemi směry a další maličkosti. Když to srovnám s Toyotou (2.0i Camry) ze stejného roku jako byla škodovka, tak se mi chtělo plakat, co byli československý inženýři schopni zplodit za megakřáp. Ale tedy nic jiného nebylo, tak se člověk naučil jezdit tím co bylo a byla to dobrá škola. 11 let jsem s ní jezdil a naučila mě jako žádné jiné auto. Dneska už by nikdo z mladších ročníků nebyl schopen auto ani nastartovat, natož s ním nebýt brzdou provozu. Škodovku doplnil a pak zcela vystřídal Escort 1.6 kombi a to už byla jiná písnička. V Ghia výbavě, posilovače, elektrický okýnka, a další serepetičky zpříjemňující řidičův život byla jak nirvána. A když to dneska srovnám se současným autem (Focus 2.0), tak mi Escort přijde taky jako takový relikt minulosti, který mizerně brzdí, žvejkačkoidně se chová a další. Ovšem tehdy to bylo po přestupu ze škodovky jako luxusní limuzína.
Čili já se naučil jezdit na stodvacítce, ale věřím tomu, že třeba Felicie nebo Favorit by udělal stejnou, ne-li lepší službu do začátku. Auto bez vymožeností, co si člověk neodpracuje to nemá (rychlost, různé funkce, atd.) a nebojí se pak různých jiných jednodušších typů aut. Znám totiž případy, kdy se holčina naučila na rodinné Oktávce a s Feldou (základ bez ničeho, bez posilovače, atd.) se neuměla rozjet ani snad zastavit a museli jsem hodně kilometrů najet, aby jí to trošku vešlo do krve a člověk jí mohl s autem nechat samotnou.

sp
speleo
08. září 2016, 12:13
0
Autíčkář se ptá: (Nečekaný) automobilový dříč?

Zatím nejspolehlivější je současný Ford Focus, ale v podstatě každé auto, co jsem dlouhodoběji jezdil, bylo zpočátku spolehlivé. Předchůdce - Ford Escort - prvních pět let kromě výměny spotřebáku (olej, filtry) nepotřeboval vůbec nic a jezdil jak drak. Až potom se to zvrtlo a zahučelo v něm mnoho desítek tisíc. To samý jeho předchůdce, Škodovka 120L. Sice tam nebylo nic fatálního za závadu, ale bohužel furt něco a samé drobnosti. To auto nevydrželo 14 dní stát, aniž by se samo nerozbilo. Pokaždý jsem ho našel stát v loužičce něčeho - chladící kapaliny, oleje, brzdovky, atd.

sp
speleo
08. září 2016, 12:07
0
Autíčkář se ptá: Nejlepší jídlo za volant?

Umím si jízdu časově tak rozvrhnout, že vždy je čas někde zastavit a dát si něco pořádného mimo auto. Většinou lehčí jídla, aby člověk neměl tendence usínat za volantem. Navíc mám rád auto maximálně pod kontrolou a s bagetou si to neumím představit. Jedinou výjimku snad tvoří zmrzlina (nanuk), to si sem tam v autě dám. Piju normálně, do auta si kromě pití (nejradši mám 0,7l PETky, pěkně se mi vejdou do držáku) beru i energy drinky a sem tam kafe od benzínky.

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem