logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Toyota RAV4

3. listopadu 2020 0 komentářů

Malá lifestylová SUV a crossovery jsou dnes prudce rostoucím segmentem a není velké automobilové značky, která by si nechtěla ukousnout svoji porci ze stále kynoucí buchty. Jedním z aut, které v 90. letech stály u zrodu tohoto segmentu, byla i Toyota RAV4. Před dvaceti lety byla myšlenka něčeho, co by se dalo popsat jako městský off-road, jednoduše bláznivá. Pokud jste chtěli vyšší světlou výšku a pohon všech kol, museli jste zvolit klasický terénní automobil. Kombinovat vyšší stavbu auta tvářícího se jako tereňák a nedisponujícího jeho schopnostmi se naopak považovalo za neopodstatněnou sabotáž jízdních vlastností. Přesně tohle si myslela i část představenstva Toyoty a nechybělo mnoho, aby projekt RAV4 nikdy nevyjel z továrny. Jenže hlavní konstruktér Masakatsu Nonaka nakonec vedení přesvědčil, že auto dosud neexistujícího segmentu bude hit a kupodivu se nemýlil. Vesele tvarované kompaktní SUV cílilo na mladé aktivní lidi a ti byli ze stylového praktického auta schopného překonávat lehký terén doslova nadšení. Stačila k tomu jediná benzínová motorizace, možnost volby mezi tří a pětidvéřovou karoserií a pohonem dvou či všech kol. Ravka strhla lavinu, jejíž následky dnes potkáváme na každém kroku.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!