Lehké, obratné auto s nepříliš výkonným čtyřválcem za zadní nápravou a podvozkem, který byl sice vyvíjen tak, aby vyhovoval masám, ale zároveň je schopen nabídnout sportovní charakter a schopnosti. Zní vám to jako popis Porsche 356, jedné z největších ikon mezi klasickými sportovními vozy? Vidíte, a přitom je řeč o lidovém Renaultu. “Osmička” sice nebyla kdovíjak sexy a vypadala tak trošku jako by jí někdo vyrobili z krabic od banánů (přičemž tu vpředu někdo přišlápl), ale na klikaté silnici to bylo neobyčejně agilní a zábavné autíčko, které by se nejspíš mohlo přinejmenším s prvními verzemi tři-pět-šestky směle měřit. Zásadní rozdíl je však v tom, že Renault R8 se k nám svého času oficiálně dovážel a tudíž se stále čas od času objeví nějaký zachovalý exemplář na prodej, obvykle navíc za velmi rozumnou sumu. Časy, kdy jsme “osmičky” nakupovali za 20 tisíc už jsou sice pryč, ale pořád to není nic pro běžného člověka nedostupného. A pokud máte naopak peněz nazbyt, můžete si pořídit ostrou verzi Gordini, která nejspíše zesměšní i ono Porsche…
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


