skretik
VIP člen | Tento uživatel má VIP členství. Zjisti více |
---|---|
Jméno | David Střítežský |
Bydliště | Brno-venkov |
Registrace | před 8.0 rok. |
Poslední aktivita | před 53.0 min. |
Příspěvků ve fóru | 43 |
Komentářů u článků | 218 |
Pozitivních komentářů u článků | 107 |
Negativních komentářů u článků | 3 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
S.h.I.t.: Okolo Brna nám teď v poslední době docela řádí s pojízdnou váhou, viděno několikrát. Nějaká snaha je, ale kamiony jsou pořád v přesile, všechny nedostanou.
Já viděl hned 2 hlídky, na jednom místě, neměřili, dávali rozhovor na kameru (asi o akci) Po rozhoru se sbalili a jeli pryč, jestli něco naměřili netuším, ale cením :)
Kolo upadlo protože se střihly šrouby, všech 5. Vzadu byla podložka (ale jen malá, 15-20mm) a někdo osadil prodloužené šrouby. Ale po posbírání bylo vidět, že mají lesklý finiš (alík vibes).
Auto odjelo na odtahovce, protože na místě by se blbě dostával ven zbytek šroubu. Vůbec nic mu ale nebylo, pouze vycvaklý a trochu pochroumaný zadní nárazník, a brzdový kotouč nejspíš na výměnu, protože na něm zastavil.
Ano, tenhle výběr moc na okruh není, ale dal by se snad nazvat "warm-hot hatchi", přirovnání k Monte Carlu mi přijde trochu sprosté :D
I to CF 700 Sport by stačilo na slušný povození, za tu současnou cenu je to fakt až nabídka co se neodmítá. Nejrychlejší nebudeš, ale zabavíš se dostatečně a s kotzitzaqovým výběrem čtyřstovek by se asi soupeřit dalo.
Jinak na okruh se motorka obvykle staví. Lowcostově ze starší nebo už padené motorky a do dvou kil už můžeš mít celkem schopnej kousek. Záleží na tvých ambicích a hlavně peněžence. Z výroby to dlouho byla - a "stále je" Yamaha R6 za asi 340k. Jen už ztratila homologaci na silnici, ale pořád ti ji prodají, jen si s ní zajezdíš už jen na okruhu. Tohle je pak docela "factory top" - ekvivalent toho ostrýho Caterhamu.
https://www.yamaha-motor.eu/cz/cs/motorcycles/supersport/pdp/r1-gytr-2023/
Nechybí, nikdy nechyběla, stejně jako byla tabulka vždycky seřazená podle cen... a ta částka taky nesouhlasí. :)
Jinak z nevyužitýho potenciálu bych strach neměl. Toho se dopouštíme všichni dnes a denně. Možná naopak by ses právě díky té elektronice pustil i dál a sázel jedno koleno za druhým! :D
Mě taky zajímalo, co to vlastně znamená, protože jsem měl přesně ten samý pocit - že na objem trhu to nebude nic moc, ale ... ono to je nic moc pro Indii, ale pro Škodu solidní úspěch a příjem. Když Bugatti někdě prodá 30ks Chironů, tak to na objem bude slabota, ale pro Bugatti určitě zajímavý trh. :)
Máš pravdu, Ameriky mě moc netáhnou, dřív hlavně kvůli automatu (ale dnes už bych to asi zkousl) a hlavně ... jaké by se vlezly do dvou kil? To mě napadá leda 300C nebo CTS. Docela se mi líbí Crossfire - abych dodržel štábní kulturu, takovej "americkej" compact. Akorát už by asi neprošel sítem praktičnosti a taky mám pocit, že v tomto bodě už bych se klidně mohl vrátit k CLC?
Je to N52, to jsem tam mohl napsat no.
