Země sýrů, vína a výborných ostrých hatchbacků, i takhle by se dala popsat Francie. A synonymem posledně jmenované komodity je (krom jiného) 205 GTI alias „Rakev mladých Francouzů“. Na vzniku této přezdívky se podílela jednak konstrukce auta, jejíž „pevnost“ se nachází někde mezi brambůrkem a polskými alu koly RSW, a druhak veselé chování zádě, která při chvilce nepozoronosti zajistila stylovou smrt nejednomu perspektivnímu alfa samci.
Přesto je však 205 GTI hothatch v té nejryzejší podobě – dostupný, použitelný jako daily driver a hlavně zatraceně rychlý a zábavný. Hmotnost hluboko pod tunu společně s výkonnými motory 1.6 a 1.9 zajistily, že 205 dokázala zatopit mnohem silnějším a dražším autům. Ono taky 131 koní vrcholné varianty stačilo k akceleraci na stovku pod 8s. Nejlepší na celém autě je ale jeho jízdní syrovost, řiditelnost a bezhlavá poslušnost při plnění pokynů od volantu. Potřeba dávat si do kalhot před každou jízdou pampers pro případ, že nezávisle zavěšená zadní náprava uzná za vhodné vydat se dopředu po přejetí berušky v zatáčce, už je jen milý bonus.


