načítám data...

Z Alfy Romeo Milano je Alfa Romeo Junior aneb politické hašteření v praxi

Ani ne týden po představení Alfy Romeo Milano u ní dochází ke změně jména: Nyní se jmenuje Junior. Ptáte se, proč? No ano, je za tím politika.

zobrazit celou galeriiFoto: Alfa Romeo

Když Kuba vydával svůj článek o nové Alfě Romeo Milano, ve kterém popisoval, že je vlastně mnohem víc věrná hodnotám značky, než se zdá, jistě ho nenapadlo, že už za pět dní se tu nové malé alfí SUV objeví znovu. Ale je tomu tak, opět o ní máme co psát.

Co se vlastně stalo? Je to jednoduché, Alfa Romeo Milano, tedy ani ne týden starý model, už neexistuje. Nikdy si ji nebudete moci koupit. Zmizela z povrchu zemského. Samotné auto ale samozřejmě pořídit půjde. Jen bylo přejmenováno a znát ho budeme jako Alfu Romeo Junior. To jsou věci.

foto: Alfa romeo

Důvod hledejte v politické šarvátce. Italské vládě se nelíbilo, že název Milano odkazuje na Itálii a tím vytváří dojem, že se jedná o italské vozidlo. O to se ale prý v případě Alfy Romeo nejedná, protože Stellantis – mateřský koncern ji bude vyrábět v Polsku. Mým osobním pohledem je zajímavé, že ikonické a snad ještě italštější Fiaty 500 (ten z roku 2007) a Panda v Polsku vznikat můžou a nikomu to nevadí, ale do toho se nepouštějme. Alfa Romeo Milano prostě není italská, tak se nesmí jmenovat po ničem italském, hotovo dvacet, jde se na siestu.

Ne vážně, Italové se opravdu výrazně ohradili a zvažovali právní kroky. Stellantis proto rychle zareagoval a jméno Milano nahradil jménem Junior. Předmětný název se ostatně váže k historii značky, říkalo se tak malému sportovnímu kupé ze šedesátých a sedmdesátých let. To by snad nemělo nikomu vadit.

foto: Alfa romeo

Pěkně se k celé situaci vyjádřil přímo koncern, když ve své tiskové zprávě pronesl, že i přes své přesvědčení o zcela legálním použití jména, a i když jsou na světě mnohem větší problémy, než je tento, italské vládě ochotně ustupuje, aby ukázal sílu vzájemného porozumění. 

To má Stellantis pravdu, na světě jsou větší problémy. Třeba jejich tvrzení ještě z dob FCA, že všechny alfy budou vznikat v Itálii teď nějak vzalo za své. Nebo si například říkám, jestli byli inženýři značky schopní do Juniora dostat ty správné hodnoty – emotivní, zábavné a řidičské jízdní vlastnosti, když mu jako základ slouží drivetrain od Peugeotu 2008. Protože toho jsem řídil několikrát a co si pamatuji, tak ač svezení v něm vlastně vůbec není špatné, zrovna za emotivní a zábavné bych ho úplně neoznačil.

foto: Alfa romeo

Tak tedy pryč s Milanem a vítej, Alfo Romeo Junior! Snad už sis svou smůlu vybrala a dál se ti bude jen dařit. A doufám, že nyní už italská vláda bude moct klidně spát.         

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Opelfahrt
16. dubna 2024, 09:20
7

Na některých trzích to můžou ještě přejmenovat na Maluch.

reagovat
sheogh
16. dubna 2024, 09:47
0

I ten Junior tomu az nezdrave lichoti

reagovat
Hato_0710
16. dubna 2024, 09:50
3

Ajéje... to jsou pokrytci ti Italové... Ústupek od Stellantisu je ok. Co se mi první vybaví když slyším Junior je Fabia a pak Arnold :-D

reagovat
Karel TB
16. dubna 2024, 10:26
0

Náhodou v tomhle s Italama souhlasím. Je potřeba si uvědomit, že každé EU nařízení může být dvojsečné.
Mě, ani nikomu na téhle stránce jistě neuvedou v omyl označením "Milano", ale je dost jantarů, kteří budou překvapení, že AR se nedělá v Itálii, že Volvo je číňan... Nejde přijímat závazné normy a pak v některých případech vyžadovat plnění do puntíku a v jiném případě vykládat vágně a schovávat se za "selský rozum".
A jsem zvědavej kdo z těch co si dneska klepou na čelo bude za pár let tvrdě vystupovat proti přesunu výroby Škodovek třeba na Ukrajinu ;) Přemýšlejme nad důsledky. Co se dneska hodí může být zítra poslední hřebíček do rakve...

reagovat
HeavySmoker
16. dubna 2024, 11:01
1

Amatéri, mali by sa učiť od kolegov pracujúcich v luxusnom odevníctve. V Toskánsku sú navozené desaťtisíce Číňanov vyrábajúcich za mizernú mzdu luxusné handry a kabelky vyhlásených značiek aby sa tomu mohlo hovoriť "Made in Italy".

reagovat
sp
spooon
16. dubna 2024, 13:46
0

Takže šup, navozit pšonky do itošky a je vyřešeno.

To
Tosh
16. dubna 2024, 17:18
1

Myslím, že Španělé by se měli ohradit, že Lamborghini již léta využívá španělská jména býků k pojmenování svých modelů. To by si pak leckterý zákazník mohl myslet, že se ta auta vyrábí ve Španělsku. Naprosto na hlavu postavené.

reagovat
Ha
Habakukk
17. dubna 2024, 09:59
0

Pokud mají Italové takto postavené zákony je to zcela v pořádku, že se ohradili ke zvolenému názvu.

ro
rock
16. dubna 2024, 20:14
4

Junior? JUNIOR?
Tvl, Alfo, běž do kelu. To je ještě horší zneužití dobrýho jména než všechny Pumy, Eclipsy (a Felicie) a vysloveně to uráží můj jemnocit.

reagovat
ro
rock
17. dubna 2024, 10:18
2

Všechny už vydaný tiskový materiály, prospekty a ostatní propagační materiály budou jednou zajímavý sběratelský artikl...

reagovat
Oh!Gust
17. dubna 2024, 10:31
0

podobne ako napríklad táto špeciálna Panda :D

ratan groch
předevčírem v 13:30
1

Mým osobním pohledem je zajímavé, že ikonické a snad ještě italštější Fiaty 500 (ten z roku 2007) a Panda v Polsku vznikat můžou a nikomu to nevadí, ale do toho se nepouštějme.

Ak som spravne pochopil, tak Taliani nechceli aby sa nazov spajal s Talianskom. Tu spojitost s Talianskom v oznaceni 500 a Panda uplne nevidim. Viem, ze som tym rozbil argumentacnu logiku clanku, ospravedlnujem sa.

Je este celkom mozne, ze sa do toho celeho zaplietol diskuter Junior, ktory si tento nazov presadil.

Alebo bude pravda niekde v strede. Napriklad v Dunajskej Strede.

reagovat
beastar
předevčírem v 19:18
0

Celý problém je v tom že Milano je v Itálii. A Junior ne. A jelikož výroba vozu bude probíhat mimo Itálii tak dle platného zákona na ochranu ryze Italského signature zboží by nemělo být možné aby vůz nesl název čehokoliv spjatého s Itálií . Čili by se nemohl jmenovat ani Caorle třeba:) A jak to tak bývá pan ministr pronesl plamenný projev a automobilka z části závislá na vůli a kapitálu vlády a státu rychle přispěchala s řešením. Absurdní jistě, italské rozhodně... Forza Italia aj v Dunajskej Strede...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem