Výrobky konsorcia British Leyland mají díky Top Gearu pověst mizerně vyrobených křápů s děsivou mírou neřidičskosti, jež je ideální pálit, ničit, případně na ně shazovat piana. Nejinak tomu je i u dvojice Austin / MG Maestro, jež sice bodovaly prostorností a vzdušným interiérem, ale jakousi míru přitažlivosti ze sebe dokázaly vydolovat snad pouze v případě, že jste konzervativní britský senior dbalý svých mravů, vlněného svetru a čapky s anténkou. Jenže na sklonku kariéry těchto modelů se na výstavě v Birminghamu roku 1988 objevila verze s velkými nárazníky od Tickfordu a velkým nápisem TURBO na zádi. Dvoulitrová jednotka stále ještě krmená karburátory a dopovaná foukátkem poskytovala 150 koní a poměrně lehké Maestro tak zvládo stovku za výtečných 6,7 sekundy, což bylo rychleji, než to v té době udělalo Ferrari Mondial. Vyrobeno bylo pouze 505 kusů, z nichž se značná část přentransformovala na zrzavý prášek. Takže dnes už vlastně ani nikdo pořádně neví, jak jezdilo. Dle jistého pana Clarksona to však nebylo žádné terno.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


