načítám data...

Autíčkář se ptá: Jakého veterána na důchod?

Odchod do důchodu je ideálním časem na koupi veterána. Máte čas, dost možná i peníze a nepotřebujete kufr a dětské sedačky. Ale má to háček. Nejen my stárneme...

Zobrazit galerii

Většina z nás má nějaké auto, které si chceme koupit "jednou". A protože život se nám neustále plete do cesty a nutí nás kupovat úsporná auta na dojíždění do práce a praktické minivany, schopné pojmou naše genetické kopie, domácí zvířectvo, kola a další více či méně nutné záležitosti, často na plnění tohoto snu dojde až ve chvíli, kdy si v práci naposledy "odpíchneme", zastavíme soustruh nebo sundáme kvádro, a odejdeme do důchodu.

Spousta z nás už má přesně vymyšleno, jaké bude to pravé auto, které bude nejlépe vyplňovat čas mezi krmením holubů v parku a luštěním křížovek. V jakém autě si nejlépe užijete ranní projížďku za nejlevnějšími rohlíky a jogurty ve slevě.

do důchodu je zatraceně daleko a nejen my stárneme

Jenomže je tu problém. My tady v redakci, a pravděpodobně i většina z vás, čtenářů, máme do důchodu zatraceně daleko. Kupříkladu pokud je vám, stejně jako mě, 30 let, můžete počítat s tím, že budete svou tvrdou prací přispívat blahu společnosti ještě přinejmenším další tři, možná i čtyři desítky let.

Co se za tu dobu stane s našimi oblíbenými starými auty? A nebo i s těmi novými? Předpokládejme, že nedojde k nějaké tragické změně ve formě zákazu spalovacích motorů nebo manuálně řízených aut. A předpokládejme také, že stejně jako byl v 60. letech nový Mustang považován renovátory Fordů T za příliš moderní a v domácích podmínkách neopravitelné auto, najdou si nakonec nadšenci i cesty k tomu, jak udržet v provozu moderní, elektronikou nabité vehikly.

Takže, jaké auto si představuje jako svou "hračku na důchod" za těch 20, 30 nebo možná 50 let? Bude to v té době stoletý "dědeček automobil" ze 60. let? Nebo některá z dnešních žhavých novinek, mezitím se změnivší v obdivovaného youngtimera nebo dokonce klasického veterána? A nebo si vezmete příklad z některých dnešních úpravců, a vměstnáte do historické karoserie moderní techniku? Je vaším snem třeba tisícikoňový Lincoln Continental na elektřinu?

Napište nám do komentářů, nejzajímavější nápady vybereme do samostatného článku!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

To
Tombrajdr
17. července 2014, 16:53
0

Tak pokud mi vydrží do důchodu můj VolksWagen bus T2.. Tak to bude ideální kousek na rotování po LIDLu a víkendové rybaření.. Když nebude důchod stačit, (teda jestli vůbec bude) tak se v něm vlastně dá i bydlet.. Teda jestli to bába zatáhne dřív než já.. (jinak by se v něm hrozně roztahovala)

reagovat
To
Tombrajdr
17. července 2014, 16:55
0

Jo a s do auta nabastleným fůzově-elektrickým motorem , samozřejmě počítám..

Ma
Martin Tolar
17. července 2014, 16:57
0

Zajímavá úvaha. No, ale svoje auta snů si asi v důchodu nepořídim. Fakt netuším, jak bych rachetické kosti skládal do F40, NSX a původního Cooperu S. Jedině WRX STI 22B bych mohl snést, ale zase ten tvrdý podvozek a anatomické sedačky. Ledaže by se vyvinula i medicína. Ale asi bych se snažil vybrat něco dnešního, za 40 let to youngtimer bude určitě. Takže asi BRZ nebo Miatu (always Miata :-D )protože podobně řidičských aut bude ubývat. A malá hbitá RWD atmosféra se špetkou stylu by mohla být tím pravým. Samozřejmě bez tuningových úprav, aby jí to nesnižilo hodnotu a neubralo na pohodlí. Když si vezmu třeba M3 E92, tak námi všemi, kteří milujeme starší E30 a E36 byla přijata chladně. Už za ten nevyčnívající vzhled. A co bychom teď za atmosférické eMko dali, že? Takže i když nám NC nebo Toyobaru teď nemusí připadat jako něco extra, tak se může stát, že se za nějakou dobu (třeba už za pouhých 10 let) budeme tlouct do hlavy, že jsme si jej nedopřáli, dokud byla šance.

