logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Toyota Corona T40

11. prosince 2020 3 komentářů

Pro Toyotu model Corona představoval velký milník. Právě díky Coroně totiž zaťala drápky na exportních trzích a podařilo se ji uchytit jak ve Spojených státech, tak v Evropě. Mnozí z vás jistě ví, že Corona se dostala také do bývalé ČSSR v rámci barterové výměny. A tak zatímco Japonci mohli obdivovat zemědělské schopnosti traktorů Zetor, čtyři stovky československých šťastlivců z řad ministerských úředníků, taxikářů, a movitých prominentních zákazníků (vzpomeňme třeba Jiřího Grossmanna) mohlo užívati japonského konkurenta Fiatu 124 s patnáctistovkou OHV o výkonu 72 koní. Corona nebyla žádný zázrak techniky (vpředu měla jednoduché lichoběžníkové závěsy a vzadu listová pera) a svým designem a prostorností zcela zapadala mezi tehdejší evropskou konfekci. Tajemství jejího úspěchu ale není těžké uhádnout. Corona prošlapala cestu svým následníkům díky výbornému dílenskému zpracování a vysoké spolehlivosti. Legendy praví, že náhradní díly na Corony importované v “obvyklém” množství dlouhou dobu ležely v Mototechně nevyužité.

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

0 reagovat
Nezn.uživatel
12. 12. 2020, 00:34

Ještš by to chtělo zmínit hlavního konkurenta, Autobianchi Primula.

0
beastar
13. 12. 2020, 17:31

Copak Prymula

0
František Čáslavský
13. 12. 2020, 18:25

Na Prymulu nám nesahej, v sobotu byl dobrej :D