načítám data...

Toyota Kikai – bizarní pocta strojařině

Kdybych měla udělit jedinému autu z tokijského autosalonu svou osobní první cenu, dostala by ji Toyota Kikai. Nejen za okouzlující steampunkovou osobnost, ale hlavně za připomenutí, co skutečně dělá stroj strojem.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Představte si, že se potká hotrod s golfovým vozíkem, mají se rádi a… narodí se tohle. Hromada ocelových trubek, která jako by se do Japonska zatoulala z Riddickovy garáže, působí vedle uhlazených environment-friendly předigitalizovaných ledniček jako zjevení. Odhalený motor, nádrž a výfuková soustava přináší pravý opak současného pokrytectví automobilek, které se snaží před obyčejným smrtelníkem předstírat, že pohonná jednotka vypadá jako kvádr černého plastu. Tahle naježená bestie s nevinným výrazem neuznává konektivitu, kapacitní odpor ani sociální média – auto je přece hlavně umělecké dílo strojařiny, tak proč to neukázat?

Přesně to bylo hlavním cílem konstruktérů Toyoty: „Vyzdvihnout fundamentální půvab strojů, jejich řemeslnou dokonalost, krásu, jednoduchost a fascinující fungování.“ 

Netradičně pojatá kabina se třemi sedadly a volantem uprostřed (podobnou známe třeba z McLarenu F1) je očesaná od všeho elektronického balastu. K řízení přece člověk nepotřebuje nic víc než volant, pedály a pár analogových budíků. A prasoměr (pokud náhodou víte, jaký údaj měří ukazatel označený prasetem, prozraďte nám to v komentářích, díky). Aby se řidič mohl občas pokochat pohledem na pracující součástky zavěšení kol, je kabina opatřena dvěma malými okénky po stranách pedálů. 

O pohonné jednotce jsme se mnoho nedozvěděli. Z obrázků se zdá, že půjde o čtyřválec doplněný elektromotorem, tedy běžný hybrid, který Toyota montuje například do Priusu. Po detailních informacích na toto téma asi netřeba pátrat, jelikož sériové výroby se svérázné vozidlo těžko dočká. Můžeme jen doufat, že si ho nějaký režisér vyhlédne do postapokalyptického velkofilmu a setkáme se s ním alespoň v kině. 

 

Kikai v japonštině znamená stroj. Pro našince to zní trochu legračně, ale méno v Toyotě nemohli vybrat lépe. Na rozdíll od ostatních tokijských konceptů Kikai není budoár, elektronická laboratoř ani gadget. Je to prostě stroj.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Woyta
31. října 2015, 12:20
0

Prasomer na me pusobi jako navigace.

reagovat
St
Stefan
31. října 2015, 15:08
0

Já bych řekl, že tě začne blikat když s tím člověk pojede "jak svině."

St
Stefan
31. října 2015, 15:09
0

*to

NO HITS
31. října 2015, 16:27
0

Prasoměr bude ukazatel úhlu pro jízdu bokem :D

reagovat
NO HITS
31. října 2015, 16:40
0

Tak je to navigace, pod prasetem se ukazuje zbývající vzdálenost do cíle, napravo od šipky se ukazuje trasa a šipka ukazuje směr , prase samotný je logo související s autem, je i na pneumatikách :D

reagovat
Aleš
31. října 2015, 17:40
0

No tím se přece měří jak velký je řidič(bych řekl já). Ale spíše to bude navigace

reagovat
Aleš
31. října 2015, 18:40
0

*prase

M P
31. října 2015, 21:05
0

No běloboký gumy s proužkem dovnitř, to jsem ale ještě neviděl:D Jinak je to moc pěkná věcička.

A prasoměr je vzdálenost do nejbližšího vepřína určitě

reagovat
Nedy
02. listopadu 2015, 14:53
0

Běloboké gumy dovnitř se dávaly na Hot Rody v dobách, kdy vznikly (jakože zlý závodní look)...

M P
02. listopadu 2015, 17:49
0

Teda, co se tady clovek nedovi:) Ale vlastne to dava docela smysl a mozna jeste vic v dobe, kdy asi bylo docela tezke sehnat jine gumy nez beloboke

mq
mq
01. listopadu 2015, 00:18
0

strašně se mi líbí i koncepce jednoho sedadlo vepředu uprostřed & dvě vzadu.

reagovat
hurkar
16. prosince 2015, 22:59
0

jo, alá McLaren Mk1 ;)

hurkar
16. prosince 2015, 23:02
0

:D :D tak to dopadne keď čítam najprv reakcie a potom článok :D :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem