Japonsko má mnoho automobilových specifik. Jednou z nich je kategorie vozů kei car (v překladu "lehké vozy"). Tyto automobilové ekvivalenty Pražských krysaříků jsou skvělým příkladem toho, jak se vyrovnat s mnoha lidmi toužícími po mobilnosti na velmi malém prostoru. Jak je v Japonsku zvykem, je zde mnoho omezení, zejména je omezen výkon (64 koní), objem motoru (660ccm) a rozměry.
Ono omezení objemu motoru má nejmenší Subaru dokonce v názvu. 660 napsáno Římskými číslicemi (VI, VI, O) nám dává název Vivio. Samotný řadový čtyřválec má ovšem ještě o trochu menší objem – 658 ccm a s radostí se točí až někam k vesmíru. V nejsilnější verzi Rx-R si ovšem pomáhá ještě i kompresorem. Díky výše zmíněným omezením má sice udávaný výkon pouze 64 koní, ale ve skutečnosti může být vyšší, a samotný motor má potenciál k úpravám až přes sto koní. Další specialitkou je, že Rx-R se vyrábělo i ve verzi s pohonem všech kol, tak jak se na Subaru sluší a patří. Ideální auto na zimní zábavu? Díky hmotnosti lehce přes 700 kilo si troufám říci, že ano. Zrychlení z nuly na stovku se mi nepodařilo zjistit, ale některé zdroje mluví jen o sedmi sekundách. A to věru není zlé. Jen musíte najít kus přestavěný na levostranné řízení.


