načítám data...

Ram 1500 s italským dieselem. Nový hit?

20. února 2014, 14:41 23 komentářů Vojta Dobeš

K americkému pick-upu patří americký osmiválec. A na poměry útlocitného Evropana děsivá spotřeba. Co když se ale poctivá detroitská V8 nahradí italským dieselem od firmy s pověstí pochybné spolehlivosti? Bude to hit nebo propadák? Zatím to vypadá na hit...

Zobrazit galerii

Američtí výrobci pick-upů až donedávna nabízeli naftové motory jen v těžších verzích svých trucků – a šlo obvykle o mnohalitrová monstra jako šestiválce Cummins nebo osmiválce Powerstroke od Fordu. Pro klasické „půltunky“ jako je Ford F-150, Chevy Silverado 1500 nebo (Dodge) Ram 1500 byl až donedávna standardem benzínový osmiválec, přestože většina z těchto vozů netahá ani nepřeváží těžké náklady a slouží spíše jako praktičtější osobní auta.

I američtí zákazníci ale začínají hledět na spotřebu a výrobci se snaží najít cesty, jak jim nabídnout pick-up, který by neobětoval masivní rozměry a přitom se spokojil se skromnějším přídělem paliva. Ford u svého modelu F-150 zvolil cestu přeplňovaného benzínového šestiválce a pro příští generaci chystá také hliníkovou konstrukci, se kterou počítá i Chevrolet a GMC pro příští generaci svých pick-upů.

dodge využil spojení s fiatem a sáhl pro pohonnou jednotku do země mozarelly a těstovin

Dodge namísto toho využil nedávného spojení s italským Fiatem a sáhl pro pohonnou jednotku právě do země mozarelly a těstovin. Pod kapotu fullsize pick-upu Ram 1500 se tak nastěhoval třílitrový šestiválcový diesel od italské motorárny VM Motori, který známe například z Jeepu Grand Cherokee nebo Lancie Thema, alias evropského Chrysleru 300.

Novinka nabídne 240 koní a 570 Nm, což stačí k tomu, aby mohl Ram 1500 táhnou přívěs až do hmotnosti 4 170 kg. To jsou hodnoty, které se blíží předchozí generaci osmiválců, ale nejdůležitější jsou samozřejmě údaje o spotřebě. Spotřeba mimo město by podle norem EPA měla dosahovat 8,4 l/100km, ve městě 11,7 l/100 km a v kombinaci 10,2 l/100km. Tím by se americké monstrum mělo vyrovnat menším evropským a japonským pick-upům, jako je VW Amarok nebo Nissan Navara. Zachová si přitom nejen větší přepravní kapacitu, ale i drsný vzhled amerických pick-upů.

A myšlenka na americký pick-up s evropskou spotřebou se očividně líbí i zákazníkům. Za první tři dny v prodeji, od 7. do 10. února 2014, totiž automobilka obdržela předběžné objednávky na všech 8 000 kusů, alokovaných pro výrobu v prvním měsíci. Dieselové Ram 1500 by měly tvořit zhruba 10-15 procent celkového objemu výroby v letošním roce.

Výrazně jiný poměr však můžeme očekávat mezi „šedými dovozy“ do Evropy. Ram 1500 je u nás již dnes dost možná nejpopulárnějším americkým truckem (alespoň soudě podle četnosti jejich výskytu na silnicích) a dieselová varianta, která odstraní pro Středoevropana těžko zkousnutelnou nenasytnost, by se mohla stát skutečným hitem.

Co si o tom myslíte vy? Obětovali byste zvuk a spolehlivost osmiválce výměnou za skvělou spotřebu?

Převzato z www.usmotors.cz.


Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

An
Andre
20. února 2014, 16:28
0

Nejsem fanda USA trucků, takže asi ano. A do skoro náklaďáků mi tak nějak nafta pasuje.

reagovat
Caddy
20. února 2014, 18:11
0

ja bch nic neobetoval, nafta se do trucku jeste kousnout da, ale jen trilitrova? Vzdyt to je spodni hranice motoru do osobaku...

reagovat
BobAsh
20. února 2014, 18:24
0

A jezdí auto na litry, nebo na koně a newtonmetry?

PepaSFI
20. února 2014, 19:27
0

myslím že jezdí na všecko. Koně a newtonmetry jsou ta měřitelná síla a objem tomu dává charakter. Já jsem sice ctitel maloobjemů ale v tom trucku bych asi měl raději dunění šestilitru než turbem nadopovanou bzíkulu. Ikdyž třílitr není úplně málo a v šestiválci by to mohlo běhat hezky.

Mi
Michal
21. února 2014, 01:15
0

K pořádnému trucku patří neodmyslitelně i pořádný motor ať benzínová V8 nebo po svém ale ne-hůře hřmoucí obrovský nafťák. Takže za mě ne, kdybych na to peníze měl (jakože nemám), nechtěl bych nic jen napůl.

reagovat
Bu
Bubák2
21. února 2014, 09:48
0

V americe je možná evropskej maloobjemovej diesel lákavá exotika, ale mě už je z toho všudypřítomnýho chrchlání na blití. A pokud vím, tak většina velkých trucků se dá koupit i v provedení Flexfuel, tak nevím, proč by někdo náklady na palivo musel řešit dieselem. Mručení osmiválce dělá půlku charakteru těchle trucků a nahradit se dá snad jedině za ten krásně hvízdající Cummins, ale kyselej smrad "ekologickejch" eurodieselů nikdy!

reagovat
Sh
Shackall
21. února 2014, 12:27
0

Tak italské turbo diesely už byly pokud vím v Jeepech Cherokee. Výsledek mírně řečeno nic moc. Dále se přiznám, že příliš nechápu, proč všichni řeší spotřebu. Já jsem chudá benzínová hlava a od roku 2007 jsem neměl auto, kde by byla pod 10l/100 km. I s Formanem jsem jezdil za 10 až 12 na sto, s Nissanem jezdím cca za 15 a víc. A nějak mne to nevzrušuje, páč ta auta jsou na LPG a náklady mám srovnatelné s benzínovým Favoritem. Konverze RAMky na LPG přitom možná je, měl to kamarád.

reagovat
ch
chevy
21. února 2014, 14:23
0

Jojo, prvně tam dávali Renault 2.1, což ještě není tak hrozný pokud s tím člověk jezdí slušně...ale potom ty 2.5 od VM a to je fuj...mě se tyhle auta vždycky líbili v tom, že jsou to dříči, který tu budou jezdit i po apokalypse (nebo tak aspoň působí)...čemuž ale v případě tohohle motoru nevěřím:D

Fl
Flajtr
21. února 2014, 13:49
0

Dokáže mi někdo vysvětlit smysl těchto aut ? K čemu jsou určený ? Nedokážu přijít na využití, mimo pěknýho prodlužováku pánskýho přirození.

reagovat
PepaSFI
21. února 2014, 17:54
0

Hledáš smysl? Tak to jsi tady špatně. Pár lidí možná potřebuje kvůli práci auto s korbou ale jinak to smysl nemá. Stejně jako smysl nemají SUV, roadstery, kabriolety nebo cokoliv dalšího co není Oktávie. Prostě se to lidem líbí, kupují to a jezdí v tom.

Ne
Nedy
21. února 2014, 18:00
0

Já bych si ho koupil na tahání přívěsů - auta/loď. Navíc pokud má člověk práci při které potřebuje i něco víc, než slohu papíru a počítač... Nehledě na velmi slušnou prostupnost terénem.

Jinak sám jsem byl zvědav, jak na tenhle model trh zareaguje. Hodně bych váhal, co koupit...

Fl
Flajtr
21. února 2014, 18:22
0

Slovo smysl mělo spíš nahradit slovo účel ;) To tahání nějakýho podválu mě napadlo, to je fakt. Ale korba nic moc, rozměry obří, nákladu to zas tolik neuveze, navíc je nákladová plocha dost vzadu a vysoko, náklady na provoz proti nějakýmu obyč užitkáči taky o dost jinde, zvlášť s benzínem V8. Lepší prostupnost terénem beru. Prostě mi to jako pracovní auto nepřipadá.

Takže pořád mi truck s masivním benziňákem co konkuruje v přímce sporťákům nějak nejde do hlavy, zvlášť když na užitek to taky vlastně moc není :)

U toho kabria ten účel je jasnej, užívat si jízdu s otevřenou střechou. Prostě mě zajímalo jak to kdo vidí, nic víc...

BobAsh
21. února 2014, 20:40
0

No primární účel pick-upů je pořád stejnej - sloužit v rolích, kde je potřeba něco jako náklaďák, ale menší. V Americe se pick-up používá jako typické pracovní auto. A ne každá Ramka je dvoukabina s krátkou korbou - existuje několik délek korby, tři délky kabiny, může to mít dvoumontáž vzadu atd. - takže třeba základní Tradesman s dlouhou korbou je normální malý náklaďáček. A i se základním benzínovým motorem (3.6 V6 Pentastar) to nebude žrát zas o tolik víc než třeba Transit.

V Americe tyhle pick-upy slouží jak místo našich mini-pickupů (všechny ty Dacie Logan Pick-Up, staré Felicie pick-up atd.), místo velké části dodávek a místo všeho, co potřebuje korbu a není to náklaďák - na US trhu víceméně neexistují věci jako Transit nebo Transporter s korbou, nebo i pick-up verze malých náklaďáčků jako je Iveco Daily. Všechno to řeší pick-upy.

Kromě toho se za nimi dost často tahají věci, pick-upy s většími motory mají leckdy "na kouli" třeba 10 tun.

Takže typický zákazník, který si koupí Ram nebo F-150 je třeba řemeslník, který u nás cpe nářadí do Berlinga nebo Mondea v kombíku v naftě, ale v Americe si prostě koupí Ram 1500 s osmiválcem, protože ho benzín pořád ještě stojí 12 korun za litr.

Druhá velká skupina jsou lidi, kteří by si ještě před 15 lety koupili velký sedan na rámu (něco jako Chevy Caprice), protože prostě chtějí velké auto. Takoví si kupujou většinou supervybavené osmiválcové pick-upy, pokud možno na vzduchovém podvozku, s koženým interiérem a navigací. A kupujou si je proto, že "se to někdy může hodit", nebo "se jim to prostě líbí".

ma
majitel 2500
21. února 2014, 20:30
0

Šmárjá..to jsou zas kecy..prej jakej to má smysl..a prodlužování si "něčeho"..Jen se tomu směju..tyhle slinty vypotí jen někdo kdo takový auto v životě neměl..potažmo nepotřeboval.. Jo,nepotřeboval..já nikomu neberu že takový auto nepotřebuje.Jsme totiž národ lidí co ráno nakrknou svojeho supermega uspornýho dýzla f tédéíčku,f kombíku..a jedou cca 5km do práce..kde to zase studený chcípneme a divíme se že po 50tis km musíme kupovat nový filtry pevnejch částic v hodnotě 3 výplat..hlavně že máme úspornýho dýzla..a když je potřeba něco dovalit z Baumaxu..tak brácha má kámoše co má dodávku a ten mi to za dvě kila votočí domů... Tak si vy úúúsporňáci představte že jsou lidi,jako já,kteří tohle auto využijí..Oceňuju hlavně to kolik to uveze,kudy to s tím nákladem projede,jak pohodlný to třeba oproti dodávce je,cenu náhradních dílů..atd...mám verzi 2500 s HEMI.A taky spotřeba..jo,čtete dobře..oceňuju i spotřebu!!S naloženou tunou a půl jedu za stejný litry co s velkou dodávkou..a o spotřebě se se mnou vy co jste to auto v životě neměli fakt nehádejte..nevíte o čem mluvíte.
Takže pro vás co to auto nechápete...jezdím s ním denně,do práce,na nákupy,jako osvč s nákladem,občas něco odtáhnu,někomu odvezu dřevo z lesa,přes louku pytle s osivem,v zimě pole louka ke krmelci,v létě na dovolenou do Itálie..mimichodem po dálnici do Italy jedu za 10 až 10,8 L/100km..Pro mě to je prostě dříč,díky kterýmu nemusím vlastnit dodávku a "normální"auto.A možná se budete divit,jezdit s tím autem je zábava..a nic mi to neprodlužuje ani nezvedá..

reagovat
Fl
Flajtr
21. února 2014, 21:02
0

Vidím, že startuješ na první našlápnutí :D Můj první původní koment byl prachsprostej dotaz, jednoduše jsem se prostě ptal. Na podruhé už jsem se opravil. K tomu tvému výpadu se vyjadřovat nebudu, je mi fuk kdo se co domnívá o mě, nebo o druhých aniž by je znal.
Bobash mi poskytl super odpoveď se kterou si vystačím.

Sh
Shackall
21. února 2014, 23:25
0

No, přiznám se, že já osobně příliš nechápu, k čemu je dobrý jakýkoliv dvoumístný pikap, a v případě pětimístného mi to přijde jako horší varianta oproti kombi. A to právě z pracovního hlediska. Na tu korbu nenaložíte nic, co je trochu choulostivé na déšť (většina nářadí, nábytek, cement). Jistě, můžu přes to hodit plachtu, ale to můžu mít rovnou dodávku. Sypké materiály se sice vozit dají, ale skládat to je porod. Paleta pomocí VZV se blbě nakládá i na Ramku (nemluvě o Loganu)a to zadní čelo při nakládání doslova chrochtá blahem. To, že nelze otevřít bočnice je taky negativum, ne vždy můžete najet zadkem ke skládání (a třeba na Ramku se toho vejde fakt dost). Kameny, dřevo, napytlovanou suť, železný šrot, pytle s obilím, součástky od zemědělských či stavebních strojů atd. to sice odveze, ale situaci řeší přívěsný vozík zcela uspokojivě. Kdybych zbohatnul, koupím si Toyotu Land Cruiser* s benzínovou V8 a určitě ještě jeden přívěsný vozík, abych měl otevřený a zavřený. A tou LC pak odvezu i 300 cm vysoké starožitné hodiny, s kteroužto přepravou jsem u pikapu kde? Ano, tam. Já osobně si myslím, že pikap je jenom taková tradice - prostě nejdřív byl vůz s koněm, pak Fordka, pak Chevy a pak Ramka.

