načítám data...

Ptejte se Vojtů: Nereznoucí náhrada Primery

25. března 2015, 18:18 27 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Nissany Primera generací P10 a P11 máme rádi nejen my v redakci, ale i mnoho našich čtenářů. Bohužel je má ráda i kovomorka a pokud se majitelé chtějí vyhnout oxidaci svého vozu, budou muset přemýšlet nad jiným každodenním jezdičem. Ale jaký vybrat?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Rubrika Ptejte se Vojty bohužel vzala za své spolu s mým oblíbeným českým časopisem britského původu. Všetečné dotazy čtenářů mi ale začaly chybět a tak se stará známá rubrika vrací. A tentokrát jsem si vzal na pomoc i dalšího Vojtu. A občas také jiné členy redakce.

Zdravím celou redakci Autíčkáře.

Jsem vašim pravidelným návštěvníkem a rozhoduji se, že bych se příští rok zase posunul o level výše. Teď mi bude 20 let a jsem vlastníkem již druhé Primery P10 2.0 (SR20DE). Dříve ještě 1,6. Takže asi předpokládáte o jaké auta jevím zájem. :) Primera je skvělé auto, hodně se mi líbil i váš test P11tky. Má však jedno velké ALE: Primery mizí ze silnic. A může za to v největším případě právě koroze.. I když mám teď relativně pěknou p10tku, má najeto 360 tisíc. Auto bych si rád nechal a postupem času plánoval výměnu za stejný motor z verze GT nebo za SR20VE. Někdy v daleké budoucnosti.. Rozhodně by to nebylo auto na ježdění každý den a už vůbec né přes zimu. Protože zima se na Primerách projevuje docela dost. 

Proto sháním skvělou náhradu za Primery, auto na každodenní použití, přitom zábavné, prostorné s pokud možno atmosférickým motorem ideál 2,0 nebo větší a hlavně s karoserii, která nehnije. Líbí se mi Accordy, Mazda 6, Imprezy a víc mě toho bohužel nenapadá.. Nebráním se i jiným vozům, než japonského původu. Pokud možno prosím mimo francouze a koncern VW. Cenová hranice okolo 80-100 tisíc.

Věřím, že mi hodně pomůžete i když výběr asi nebude zrovna jednoduchý.

Předem děkuji moc za odpověď!
L. Zajíček

Tento dotaz patří k těm zapeklitějším, které jsme v Ptejte se řešili. Především proto, že tvůj výběr automobilů nepředstavuje zrovna výkvět v nejmodernější technologii protikorozní ochrany. Ani Mondeo 3. generace (nebo druhé, podle toho, jak to berete – jednoduše "hranaté"), které je naší téměř univerzální radou, nebude v tomto případě ideálním řešením. Už když jsem si ho před pěti lety kupoval coby ani ne šestiletý vůz od prvního majitele, jevilo poměrně viditelné známky koroze na spodcích dveří. Mazda 6, jakkoliv je to jinak skvělé auto, je svou nízkou obranyschopností vůči dřevomorce přímo proslulá. Problémy s korozí se nevyhýbají ani starším Imprezám a lze tudíž očekávat, že se jich postupem času dočkají i Imprezy mladší. Nehledě na to, že moderní Impreza s téměř jakýmkoliv motorem slabším než STi není zrovna ztělesněním zábavnosti – na to má příliš mnoho trakce a příliš málo koní. Zbývá tedy Accord. O tom, že by Hondy z minulého desetiletí trpěly nějakým zásadním sklonem ke korozi, jsem zatím nic neslyšel a Accordy se svým sofistikovaným podvozkem bývaly srovnatelně zábavné s naším "etalonem zábavného rodinného auta", tedy již zmiňovaným Mondeem. Do tvého rozpočtu by se navíc již vešel kombík sedmé generace, který sice vypadá tak trochu jako pohřebák, ale na druhou stranu je opravdu ultra praktický.

 

Možná ale naše kolektivní redakční zraky přehlédly tu skutečně pravou odpověď. Existuje nějaké auto, které je prostorné, dá se koupit do 100 tisíc korun a nerezne? Pokud ano, určitě o něm budou vědět naši čtenáři! Pomozte nám!

Potřebujete poradit s výběrem auta? Vysvětlit zapeklitý technický problém? Rozsoudit hospodskou hádku? Nebo máte jiný zajímavý dotaz? Pište nám na redakce@autickar.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ro
RomusCZ
25. března 2015, 18:39
0

facelift AR 156? Prostornost ale nic moc.

reagovat
Je
Jeremy
25. března 2015, 19:45
0

ano Alfy mě taky napadly, akorát nevím jaký by byly dvou a víc litrový benzíny v požadované cenové relaci

starší Accordy se rzí zásadní problémy nemají a obligátní dvoulitr má velmi příjemnou alternativu v podobě čtyřválce 2.4l
jinak po 7. gen. jsem se předloni sám díval a byl jsem odhodlán do toho pustit i víc peněz než zmiňuje tazatel, ale nakonec jsem to vzdal, protože zejména benzínový sedany (s ukázkově nadčasovým designem) u nás prostě nejsou a kombíky vypadaj fakt jako pohřebáky, o tom žádná ... zrovna u tohoto modelu mě evropská touha po naftě sere jak asi nikde jinde, zrovna v ulici kde bydlím parkujou dva moc pěkný 7. gen. Accordy v sedanu a oba maj vzadu na kufru cedulku "i-CDTi", blééé

jinak se divím, že jsem první kdo tady zmíní E46 jako ultimátní odpověď na zábavný benzínový auto do 100 tis. ((-:

Lu
Luksov
25. března 2015, 20:21
0

Jeremy souhlasím s vámi na 100%. E46 mě taky napadla a je to jeden z favoritů o kterém jsem se zapomněl zmínit.. 7 gen Accordů je krásná, ale do mé požadované hranice se skoro nevejde a jak píšete, není moc na výběr.. :)

Be
Beaumont
25. března 2015, 20:58
0

Pokud stačí Alfa 156 prostorností, pak je to ideální volba, buď s motorem 2.5 V6 (tam doporučuji sportovní podvozek) nebo 2.0 JTS, s jakýmkoliv provedením podvozku. Naopak 2.0 Twin Spark je poměrně rizikový, 1.8 Twin Spark výrazně méně.
No a pokud by 156 byla malá, pak je tu větší 166, opět ideálně s motory 2.5 V6, 3.0 V6 popř. 3.2 V6 (nejlepší verze, ale asi nebude v rámci rozpočtu). Podvozkově IMHO naprosto srovnatelná s BMW 5er E39.
Jo a žádnou z těchto Alf nebrat s žádným automatem! ...

Lu
Luksov
25. března 2015, 21:19
0

Abych se přiznal, tak o Alfy jsem nikdy nejevil nějaký zájem a vůbec se v ních neorientuji, každopádně zkusím si o nich pár článků přečíst. :)

ri
riprex
25. března 2015, 23:32
0

No to tak! 156ky co se týče koroze si s Primerama nezadaj, hnijou úplně nechutně. Spolehlivost taky mizerná, účelnost a prostornost taky mizerná... až na to, že 156 fakt dobře jezdí není o co stát. Smysl by dávala když už, tak 166. Není sice kombík, ale prostorná je dostatečně. Některé měly i sklopné zadní sedačky. Navíc 166 nehnije a netrpí na zásadní konstrukční neduhy. Jen je potřeba vyhnout se TSkám a radši i automatickým převodovkám.

