Představte si, že se potká hotrod s golfovým vozíkem, mají se rádi a… narodí se tohle. Hromada ocelových trubek, která jako by se do Japonska zatoulala z Riddickovy garáže, působí vedle uhlazených environment-friendly předigitalizovaných ledniček jako zjevení. Odhalený motor, nádrž a výfuková soustava přináší pravý opak současného pokrytectví automobilek, které se snaží před obyčejným smrtelníkem předstírat, že pohonná jednotka vypadá jako kvádr černého plastu. Tahle naježená bestie s nevinným výrazem neuznává konektivitu, kapacitní odpor ani sociální média – auto je přece hlavně umělecké dílo strojařiny, tak proč to neukázat?
Přesně to bylo hlavním cílem konstruktérů Toyoty: „Vyzdvihnout fundamentální půvab strojů, jejich řemeslnou dokonalost, krásu, jednoduchost a fascinující fungování.“
Netradičně pojatá kabina se třemi sedadly a volantem uprostřed (podobnou známe třeba z McLarenu F1) je očesaná od všeho elektronického balastu. K řízení přece člověk nepotřebuje nic víc než volant, pedály a pár analogových budíků. A prasoměr (pokud náhodou víte, jaký údaj měří ukazatel označený prasetem, prozraďte nám to v komentářích, díky). Aby se řidič mohl občas pokochat pohledem na pracující součástky zavěšení kol, je kabina opatřena dvěma malými okénky po stranách pedálů.
O pohonné jednotce jsme se mnoho nedozvěděli. Z obrázků se zdá, že půjde o čtyřválec doplněný elektromotorem, tedy běžný hybrid, který Toyota montuje například do Priusu. Po detailních informacích na toto téma asi netřeba pátrat, jelikož sériové výroby se svérázné vozidlo těžko dočká. Můžeme jen doufat, že si ho nějaký režisér vyhlédne do postapokalyptického velkofilmu a setkáme se s ním alespoň v kině.
Kikai v japonštině znamená stroj. Pro našince to zní trochu legračně, ale méno v Toyotě nemohli vybrat lépe. Na rozdíll od ostatních tokijských konceptů Kikai není budoár, elektronická laboratoř ani gadget. Je to prostě stroj.
31. října 2015, 12:20
0
Prasomer na me pusobi jako navigace.
31. října 2015, 15:08
0
Já bych řekl, že tě začne blikat když s tím člověk pojede "jak svině."
31. října 2015, 15:09
0
*to
31. října 2015, 16:27
0
Prasoměr bude ukazatel úhlu pro jízdu bokem :D
31. října 2015, 16:40
0
Tak je to navigace, pod prasetem se ukazuje zbývající vzdálenost do cíle, napravo od šipky se ukazuje trasa a šipka ukazuje směr , prase samotný je logo související s autem, je i na pneumatikách :D
31. října 2015, 17:40
0
No tím se přece měří jak velký je řidič(bych řekl já). Ale spíše to bude navigace
31. října 2015, 18:40
0
*prase
31. října 2015, 21:05
0
No běloboký gumy s proužkem dovnitř, to jsem ale ještě neviděl:D Jinak je to moc pěkná věcička.
A prasoměr je vzdálenost do nejbližšího vepřína určitě
02. listopadu 2015, 14:53
0
Běloboké gumy dovnitř se dávaly na Hot Rody v dobách, kdy vznikly (jakože zlý závodní look)...
02. listopadu 2015, 17:49
0
Teda, co se tady clovek nedovi:) Ale vlastne to dava docela smysl a mozna jeste vic v dobe, kdy asi bylo docela tezke sehnat jine gumy nez beloboke
01. listopadu 2015, 00:18
0
strašně se mi líbí i koncepce jednoho sedadlo vepředu uprostřed & dvě vzadu.
16. prosince 2015, 22:59
0
jo, alá McLaren Mk1 ;)
16. prosince 2015, 23:02
0
:D :D tak to dopadne keď čítam najprv reakcie a potom článok :D :D