načítám data...

Velký RWD sedan i pro ostatní značky GM?

28. ledna 2014, 19:41 2 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Platformu Omega, na které bude stát připravovaná vlajková loď Cadillaku, by měly dostat k dispozici i další značky koncernu. Dočkáme se nového velkého Opelu?

Zobrazit galerii

Myšlenka na velký, osmiválcový Opel je pro mě tak trochu srdeční záležitostí – někteří z vás si určitě vzpomenou na Frankensteinovské monstrum, zrozené z modelů Admiral a Diplomat, které jsem kdysi vlastnil. A ti, kteří si ho nepamatují, si o něm mohou přečíst třeba tady.

Spojení velkého Opelu s osmiválcovým motorem Chevy jsme se málem znovu dočkali v 90. letech, kdy německá automobilka testovala Omegu s osmiválcem LS1 o objemu 5,7 litru. Bohužel se ukázalo, že vůz není vollgasfest – tedy že není schopen vydržet setrvalou dálniční jízdu pod plným plynem. Ano, Němci mají i na tohle speciální slovo.

dovoz holdenů do británie jsme mohli jen závistivě sledovat

V minulé dekádě jsme potom jen závistivě sledovali, jak Vauxhall, britský sourozenec Opelu, dostává svoje vlastní verze brutálních osmiválcových Holdenů z Austrálie (které samy sdílely původ se starou Omegou). Bohužel, řízení na nesprávné straně zabránilo jejich importu na starý kontinent. A i když existovaly také americké verze, jako Pontiac GTO nebo Pontiac G8, Opel nikdy nebyl uznán hodným velkého osmiválce – které tak byly odepřeny všem Evropanům, neochotným sáhnout po šedém importu Pontiaků.

Teď nám ale svítá nová naděje. V rozhovoru pro australský server caradvice.com.au se marketingový šéf Cadillaku Uwe Ellinghaus zmínil o tom, že platforma Omega, která bude základem nové vlajkové lodi značky, by měla být v rámci úspor nákladů sdílena i dalšími značkami koncernu. To znamená, že se po General Motors bude potulovat základ pro velký, a potenciálně i osmiválcový sedan se zadním náhonem.

na platformě omega možná vznikne i nástupce chevroletu ss a nový holden

Na prvním místě bude samozřejmě jeho využití u "dvojky" koncernu – tedy u amerického a v Číně velmi populárního Buicku. K této značce se takové auto tak nějak přirozeně hodí a dává perfektní smysl. Ale dá se předpokládat, že tady spolupráce neskončí. S ukončením vývoje a výroby RWD Holdenů, které posloužily i jako základ nového sportovního Chevroletu SS, budou australští zákazníci vyžadovat nějakou náhradu. Je tudíž možné, že příští sportovní sedan od Chevroletu nebude importovaný z Austrálie, ale naopak se k protinožcům bude vyvážet.

A někde v této lavině úžasnosti by se mohl skrývat i nový velký Opel. Nová šéfka GM Mary Barra dnes oznámila, že chce do ztrátového Opelu investovat a posílit tak pozice koncernu v Evropě. A co může být pro zvýšení prestiže lepší než velká zadokolka, schopná postavit se prémiovým rivalům? Ideálně s osmiválcovou verzí, která by se mohla stát "plebejskou M5", tak jako jí je právě Chevrolet SS?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pe
Peter
29. ledna 2014, 10:35
0

Bolo by vynikajuce keby vznikne po dlhej dobe dalsi RWD V8 Opel, ale ja to nevidim prilis realisticky

reagovat
BobAsh
30. ledna 2014, 03:55
0

Ta V8 je dost nepravděpodobná. Dá se čekat, že i kdyby RWD Opel vzniknul, měl by pod kapotou přinejlepším 3.6 V6.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem