Stejně jako většina ostatních japonských automobilek, také Subaru se v prvních letech produkce věnovalo zejména nejmenším přepravníčkům, které by mohly poválečné zbídačené Japonsko klečící na kolenou postavit zpět na nohy. Prvním zásadním modelem historie je tak kei car zvaný 360, jenž se představil v roce 1958 a na trhu vydržel dlouhých 12 let až do roku 1971. Za tuto etapu Subaru vychrlilo zejména na domácí trh 392 tisíc těchto berušek. V roce 1968 to byl také první model, se kterým se vylodilo na americký trh, ale prodeje v zemi uvyklé full-size křižníkům skončily fiaskem. Mimo jiné i z důvodu, že 360 bylo magazínem Consumer Reports označeno jako nejnebezpečnější vozidlo v Americe. Poněkud ‚vykradený Fiat 500‘ byl navíc dle dobových článků docela mizerným vozem, i pokud od bezpečnostních aspektů zcela odhlédneme. O pohon se staral dvoutaktní dvouválec o výkonu 22 koní umístěný na zadní nápravě, který spíše dokázal způsobit posádce parkinsonovu chorobu, než popohnat vozítko směrem vpřed. Kritice musely čelit i jízdní vlastnosti, kdy nezatížené auto se silnými pozitivními odklony zadních kol vykazovalo sklony k nenadálému motání veselých neřiditelných piruet. Přes sporné automobilové kvality se však model 360 zasloužil o obchodní úspěch a také povědomí světa o existenci Subaru.



Rounce
30. 4. 2022, 18:28Kolikátky kola to mělo ?
Rounce
23. 5. 2022, 20:01No odpovím si sám :-D rozměr předních a zadních pneu je 4.80-10