Samozřejmě, nelze vyloučit, že nějaké zajímavé auto se objeví. Ono se nějaké určitě objeví, ale bude jich čím dál méně, Tenhle trend lze vysledovat právě od těch 80. let. Vemte si jen, jak je to s Nissanem IDX :-(

reagovat
Mi
Michal88
17. července 2014, 17:10
0

Tak, já neplánuji kupovat auto novější roku 2000 - 2005. Jako vetroše do doochodu si plánuji nechat své XMko 2,1 a možná k tomu přidat i V6 a sanitku nebo třínápravu) a svůj v současné době v renovaci Citroen GS a k tomu přidat i CX (ideálně GTI, Prestige nebo Loadrunner, ale i obyčejná bude stačit :) ). Na DS nedosáhnu a než bych mohl koupit alespoň v rozpadlém stavu, tak dnes taková atakují 100 tisíc Kačen a v budoucnu to bude ještě víc... Teď jsem měl možnost koupit Oltcita 11RL v luxusním stavu s poctivými 24 tisíci km, ale byl mi velmi rychle vyfouknut, než jsem na něj našel místo...

Chtěl bych Corvette C2, ale to je taky nedosažitelné... Snad jediné novější auto, které bych chtěl do "sbírky", tak je Citroen C6. :)

reagovat
Vo
Vojta
17. července 2014, 17:11
0

Mercedes Benz SLS. Ač fanda do muscle cars a amerik, tak dnešní retro muscly mne až tak nepřitahují, protože všechny do jednoho vypadají v porovnání se svými předchůdci jako zápasníci v důchodu. Síla zůstala, ale dříve ostře řezané svalstvo je teď opuchlé a obalené tukem. Nejvíce je to patrné u Shelby Mustangu 2013. Nejsem si vůbec jistý, jestli dnešní muscle cars budou za 40 let tak přitažlivé, jako dnes ty původní. Naopak Mercedes SLS je štíhlý a v mnoha ohledech hezčí, než originální Gullwing.

reagovat
Pa
Paprikodlak
17. července 2014, 17:30
0

Tak třeba BMW 3 e46 330 Ci.

reagovat
Pa
Paprikodlak
17. července 2014, 17:32
0

Popřípadě Mitsubishi Lancer EVO X.

reagovat
Wo
Woyta
17. července 2014, 18:21
0

Obavam se, ze s prezivsi elektronikou soucasnych aut bude problem.
Olovo je zakazano, takze obvody jsou nachylnejsi na poskozeni.
Bezne elektronicke soucastky nahradili jednoucelove cipy a zarizeni spolu komunikuji po sbernici. Vse je umyslne delano tak aby covek bez sloziteho a draheho vybaveni se v aute nemohl stourat.
Kvalita moderni elektroniky stoji za .... Denne pouzivam smartphony z roku 2006 a 2007. Koulik soucasnych vrcholu mobility prezije zaruku?

reagovat
EV
EVLO
18. července 2014, 01:58
0

hmm tak nejaky hiend auta s optikou asi ne, ale myslim, ze na analyzu can bude stacit nejaka arduionu blbustka do 3000, dnes.

martin_100
18. července 2014, 11:17
0

to je jen tim že se neumíme oprostit od kravin... za 40 let nebude problém rozpohybovat dnešní elektronikou našlapaný srágory... prostě vemeš kastli s mechanikou do toho narveš první karburátorovej motor co najdeš v koutě stodoly a jezdíš jak za mlada :-D

BobAsh
18. července 2014, 13:46
0

Za 40 let nebude nikdo umět seřídit karburátor. Už dneska lidi radši dávaj na auta EFI kity, aby se vyhnuli opruzu s karbecem. A lidi pořád dělají engine swapy i na autech plnejch elektroniky. Takže to asi jde.

Wo
Woyta
18. července 2014, 17:57
0

Ja nemluvil o slozitosti prace se soucasnou elektronikou. Ja mluvil o umrtnosti soucasne elektroniky.
Takze bude pomerne velka sranda vytvaret nove elektricke svazky ktere nahrazuji komunikujici elektroniku. A jedna se i o svetla.
Dnes je problem do auta pripjit napriklad vysilacku. 12v spinanejch nikde neni a kdyz se pripojim k nejakemu zarizeni tak me elektronika odpoji, protoze prekrocim odber daneho zarizeni a zasahne ochrana.

PepaSFI
18. července 2014, 19:13
0

olovo není zakázáno, v autech, letectví a military se používá protože to bez něj jaksi nejde. Ve spotřební elektronice je to jedno, stejně se dnes věci vyhazujou po pár měsících protože jsou out a nás pár bláznů co máme rádi jednoduchý spolehlivý věci nikoho nezajímá. Ještě k té vysílačce, já mám CB zapojenou normálně v zásuvce. Sice je Panda poměrně jednoduché auto, nemá to žádnou hlídku reflektoru mladých co bdí nad naším bezpečím, ale nějak jsem se nedokázal přinutit k tomu abych někam provlíkal dráty. Abych se dostal k průchodce kabelového svazku z kabiny do motorového prostoru, musel bych rozebrat kdoví co, asi půl interiéru. Ale brzy se k tomu asi dokopu abych natáhl drát k hlásný troubě abych mohl pořvávat na cyklisty.

martin_100
18. července 2014, 11:14
0

V tom mam jasno... mam busíka - VW T3 z roku 89 a to bude muj veterán na důchod... pokud mi ho nedej bože nějakej šmejd neukradne nebo tak něco... časem bych rád ještě starýho brouka. To jsou moje srdcovky a ty bych rád nevopustil ani v důchodu.

reagovat
Da
David k.
18. července 2014, 15:28
0

Já jsem si veterána na důchod už pořídil. Potom co jsem někdy před 10ti lety zavrhl plán tunit mého 90hp civica jsem se začal zajímat o starší auta. Jenže sehnat něco v dobrém stavu bylo finančně mimo, a na to koupit něco k renovaci nemám tak šikovné ruce. Řekl jsem si tedy že koupím něco „novějšího“ v relativně dobrém stavu ve kterém ho udržím než z něj ten veterán bude. Udělal jsem si seznam několika aut, protože hledat jeden konkrétní typ je nemožné a po pár letech koupil jedno auto z toho seznamu. Mercedes SL320 rv.98. Není to žádná raketa, není to ani nějaké vyloženě zábavné auto, ale když do něj jednou za čas sednu, stáhnu střechu a vyjedu je úžasný. Mezitím čeká pěkně v garáži až z něj bude veterán :-)

reagovat
Mi
Milhauzz18
18. července 2014, 21:16
0

My máme v garáži pár raritek, co čekají na dokončení. Opel Vectra A, r. v. 1988, 2.5 l V6, Ford Cortina mk. 1, r. v. 1964, 2-dr., sám denně jezdím v BMW e36 318is Motorsport Edition, vyrobeno 304 kusů. Myslím, že na důchod bude co dělat a pokud nám to finanční situace nedovolí, jejich prodej nám zajistí pěkné dožití. Koneckonců i z toho důvodu mám dva pětikvalty do stodvácy.

reagovat
Vo
Vojtěch Nesvadba
19. července 2014, 18:51
0

Ikdyž je mi sladkých 20 let a do důchodu mi tedy zbývá zhruba 50 let. Tak stále doufám, že si v rodině udržím Cherokee XJ z roku 1996. To znamená, že až půjdu do důchodu, bude mu kráných 69 let. Tedy, pokuď se dříve nerozpadne, nezboří, nebo nám nedojde palivo. A bude stejnou legendou, jako je Willis, který loni oslavil 70 let? Nebo to bude šedá myš mezi obrovskými SUV a v porovnání snimi bude vypadat jako Mini? A budeme tady vůbec? Bude tady auto, který mě učilo řidit a budu tady já? A co když se na auta bude pohlížet jako dnes na koně, jako na zastaralý dopravní prostředek? Budoucnost bude zdá se zajímavá. :)

reagovat
BobAsh
20. července 2014, 19:22
0

Cherokee XJ už se pomalu stává legendou teď... taková Miata pro offrouďáky. Za 50 let to bude určitě velmi cool auto. A pokud neshnije, tak by to i mohlo vydržet.

šmoula nešika
19. července 2014, 23:04
0

Hmm, taky to mám do důchodu docela daleko... Bez ohledu na mou budoucí finanční situaci mohu velmi ze široka říct, že bych chtěl něco červeného se spoustou chromu, italského, uřvaného a nejlépe z konce 60. nebo první poloviny 70. let. Zároveň si ale uvědomuji, že za těch x let budou moje záda drsně nadávat: „Ty haj.zle, my chtěly odpočívat v křeslech Tatry 700 a ne nějakém vozítku s koženkou pošitým polštářem!“

reagovat
Ma
Martin
20. července 2014, 18:15
0

Tak v tohle mám celkem jasno :-D
Peugeot 505 GTi 2,2 Berlina r.v. 85 - 86
nebylo jich tolik, ale sehnat se ještě dá, a kdyby se mi podařilo sehnat svůj bývalý auťák, byl bych na vrcholu blaha ( není to nereálné, měl by stát ve stodole se značkama v depozitu ) :-D

reagovat
3D
3D4
21. července 2014, 06:38
0

Ja mam v planu si nechat muj Landcruiser. Takze uz mam celkem jasno

reagovat
KK
KKTcross
22. července 2014, 11:32
0

Ako čítam vaše komentáre tak polovici z vás chyba fantázia prečo si nechávať citrony a VW ja mam do dôchodku ešte 40 rokov presne a pochybujem že sa toho dožijem ale keď už by som mal byt 62 ročný bručoun čo nadáva na decka čo sa vozia na nejakom golfe mk.19 bluetech 0,1L twin-twin turbo alebo aké budu auta robil by som to zo štýlom zobral by som si nato úplne psycho TVR Sagaris ktoré by revom z výfukov do strán spôsobovalo hipsterom(alebo ako si budu hovoriť v budúcnosti) okamžitú neplodnosť a v uliciach by vyvolalo paniku že sa začala vojna alebo že niekto naklonoval T-REXA a ten si ide po ich deti do škôlky :3 a samozrejme mohol by som tu napísať zoznam aut dlhy pol kilometra napr BMW E30 M3 alebo BMW E34 M5 ktoré by aj o 40 rokov ukázali ako sa na kruhači jazdi dverami napred alebo Aston Martin One 77 a Jaguar F type Coupe aby bolo vidno že umenie môže mat 4 kolesá a veľký motor a zakončím to Gečkom 6x6 samozrejme verzia Brabus 700 ktoré by na semaforoch žralo elektromobily vyrobene z recyklovaných PET fľašiek to sú auta ktoré by som si ja zobral do dôchodku ;)

reagovat
Ch
Chuck47
24. července 2014, 20:53
0

tak ja si myslim, ze za tech 40 let uz by mohl bejt viper srt-10 acr pomerne dostupnej i pro me :D

reagovat
Ro
Ronoath
01. srpna 2014, 21:10
0

Saab 900 první generace kabriolet! Můj absolutní sen, společně s Volvem C70 první generace...

Ačkoli teď vážně uvažuji nad nějakou amerikou z 90-sátek, takhle Chrysler LeBaron - a kabriolet! Zatím jsou za slušný prachy, a když mi je 28 - tak ho akorát na důchod dám dokupy:-)

Každopádně to chce vítr ve vlasech:-)

reagovat
bi
bitner
23. srpna 2014, 21:49
0

Tak v tomhle mam naprosto jasno :-) Az pujdu za 35 let (68 roku star) do duchodu, chci jednickove Sandero 1,6 rv max 2009 (Euro IV - 64 kw, 0-100 za 12,5 sec.). Nikdo nebude chapat, co to je, k cemu je vzadu ta trubka, co z ni jde ta zvlastni vune a proc se ten dedek uvnitr tak debilne tlemi.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem