speleo
Jméno | Patrik Cave |
---|---|
Bydliště | Praha |
Registrace | před 7.7 rok. |
Poslední aktivita | před 7.5 rok. |
Komentářů u článků | 6 |
Pozitivních komentářů u článků | 0 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Kouknul bych se po 130i předFl. Zábavné nevšední malé mrštné autíčko, splňující přesně to pro co bylo stvořeno (zábava, hravost, styl a dynamika).
Pokud bych se měl držet víc při zemi, tak klidně obyčejný Ford Focus 1.5EB 110kW. Výtečný a brilantní podvozek, kompaktní rozměry, na nic si nehraje, svoji roli odvede dobře a se ctí. Přitom je stále zábavný, neokoukaný a výkonově uspokojivý.
Pokud bych chtěl zábavnej kombík za rozumnou cenu, rozhodně bych nevolil mastodontní AR 159, ale něco modernějšího. Mým favoritem by byl Ford Focus (2 nebo 3) 2.0TDCi, (popř. Mondeo) který se podvozkově Alfě nejen rovná, ale zároveň ji i možná překonává, je to jeden z nejsportovněji zaměřených kombíků. Na straně druhé bych klidně nezanevřel na Oktávku, je to výborný auto, jen je potřeba nesoudit podle jedné motorizace a modelu, ale zaměřit se i na další produkty, konkrétně O3 RS TDi. Přepracovaný podvozek, skvělý motor, s tím by se výlety k Jadranu daly zpříjemnit. A nebo vůbec nelovit ve vodách koncernu nebo Fordu a jít do naftového BMW (330d), Audi A4 (2.0., 3.0TDi) apod.
Z hlediska snadné údržby a vzhledu vede kůže, ale z pocitového hlediska se líp sedí na látce - v létě neni rozpálená a v zimě nestudí. Alcantara je asi takovým největším kompromisem. Dobře vypadá i si zachovává užitné vlastnosti látky.
Jako u řady jiných mě "naučila" řídit Š120. Respektive všechno po ní už bylo jednoduchý, takže vlastně byla takovej základ. Díky své celé řadě nepříjemných vlastností člověka naučila si vážit slušných moderních aut. Kupříkladu jako hlavní negativa jsem vnímal naprosto mizerné brzdy a záludné jízdní vlastnosti především přetáčivého charakteru. Stačila trocha adhezní anomálie a člověk měl rázem plno starostí udržet auto na silnici a když se ani nemohl spolehnout na brzdy, tak v podstatě byl odkázán jen na svoje rychlé reakce a zkušenosti. Dále startovací procedura ( u každé škodovky jiná, šitá přesně na míru danému autu), absence většího prostoru na zavazadla, koncepce "všechno vzadu", v létě sklony k přehřívání, v zimě naopak to netopilo, mizerné světlomety, hluk v kabině, chybějící cyklovač na stěrače, vysoká poruchovost, nulová bezpečnost, atd. atd. Na straně druhé tu byly i pozitiva: příkladná přilnavost na kluzkém povrchu do kopce (sníh, bláto,...) , poměrně slušná průchodnost terénem, pohodlí (aby taky ne na 165/80 R13), snadná opravitelnost většiny závad a dostupnost náhradních dílů za směšné ceny, výborný výhled všemi směry a další maličkosti. Když to srovnám s Toyotou (2.0i Camry) ze stejného roku jako byla škodovka, tak se mi chtělo plakat, co byli československý inženýři schopni zplodit za megakřáp. Ale tedy nic jiného nebylo, tak se člověk naučil jezdit tím co bylo a byla to dobrá škola. 11 let jsem s ní jezdil a naučila mě jako žádné jiné auto. Dneska už by nikdo z mladších ročníků nebyl schopen auto ani nastartovat, natož s ním nebýt brzdou provozu. Škodovku doplnil a pak zcela vystřídal Escort 1.6 kombi a to už byla jiná písnička. V Ghia výbavě, posilovače, elektrický okýnka, a další serepetičky zpříjemňující řidičův život byla jak nirvána. A když to dneska srovnám se současným autem (Focus 2.0), tak mi Escort přijde taky jako takový relikt minulosti, který mizerně brzdí, žvejkačkoidně se chová a další. Ovšem tehdy to bylo po přestupu ze škodovky jako luxusní limuzína.
Čili já se naučil jezdit na stodvacítce, ale věřím tomu, že třeba Felicie nebo Favorit by udělal stejnou, ne-li lepší službu do začátku. Auto bez vymožeností, co si člověk neodpracuje to nemá (rychlost, různé funkce, atd.) a nebojí se pak různých jiných jednodušších typů aut. Znám totiž případy, kdy se holčina naučila na rodinné Oktávce a s Feldou (základ bez ničeho, bez posilovače, atd.) se neuměla rozjet ani snad zastavit a museli jsem hodně kilometrů najet, aby jí to trošku vešlo do krve a člověk jí mohl s autem nechat samotnou.
Zatím nejspolehlivější je současný Ford Focus, ale v podstatě každé auto, co jsem dlouhodoběji jezdil, bylo zpočátku spolehlivé. Předchůdce - Ford Escort - prvních pět let kromě výměny spotřebáku (olej, filtry) nepotřeboval vůbec nic a jezdil jak drak. Až potom se to zvrtlo a zahučelo v něm mnoho desítek tisíc. To samý jeho předchůdce, Škodovka 120L. Sice tam nebylo nic fatálního za závadu, ale bohužel furt něco a samé drobnosti. To auto nevydrželo 14 dní stát, aniž by se samo nerozbilo. Pokaždý jsem ho našel stát v loužičce něčeho - chladící kapaliny, oleje, brzdovky, atd.
Umím si jízdu časově tak rozvrhnout, že vždy je čas někde zastavit a dát si něco pořádného mimo auto. Většinou lehčí jídla, aby člověk neměl tendence usínat za volantem. Navíc mám rád auto maximálně pod kontrolou a s bagetou si to neumím představit. Jedinou výjimku snad tvoří zmrzlina (nanuk), to si sem tam v autě dám. Piju normálně, do auta si kromě pití (nejradši mám 0,7l PETky, pěkně se mi vejdou do držáku) beru i energy drinky a sem tam kafe od benzínky.
Poslední komentáře
- PanHAJZL, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
...asi tak nějak napsal jsi to dobře. Já to řešit nemusím,... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Nemusí to být nutně velká konstrukční vada, všechno má nějakou... - Koubes85, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Souhlasím, to konkuruje Taycanu. - Koubes85, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Jo, to je přesně ono. A k tomu si přičtěte absolutní nezájem... - PanHAJZL, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
To je ten zázrak, jak si tou koupil ten borec, co byl na akceleraci.cz... - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
myslím, že Sko míří ještě do vyšší třídy... - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
MBMB: jo, faceliftem jsem ještě nejel, snad to brzy napravím.... - Trinom, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Neměl by být přímý konkurent spíš model S? - VK, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Rád věřím. Jak moc složité je vypnout alarm rychlosti... - MBMB, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
S tím pohodlím a tichostí to dle všech ohlasů je u TM3 o dost... - Wakantanka, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Sorry preklep, samozrejme že GT40 :) - Marek Brunner, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
Proti trojce je to opravdu nesrovnatelně pohodlnější, tišší,... - VK, Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range: moderní...
O tom jsem vážně uvažoval. Proti trojkové Tesle bude mít... - rock, Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi: Tady...
No jasně, ta příplatková výbava je často takový smetí,... - Honza Hamster Křeček, Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi: Tady...
Myslel jsem provedeni GS, vzdycky uvadim cenu suta v danem vybavovem...
Poslední inzeráty
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
23 komentářů