reagovat
ma
majitel 2500
23. února 2014, 11:01
0

Schackall:Tak samozřejmě..náklad je choulostivý na déšt:-)Tak já na 95% vozím náklady kterým teda déšť nevadí..A pokud bych snad vezl cement zrovna v den kdy prší..jen přes něj hodím plachtu.Jinak teda pár mojich kamarádů kteří se věnují stavební činnosti a ten cement vozí pravidelně..tak na jeho odvoz používají malý náklaďáky se sklopkou a otevřenou korbou..nekupujou skříňový náklaďáky jen proto aby jim nezmoklo pár pytlů s cementem který vezou pár km ze skladu.Jinak samozřejmě pro pickupy je na výběr hodně druhů krytů na korbu,takže v tom žádný problém nevidím.Jo,máte pravdu,nakládání není uplně ideál..ale to je daň třeba za to,kudy já s tím nákladem projedu..narozdíl od čehokoliv.Už vidím jak ve sněhu po louce nebo lesem jedu s Loganem a přívěsným vozíkem..:-)
K výšce nákladu,vezl jsem na korbě na stojáka 4m komíny..a no problem.Akorát bacha na podjezdy:-)
Jak už jsem řekl..každý auto má svoje určení a vyhovuje jen někomu,například mně.:-)

ma
majitel 2500
23. února 2014, 10:41
0

Flajtr:Po přečtení mého příspěvku jsi zřejmě nepochopil onu "nadsázku" se kterou jsem to napsal..Ty říkáš že startuju..néé..nestartuju,to spíš Ty se hned cejtíš dotčenej:-p
Jinak,Ty jsi se"neptal",Ty jsi si sám odpověděl že nechápeš takový auto.Já Ti jen napsal proč takový auto chápu já.

reagovat
Ru
Ruddy
23. února 2014, 17:24
0

Neřeš ho, vždycky se najde někdo, kdo bude mít tisíce důvodů rejpat. Deset let jezdím v oněch "nenažraných" amerikách, mám mnoho kamarádů vlastnících RAMku a sám po ní toužím. Teď mám Expeditiona, krávu jak hovado s 5,4 osmihrncem a co... Nebudu vypočítávat a obhajovat před nějakým blbečkem, proč to mám. Vychcáfkář to nepochopí, vypočítávat náklady do FPD, nebo vstřiků, turba, čerpadla do toho skvělého Fauvé, oproti svíčkám do osmiválce, fakt nemá cenu... Opravdu nemíním obhajovat před majitelem Ayga, proč mám dvouapůltunové monstrum. Prostě to chci a nazdar. Kdo neslyšel zvuk osmihrnku to nepochopí a spotřeba je mýtus. Soused s třílitrovou A6 jezdí za víc než já :-)

Je
Jelass
12. března 2014, 16:16
0

Ameriku si kupuju kvůli benzínu, když chci naftu, koupím si Hilux a při spotřebě a síle motoru V6 Pentastar mi to už moc smysl nedává. Jasně bude spotřeba o 2L nižší, za to doplněná o rozličné množství kurvítek.

reagovat
BobAsh
12. března 2014, 17:21
0

Podle testů, co jsem zatím četl, má Pentastar dost zásadní problém s nedostatkem krouťáku. Do Chrysleru 300 aka Lancie Thema bych mu určitě před dieselem přednost dal, do trucku bych volil radši naftu než V6.

Je
Jelass
12. března 2014, 20:30
0

Pokud nebudeš mít permanentně tunu na korbě, tak bych neviděl tak černě, ikdyž rámcově souhlas, nebo hemi :D

Ale na druhou stranu v pohodě stačí na grand caravan, který není o tolik lehčí, oproti krátké 1500 s V6.

reagovat
BobAsh
12. března 2014, 21:17
0

No můj šéf z TTAC.com si stěžoval, že crew cab s Pentastarem už furt kvedlá a vytáčí motor. Plus to navíc bude chlastat, jako každej vytáčenej benzín.

Pentastar má výkon i krouťák dost vysoko, krouťáku navíc málo. Ecodiesel má krouťák, výkon i jejich průběh spíš podobnej 454 big blocku od Chevy z 80. let :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem