Malá lifestylová SUV a crossovery jsou dnes prudce rostoucím segmentem a není velké automobilové značky, která by si nechtěla ukousnout svoji porci ze stále kynoucí buchty. Jedním z aut, které v 90. letech stály u zrodu tohoto segmentu, byla i Toyota RAV4. Před dvaceti lety byla myšlenka něčeho, co by se dalo popsat jako městský off-road, jednoduše bláznivá. Pokud jste chtěli vyšší světlou výšku a pohon všech kol, museli jste zvolit klasický terénní automobil. Kombinovat vyšší stavbu auta tvářícího se jako tereňák a nedisponujícího jeho schopnostmi se naopak považovalo za neopodstatněnou sabotáž jízdních vlastností. Přesně tohle si myslela i část představenstva Toyoty a nechybělo mnoho, aby projekt RAV4 nikdy nevyjel z továrny. Jenže hlavní konstruktér Masakatsu Nonaka nakonec vedení přesvědčil, že auto dosud neexistujícího segmentu bude hit a kupodivu se nemýlil. Vesele tvarované kompaktní SUV cílilo na mladé aktivní lidi a ti byli ze stylového praktického auta schopného překonávat lehký terén doslova nadšení. Stačila k tomu jediná benzínová motorizace, možnost volby mezi tří a pětidvéřovou karoserií a pohonem dvou či všech kol. Ravka strhla lavinu, jejíž následky dnes potkáváme na každém kroku.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