Fa
Faust
25. března 2015, 23:57
0
jaymz
25. března 2015, 18:42
0

Luksov, sorry, je to sice trochu OT, ale jelikož na nissan klubu mám opět ban, reaguji zde -
opravdu si nemyslím, že tvá P10 je ve stavu, kdy by si zasloužila zachovat budoucím generacím. Jeden už do pohnívající kastle VE swapnul nedávno a doufám, že ty nebudeš další (jinými slovy, máš rozum) ... pro tvé vlastní dobro ;)

reagovat
Lu
Luksov
25. března 2015, 19:04
0

Čau, díky za komentář, moje P10 se ještě zachránit dá a to bez nějkých velkých investic narozdíl od mé předchozí p10tky.. Tohle auto si určitě chci nechat a VE by bylo možné v daleké budoucnosti, popř. DE. Stejně než bych řešil swap, tak bych spíše řešil věci ohledně stavu kastle. Dokud motor slouží, tak nemám v plánu s ním nic dělat zatím nenasvědčujě nic tomu, že by se měl pokazit. I když se to stál může. :)
Btw, proč máš zase BAN? Že by zase spor ohledně vkládání inzeratu ze sportovnich vozu? :D

jaymz
25. března 2015, 23:50
0

Nezpochybňuju to, že by se nedala zachránit, jako spíše to, zda to má smysl. Už tam byly chycené lemy a jenom díky fotek je vidět, jakým zpusobem to bylo opraveno. Když to někdo ani nelakoval barvou, ale nějakým sráčem, na jaké úrovni ta oprava asi je? Řízni do toho a uvidíš ten perník všude, to ti garantuju. Slušné dveře na P10 neseženeš, slušné zadní vrata taky ne... Jsou to fajn auta, ale jednoduše už jim zvoní hrana.
BAN mám znovu díky snaze vložit inzerát ze sportovních vozů. Web z roku raz dva a myšlenkové pochody admina taky.

Lu
Luksov
26. března 2015, 00:18
0

Pro mě to smysl má, protože pro mě to má hodnotu a prodat Primeru třeba za dva roky s těží za 10 tisíc a pomalu s najetými 400tkm? To si jí radši nechám a pořídím si jiné auto jako daily. Spodek je relativně ok, jen prahy nejsou nic extra, zvedat se to za ně dá, ale i tak to radši nedělám. Nosníky jsou taky OK, takže ty nejzásadnější části jsou v pořádku. Dvěře, kapoty mám z další stříbrné Primery a třeba zadní kapota je opravdu netknutá. :) Jasný je na tom pořád dost práce, ale lepší P10tku bych asi nesehnal..Alespoň ne v naších končinách. Investice jako do každého 20 let starého ojetého auta, které nemá pozink..
K nissan klubu.. Nevím jak to funguje s tím banováním, ale já tam taky dával nějaký inzerát ze sportovnich vozu a nikdo mě na nic neupozornil, teda kromě toho, že se tam musí vkládat trochu upravený, aby to šlo odeslat. :)

dr
driver
25. března 2015, 18:43
0

lexus is200 ?

reagovat
An
Andre
25. března 2015, 19:00
0

Jj, alfice je pěkná varianta a dokonce mají i pořádné motory V6. Vůbec primeře chyběl pořádný motor. Kromě teda toho VE v japonské verzi. Potom mě ještě napadá Lancia Lybra a Toyota Avensis.

reagovat
Tomb
25. března 2015, 19:15
0

Ted jsem poridil sobe volvo v70 rv 2001za 40tis, a na to jak je to auto neuveritelne poskrabane a otlucene tak neni nikde rezave!! Takhle mocnou antikorozní ochranu jsem u jineho vozu v zivote nevidel. U vw t4 se po kazdem tukanci od kaminku zacal ihned objevovat hnedej mor..

reagovat
JP
25. března 2015, 19:51
0

V70 sice nereznou, ale ty její (ať už jde o I. nebo II. generaci) letargický reakce na cokoliv a všudypřítomná dědkovitost asi nebudou moc po chuti někomu, kdo chce náhradu za Primeru...

Tomb
25. března 2015, 20:45
0

Beru to jako odpoved na zaverecnou otazku "Existuje nějaké auto, které je prostorné, dá se koupit do 100 tisíc korun a nerezne? "
Jinak souhlas, je to spis dalnicni kriznik nez rezac zatacek...

