Tentokráte si uděláme pořádný výlet do historie. Nepůjde ani tak o konkrétní vůz, nýbrž o fascinující příběh jednoho nápaditého francouze. Adolphe Kégresse se ve svých 26 letech přestěhoval z rodné Francie do Petrohradu, kde se stal osobním šoférem ruského cara Mikuláše II. Už to samo o sobě by stačilo na zajímavý život. Jenže Adolphe byl člověk vynalézavý, a tak řešil nedostatečnou průchodnost auotmobilů značky Russo-Balt vynálezem pásového podvozku. Nejdříve na bubny natáhl velbloudí kůži, čímž vybavil model Russo-Balt C24-30 Double-Faeton, který můžete vidět na fotografii. Později zjistil, že mnohem lepším materiálem pro pásy je pryž (možná v Rusku začali docházet velbloudi), kterou využil dodnes dochovaný Kégresse-Rolls-Royce, připomínající nacistický polopásový náklaďák. Kégresse ve svých konstrukčních pokusech pokračoval celý život a po Velké Říjnové Revoluci uprchl do rodné Francie, kde stál za vznikem polo-pásových vozů Citroën a těžkých tahačů belgické firmy FN.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