A jinak "přechod k jiné značce" nějak vyústil v to, že mám místo jednoho BMW momentálně tři, ale občas dělám i věci co dávají smysl... fakt!
rocku prosím zapamatuj si cos napsal, už teď se těším na tvůj komentář až spatříš záložní speciál :D
Stanley: však já ti tvůj názor nevyvracím, vidím to podobně, jen jsem chtěl podotknout, že ani moderní spalováky už dnes nejsou nejlehčí. Však i XM je prezentováno jako sporotvní ... sice spíš stodola než auto, ale rozhodně sportovní! Cíleně vybraní těžkotonážníci jsou z posledního roku testů.
Mě samotnýho taky zvuk baví a hezkej ocením, na druhou stranu, když něco nemá moc zajímavej (určitě Yaris GR, možná i 340d) zvuk, určitě ho na místě nezatratím. Upřímně, ani mnou zmiňované ND nebo 86 nemá kdovíjaký sériový zvukový doprovod, k tomu je prostě potřeba těch válců víc.
Na naprostý sportovní ticho EV bych si asi musel chvíli zvykat, ale hejtit ho jen proto, že nedělá zvuky a je těžký ... tím by se dalo strefovat do mnohem více aut. Zajímavější mi přijdou námitky o přehřívání drivetrainu a/nebo brzd, protože jsem na to narazil i já s běžnou (nesportovní) MG4.
Né, že bych se chtěl zastávat sportovních EV, ale nízké váhy už dnes nedosahují ani spalovací sportovněji střižené modely.
Stačí to tu sledovat pravidelněji:
M2 - 1800kg
M3 Touring - 1940kg
M340d - 1870kg
AMG C43 - 1840kg
LC500 - 2000kg
Definici "lehkého sporťáku" dnes plní leda MX-5 ND, GR86, Caterham s přivřením očka možná Supra? Zkrátka nic, co by mělo čtveřici sedaček i dveří.
briza v záplavě sexistů s perfektním dotazem? cože?
Ano, jedná se amatérskou soutěž - představuju si to trochu jako např Maverick Cup? (akorát s méně přehledným webem, těžko uvěřit) - a protože v ni začíná, tak je v té "nejamatérštější lize", kde není moc velká konkurence, v té její třídě je snad jen 5 lidí, ale zase všichni mají GT3 spec auto
Jezdí se to Le Mans stylem - všichni zaráz, takže celkový výsledky jsou takový meh, ale ve třídě první. Třeba v posledním závodě sezóny, v Adelaide se dostala i celkově na 5. a 6. místo (jedou se 2 závody za víkend) se zhruba minutovou ztrátou na vítěze (27 kol, cca 0,5sec na kolo). Asi z ní nebude druhej Loeb, Schumacher, Senna, doplň si, ale docela věřím tomu narativu, že to dělá protože ji to skutečně baví, ne aby byla zajímavá / měla prokliky na OF (ale vedlejší efekt asi dobrej)
https://gt-world-challenge-australia.com/result/vailo-adelaide-500-2023/a
Byl to super záběr, nešlo odolat a "nepochlubit se" :D
Já se tomu pořád bráním, ale ... je to stejný jako s autem. Časem prostě dojdeš k tomu, že nejlepší možnost je mít speciál, kterej na okruhy budeš tahat na platu. S moto je život jednodušší, plato netřeba, vleze i do dodávky. Letošní sezóna mě nutí k zamyšlení. Pojezdím si na testovačkách všude možně, ale na okruh s nima nemůžu, tam musím na vlastní. Je právě teď čas na pořízení okruhovky? Zase taky stárnu, i když asi nehrozí, že bych dostal rozum, ale možná do budoucna pořídit spíš to cenduro? :)
Zkusím, za zeptání nic nedám. I tak se ale rozhodně rekvalifikovaly na "okruhový kalhoty", na fotky budou potřeba nový.
Náhodou zajímavý dotaz ... a co 200 koní, RWD, vypínatelné ESP? :)
- základní MX-5 s 1,5 (132 k) je za 830k, dvoulitr pres limit (930k+)
- stejně tak GR86 (950k+)
- nejlevnější RWD BMW je 218i za 995k
Zde lze navíc skutečně usadit pohodlně 4(5) cestující. Předpovídám že tohle bude duchovní nástupce Compactu. Levné, designově vyvrhel, ale uzraje a za 10-15let se s tím bude po nocích omladina prohánět po zasněžených parkovištích! :D
-
Komentář upraven 8. 11. 2023, 14:54:00
Motor je skutečně jen jeden, opraveno. Dva motory jsou až u ostré verze "XPOWER" (320kw, 4x4)
Já rozumím tomu, že neměním 70% energie na odpadní teplo, takže si nezatopím "pouhým otevřením" výdechů. Ale očekával bych, že pokud je k tomu potřeba zapnout klimu, stane se tak automaticky. Podobně jako třeba funkce "odmlžení" u jiných aut pustí automaticky klimu i ofuk na plno. Prostě chci teď hned odmlžit, je mi jedno jak se to stane. Stejně tak je mi zima, prostě zatop, je mi jedno jaký proces k tomu vede.
Bohužel, nemůžu sloužit, na něm jsem ještě nejel. K němu budeš muset načerpat poznatky jinde nebo na vlastní pěst, ale moc bych se ho nebál. :)
Díky :) Jak nám posledně u článku R8 vynadal "bkralik", což vedlo k debatě a zjištění, že externí mikrofon máme ... tak od 1:45 jsem ho otestoval, tak jsem zvědav na zpětnou vazbu na tuhle novou vychytávku? Jestli to zvuk skutečně vylepší? Je to totiž složitější na vychytání - volnoběh není slyšet, omezovač už zase zkresluje, a navíc je potřeba aby do toho nefoukalo ... není to perfektní, ještě tomu pár pokusů dám a třeba se mi to povede vychytat líp.
Kde bych zrovna já vzal srovnání s M2? hehe
M2 určitě působí kompaktnějším dojmem, o poznání líp tu váhu zamaskuje. Taky díky obřím pneu disponuje větším gripem (275+285 vs 245+265) a je z ní mnohem víc cítit ten hlad po okruzích a čisté stopě. AMG je hrubián pro zábavu, spíš kladivo než skalpel. Na okresce srovnatelné, na dálnici už by asi M2 nestíhala.
Z galerie se zatoulalo několik fotek a já bych nebyl dobrým novinářem kdybych je sem nepřidal.
Pokračování již brzy na onlyfans.com/Autíčkář ! :D
Tak narozdil od V85 je tu uplne novy motor. Naopak jsem byl docela prekvapen tim jak je 85 vlastne levna. Jinak ano, tohle je presne ta motorka, kterou si clovek koupi, protoze "eRko od BMW ma kazdej" :-)
"Čím jsem starší, tím víc s tímhle souhlasím :D"
Naopak vaše generace za to právě může! Postpubertální děti na Supru (a podobné hračky) nemají peníze. Dnešní automaty už taky nejsou co bývaly a často umí sport i pohodovou jízdu bez kompromisu toho druhého.
Jinak já mám manuály fakt rád, ale i když odhlídnu od těch synchronů, tak i na ostatních stupních byl chod tak nějak utrápený. Úplně mi trhá srdce o tom mluvit :/ Pro definitivní verdikt by bylo nejlepší zkusit jiný kus. Zato v GR86 lítal fofrklacek jak namydlenej, tady mi to trochu scházelo :(
Díky. Oceňuji, že někdo oceňuje videa :) Zvuk z Gopra bohužel není nic moc, ale už pokukuji po externím mikrofonu, což by to zas mohlo posunout o level výš ... akorát je to zas práce (a peníze) navíc no :D
Z R8 video bohužel není, protože jsem den předtím v noci dojel z dovolené, ráno valil za Jardou se na to mrknout a odpo hned KaK, byla to dost hektická neděle, na kameru jsem nějak pozapoměl. Může leda dosvědčit, že zvuk je skutečně skvělý a hlavně jak máš motor hned za hlavou, tak je to takový intenzivnější.
- 20 koní navíc
- cabrio
- nevím (vzhled? ale to není objektivní)
Sato: Jasně, že to není totéž. Spíš taková prezentace síly a pokroku, ale ...
Ring za 7:38 (jasně že den po vydání článku)
Výstřižek tabulky s podobnými časy pro kontext. Tož asi jim to funguje, nehledě na váhu.
https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/bmw-m2-rekord-nurburgring-nordschleife.html
Ano, šířka je +/- stejná, ale jednak skrz tu váhu je to méně obratné a taky, protože to má dvě kola, to nejde moc "lámat pod sebe" a utahovat zatáčky při manévrování. Ale nevím, jel jsem na tom jen chvilku, mě to úplně rozbíjelo hlavu. Prostě dvě přední kola a když trefíš díru, tak od každýho jiná zpětná vazba - strašně divnej bizár. Přijde mi, že se na to snáz adaptuje řidič z auta, než jezdec z motorky - což je ale zas správně, řidiči jsou cílovka.
Možná bych si taky zvykl, ale když už mám A, asi bych raději sáhl po normálním (maxi) skútru, kdyby na to mělo dojít.
Já myslím, že myslel ten plastovej štítek ... no, ale kam si pak dáš startovní číslo ?!
Konečně už na Autíčkáře začínám mít ten správný špatný vliv! :D
-
Komentář upraven 9. 8. 2023, 22:20:38
Názory publika jsou taktéž rozpolceny, jak můžeš vidět henry, tak proto se občas jezdí jinak. Obvykle když se přímo na místě sejde několik lidí, kteří o to usilují, tak se "zeptáme davu" a demokracie převládne.
dík, určitě pište a komentujte, aby mě tu nezakázali - právě proto, že to nikoho nezajímá! :D
Minulý rok se na TD šikany zavedly odpoledne, protože po nich bylo volání - takže se účastníci musí porvat mezi sebou o to jakou trať chtějí. :)
Organizačně mírně náročnější (zato spravedlivé!) by bylo jezdit každou polovinu (dopo/odpo) napůl s/bez šikan. Záleží na domluvě no. :)
@Franta: Aha! Kdo neumí číst teď?! Je to v popisu fotky, že stojíme všichni na jednom stupni, tulíme se na fotku! :D
Ty pneumatiky dělají fakt hodně. BRZ měl Marek na Goodyearech F1 a s tím se jelo úplně jinak. Ale když je člověk přehlídl (težko, ale přece) tak i geometrie a naladění zadní nápravy se zdálo orientovaný na čistší stopu. Mít je vedle sebe, se stejnou gumou, tak si ten závěr můžem i orazítkovat, ale bohužel... zatím.
Trinom: Kdyby tě to sralo, tak určitě půjde pohnout s geometrií a naladit si ji podle představ. Mě tady - na sériový auto - přišla fakt hodně agresivní, ne-li snad až "rozbitá". Ale nestěžuju si :D Zas máš vždycky možnost nechat zaplý ESP nebo aspoň napůl (ESP sport)
Když já se vždycky těším na obsáhlou diskuzi ... a nic. Asi je to tím vedrem. :D
Jo, kdyby to umělo převést basu piv, ...tak je to motocykl roku právem a nikdo by to neupíral! :D
právě ... to si vždycky myslíš, žes už "všechno viděl a nic tě nepřekvapí" :D
jinak je až s podivem, jak často a kde všude umí šestky šlapat litrům na paty
TP jsem si boužel nefotil. V roce 2019 proběhl facelift a ten přinesl pár změn, mimo jiné i vyšší výkon - 170kw. Taky to byl poslední rok, kdy se Ninja H2 dala koupit v EU, protože od 2020 začalo platit euro5, kterou motor neplní. Dnes je v nabídce cestovnější H2 SX nebo naháč ZH2, obě shodně s výkonem 150kw.
https://gaadiwaadi.com/the-fast-just-got-faster-kawasaki-ninja-h2-gets-power-upgrade/
ABS = Anti-lock brake system, už dle názvu primáně slouží k tomu, aby se při ostrém (panickém) brždění nezablokovaly kola. Což znamená, že díky němu ridič neztratí kontrolu nad strojem a i při brždění má možnost zatáčet - vyhnout překážce. Platí i pro jezdce, kteří se navíc nevyválí po zemi. Brzdnou dráhu zkrátit neumí, dokonce ji může prodloužit, ale když už víš že to nevyjde, tak je lepší mít pořád možnost se tomu ještě vyhnout.
Klidně si o tom někdy můžeme dát článek, ale mám pocit, že už je jich plný internet.
Liqid: Z nějakýho důvodu mám přesně na tohle odpověď, jako bych to už s někým řešil :D
Ne vůbec to sundat nejde, ani stupačky tam nejsou pro spolujezdce. Navíc ve filmu by měl mít Tomáš Krujzů tu ostrou H2R (nebo aspoň výfuk z ní). Na scény s koc byla nejspíš druhá, upravená, motorka - s prodlouženou sedlovkou a dodělanýma stupačkama. V tomhle je to bohužel pořád jeno hollywood a ne dokument :(
Jo no, bohužel je to přesně jak popisuješ. Přenastavení podvozku není jen pár kliknutí. Vzadu se rozebrání tapece asi nevyhneš, ale to problém není. Jenže KW podvozek je sice plně nastavitelný, ale třeba komperese se nastavuje zespod tlumiče, což mi přijde dost nešikovné. Dobrodruh jako já si sice dokáže představit, jak to udělat i bez zvednutí auta, ale ...
Podvozek, i když je skvělý, tak bude spíš asi spadat do kategorie "set it and forget it" spíš než k aktivnímu klikání. Trošku škoda. Už jsem někdy viděl štelování vyvedené bovdenem i z poza tapce, aby se nemusel sundávat, to by pro "pořád-civilní-auto" asi byla lepší volba.
jo jo, je to tak, ale moje první reakce byla dost "wtf?"
I když samozřejmě vím, že adaptivní sahá i na brzdy, stejně bych tuhle hlášku nečekal.
Tož, ale trochu diskutujte ... pod el. Megan jedouci k moři jste nasypali kilo komentů a tady ticho po pěšině? Aspoň že neumím řídit jsem se chtěl dočíst! Jinak vám Marek bude ten mekáč u nabíjení tlačit furt dál! :D
Jeětě jsem zapoměl na jednu úsměvnou závadu (k diskuzi?) - po dojezdu z okresky do vesnice jsem si chtěl zapnout tempomat ... ale jemu se, zdánlivě nesmyslně, nechtělo.
beastar: Příkladní majstrštyk, ano zrovna Tesco přesně takhle funguje ... strašně mě to sere a přesně proto tam nakupuju co nejmíň to jde. Ale to já jen tak na okraj, jinak pokračujte :)
Nerozporuju nic z toho, ale mám k tomu pár poznámek.
Myslím si, že to se zůstatkovou hodnotou je mnohem víc relevantní u aut, motorky se často kupujou víc na srdíčko a nesmyslně. Jsou to dost vratký stroje, může to kdykoliv upadnout a pak sbohem zůstatková hodnoto.
Dobře, já si raději koupím japonskou motorku, protože všichni víme proč, ale co když budu chtít právě ten Scrambler a líbí se mi tenhle? - co srovnatelnýho si mám z Japonska vybrat? (Honda CL500 fakt není totéž)
Misto nafty za 2milany si v mym srdicku teda uz naslo nedavno spis m340, bez karbonove strechy :D . Jasne, tady to byla trochu ctrl+a specka, z te bych neco slevil a radeji posetril aspon na 300d pohon. Jinak ale musim konstatovat, ze i jako SUV-hejtrovi, se mi to vlastne i libilo?! Ta dnesni doba prinasi jedno prekvapeni za druhym.
Nedokážu, vůbec tomu nerozumím právě. Nějaký podrobnější čísla se mi dohledat nepodařilo (leda viz. odkaz) a psát si o ně, jen kvůli aprílovýmu hejtu ...
Spíš jsem chtěl poukázat na totéž, co vždy. Tyhle ankety prostě nejsou relevantní. Jako PR nálepka dobrý, ale určitě bych se tím při výběru nijak zvlášť neřídil a prostě si koupil co se mi líbí.
https://motofocus.cz/jine-info-zajimavosti/78334,honda-po-ankete-auto-roku-2023-v-cr-ovladla-i-motocykl-roku-2023
Mechanik: stříbrné věci zrovna v BMW mají celkem hezky zmáklý, lištičky na středovým panelu jsou sice jen plastový, ale ostatní věci, hlavně ty, na který se sahá - klika dveří, stahovacky oken, točítka idrivu/volume - jsou skutečně hliníkový a má to fakt příjemnej "poctivej" feel (Véčko na volantu hliník, ale čudlíky multifunkce plast, aspoň v m340d to tak bylo)
Opelfahrt: dávej pozor na to co si přeješ, mohlo by se to vyplnit
Na H2 anebo 300 obecně jsem ještě nejel, tak nevím, můžu se podělit jen o skromnou zkušenost do cca 250.
Každej sebemenší kousek plexi je obrovskej rozdíl, mnohem větší než se na první pohled zdá. Na naháči bez ničeho to začne být "méně komfortní" už nad 150. Okolo dvou set to začne být i trochu nepříjemný a už se musíš fakt držet a ideálně přilehnout, abys nebral tak velkou plochou, na předjetí ok, ale držet to celou D1 je meh :/
Dokud se nezvedáš je to ok, jsi zapřenej o stupačky a hrb na sedle (schválně se koukni jak vypadá na té starší GPZ oproti H2)
Tak na 4SR se ještě podívám, i když jsem dost zaujatej pro RST - se vším, co od nich mám spokojenost.
Mažu jednou za 500, čistím každé druhé (nebo třetí :) ) mazání ... ale co si budem, často přejedu. Na druhou stranu, vždycky to byl už ojetý řetěz - nevím co vše měl za sebou. Teď se konečně uvidí.
Hele ona ta brzda sice stojí peníze, ale nová motorka pořád víc :D
Poslední komentáře
- Perníček, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Netuším, kolik je tady v tom procentuální poměr nadsázky... - Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Jak píše rock, Škoda může být ráda, že skončila ve VW Group.... - rock, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Honda S2000 Lotus Elan (M100) Toyota MR-2 (W30) btw i W20 je nádherná... - MMM, Tato auta zrají jako víno: Modely...
MG ZT-T... Koupil jsem jej cilene v nafte. Bezhodnotne, ale zajimave... - S.h.I.t., Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
Ono to jde :) , predstav, ze to co vezes na kline mas pred sebou... - XTad, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných... - jbigllesCZE, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
měl jsem to štěstí na tom dělat autoškolu. V kurzu byly... - Habakukk, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Škoda by dopadla jako Zastava kterou koupil Fiat a udělal z ní montovnu. - Viola Procházková, Ručičkové stopky, řev motorů a štěstí...
To by se mi do půl hodiny zavařil procesor :D - Ronoath, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.... - rock, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil... - PB, Opel Combo-e Van: Dotační expres
Drahej krám k ničemu. Za milion. - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict,... - xMeda, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline... - Mechanik, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první...
Poslední inzeráty
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem
1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Volvo XC90 T8 Recharge: Konec dieselů netřeba oplakávat
22 komentářů