Když se řekne wankel a Mazda, každý si vzpomene na RX-7 nebo RX-8, někdo na Cosmo Sport, ale jen málokdo na kupé a sedany Capella RX-2 – prarodiče modelů 626 a 6. Přitom právě Capella RX-2 byla po Cosmu první Mazdou, která rozšířila slasti i strasti motorů s krouživým pístem mezi širý lid. A dařilo se ji skvěle jak doma, tak na zahraničních trzích – Motor Trend zvolil Mazdu importovaným autem roku a dealeři vesele prodávali Capelly (až se to zdá v dnešní době nemožné) za vyšší, než ceníkové sumy. Pravda, lehkonohý wankel pomáhal celkovému dojmu jen částečně. Díky 130 koním dvourotorového motoru sice ani ne tunu vážící vehikl poskytoval na tehdejší dobu dynamiku ve třídě neobvyklou, jeho trvanlivost však byla přesně taková, jakou byste u starého wankelu čekali. A tím opravdu myslím, že byste s tím nechtěli jezdit po Africe jako s Piánem Dvěstědem. RX-2 však bojovala do té doby nevídanou uživatelskou přívětivostí, ergonomií a poddajným vyváženým podvozkem. Capella byla vlastně natolik dobrá, že se jistým nejmenovaným vozidlům dostávalo posměšných titulků „ HO w N ot to D esign an A utomobile“. Kupé , jež tak trochu vykradlo design Manty A, pak prožilo úspěšnou motorsportovní kariéru a na těch správných kolech dělá spoustu parády i dnes… Následující RX-3 má sice design ještě povedenější, ale přibrala, ztratila trochu lehkonohosti a oproti RX-2 byla i přes použití silnějšího motoru pomalejší.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


