Myšlenka na velký, osmiválcový Opel je pro mě tak trochu srdeční záležitostí – někteří z vás si určitě vzpomenou na Frankensteinovské monstrum, zrozené z modelů Admiral a Diplomat, které jsem kdysi vlastnil. A ti, kteří si ho nepamatují, si o něm mohou přečíst třeba tady.
Spojení velkého Opelu s osmiválcovým motorem Chevy jsme se málem znovu dočkali v 90. letech, kdy německá automobilka testovala Omegu s osmiválcem LS1 o objemu 5,7 litru. Bohužel se ukázalo, že vůz není vollgasfest – tedy že není schopen vydržet setrvalou dálniční jízdu pod plným plynem. Ano, Němci mají i na tohle speciální slovo.
dovoz holdenů do británie jsme mohli jen závistivě sledovat
V minulé dekádě jsme potom jen závistivě sledovali, jak Vauxhall, britský sourozenec Opelu, dostává svoje vlastní verze brutálních osmiválcových Holdenů z Austrálie (které samy sdílely původ se starou Omegou). Bohužel, řízení na nesprávné straně zabránilo jejich importu na starý kontinent. A i když existovaly také americké verze, jako Pontiac GTO nebo Pontiac G8, Opel nikdy nebyl uznán hodným velkého osmiválce – které tak byly odepřeny všem Evropanům, neochotným sáhnout po šedém importu Pontiaků.
Teď nám ale svítá nová naděje. V rozhovoru pro australský server caradvice.com.au se marketingový šéf Cadillaku Uwe Ellinghaus zmínil o tom, že platforma Omega, která bude základem nové vlajkové lodi značky, by měla být v rámci úspor nákladů sdílena i dalšími značkami koncernu. To znamená, že se po General Motors bude potulovat základ pro velký, a potenciálně i osmiválcový sedan se zadním náhonem.
na platformě omega možná vznikne i nástupce chevroletu ss a nový holden
Na prvním místě bude samozřejmě jeho využití u "dvojky" koncernu – tedy u amerického a v Číně velmi populárního Buicku. K této značce se takové auto tak nějak přirozeně hodí a dává perfektní smysl. Ale dá se předpokládat, že tady spolupráce neskončí. S ukončením vývoje a výroby RWD Holdenů, které posloužily i jako základ nového sportovního Chevroletu SS, budou australští zákazníci vyžadovat nějakou náhradu. Je tudíž možné, že příští sportovní sedan od Chevroletu nebude importovaný z Austrálie, ale naopak se k protinožcům bude vyvážet.
A někde v této lavině úžasnosti by se mohl skrývat i nový velký Opel. Nová šéfka GM Mary Barra dnes oznámila, že chce do ztrátového Opelu investovat a posílit tak pozice koncernu v Evropě. A co může být pro zvýšení prestiže lepší než velká zadokolka, schopná postavit se prémiovým rivalům? Ideálně s osmiválcovou verzí, která by se mohla stát "plebejskou M5", tak jako jí je právě Chevrolet SS?
29. ledna 2014, 10:35
0
Bolo by vynikajuce keby vznikne po dlhej dobe dalsi RWD V8 Opel, ale ja to nevidim prilis realisticky
30. ledna 2014, 03:55
0
Ta V8 je dost nepravděpodobná. Dá se čekat, že i kdyby RWD Opel vzniknul, měl by pod kapotou přinejlepším 3.6 V6.