Ve
Vergas
25. března 2015, 19:56
0

Mám Accorda 6g r.v. 2000 a rez zatím vůbec neřeším. Samozřejmě nějaké místa jsou postihnuté, ale nejsou to místa jako např. lemy apod. ;)

reagovat
Je
Jenyk
25. března 2015, 21:07
0

Mondeo bych tak rychle neodepisoval. V roce 2005 byl poslední facelift, kterým se kromě pár drobností (třeba podstatně lepší brzdy) vyřešil i ten rez spodních hran dveří. Auta od roku 2005 do 2007 jsou podle mne výborná volba (stojí mi jedno na dvoře a po rzi ani památky). A když už je o tom řeč, u starších aut se dá oprava uhrát na garanci Fordu - 12 let záruka proti prorezivění. Auto ale musí mít potvrzované prohlídky karosérie na výskyt koroze.

reagovat
ri
riprex
25. března 2015, 23:37
0

Nedělal bych si iluze. První tři generace mondea rezly a čtvrtá rezne taky. Zrovna minulý týden u mě byl jeden člověk s 2.2 TDCi a už mu to tam pěkně bublá místy. Za pár roků to začne bejt vidět i na lemech a hranách. Dokonce i Fiesta mk 7 z roku 2012 má trochu chycené zadní lemy... nehledě na to, že po 33tkm má druhej motor :)

Ro
RomusCZ
26. března 2015, 07:13
0

156 nehnije nějak víc než jiný auta.... Za tím si stojím. Jasně ročníky 97-98 kde na podlahu a dutiny 15 let nikdo nešáhnul už můžou bejt pěkně jedlý a zbořený kusy to už můžou mít taky za sebou. Pokud koupí 2003+ a po koupi ošetří podlahu, tak bych se ničeho nebál. Pár těch aut jsem loni viděl a zdaleka to není taková tragédie jak popisuješ, tu svou jsem nakonec koupil, aniž bych to měl na zvedáku a naprostá pohoda.

reagovat
ri
riprex
26. března 2015, 09:54
0

Třeba tohle je pěkná ukázka, jak 156 nerezne :) http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/105278-alfa_156_rust Kamarád si teď asi před měsícem jednu "nezrezlou" faceliftovou taky koupil ;) Strejdův Crosswagon taky vůbec nehnije... Na to, jak je 156 stará to je průser. Není to Felicie, ale Marea/Stilo ze stejných let výroby nemají většinou ani flíček a od výroby na ně nikdo nesáhl ;) Furt si stojím za tím, že 156ku nebrat. Měl jsem jí, jezdila fajn... ale pokud seš z Primery zvyklej, že auto slouží tobě a ne ty jemu, tak by to nemuselo dopadnout dobře.

hb
hb
26. března 2015, 07:16
0
reagovat
Lu
Luksov
26. března 2015, 09:27
0

E39 je stejný favorit jako E46. S tím, že E39 se vejde do mého rozpočtu podstatně více a navíc s lepšími motory než u E46. Každopádně bude určitě těžší najít ten lepší kousek. :)

Ro
Ronoath
26. března 2015, 17:04
0

Zkusil bych se podívat na Volvo S60...

reagovat
cP
cPetan
26. března 2015, 20:41
0

Tak najít do 100 tis nerezavou E46 s nějakým slušným motorem bude docela oříšek. Hnijou až běda...

reagovat
Ne
Nedy
26. března 2015, 21:18
0

Ohledně té koroze. Ono záleží nejen na autě jako takovém, ale taky hoooodně na tom, kdy bylo provozováno. Pokud člověk koupí auto z jižního státu a nebourané, tak bude v korozeprostém stavu na rozdíl třeba od např. tolik oblibovaného (na dovoz aut) Něměcka...

reagovat
h0
h0n7a
01. dubna 2015, 14:00
0

JTS v Alfě nebrat. Odchází vstřiky, musíš lejt jen 10w60, celkově to není povedenej motor. 2,0 TS je jen před faceliftem a to už jsou starý mršiny. Jestli ti nevadí nafta, vem si 1,9 JTD nebo 2,4 JTD, do kila se vejdeš. Zrovna teď se prodávaj jak housky na krámě tydle dvě motorizace roky 04-05.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem