Tak se nám zdá, že kosa smrti byla v dřívějších dobách hodně ostrá. Nebála se totiž vzít do svých spárů největší mistry volantu svých dob a disciplín a troufáme si říct, že v průběhu 8 let umírali ti z největších legend. 2. Května roku 1986 se po klikatících se cestách korsického ostrova hnala jako o život Lancia Delta S4, pilotována Finem Henri Toivonenem, který byl navigován jeho spolujezdcem z USA Sergiem Crestem. Tato posádka byla s přehledem na prvním místě(I přes to, že Toivonen měl chřipku a řídil s vysokou horečkou), Henri totiž dokázal krotit bestiální Lancia takovým způsobem, že ani další velikáni té doby na něj nestačili. Bohužel, v jedné zatáčce se nitka štěstěny přetrhla, Lancia opustila silnici a letěla ze srázu. Při kolizi se stromem explodovala nádrž, na které posádka doslova seděla a asi si dovedete představit, co z nich a vozu zbylo – viz. video. Téměř 8 let poté přišel o život shodou několika neštastných náhod další mistr – Ayrton Senna. Celý autíčkář vzdává poctu!



Heisenberg
2. 5. 2016, 19:46Všichni nějak zapomínají na Attilia Bettegu (tovární pilot Lancie), který rovněž zahynul na korsické rally 2. května, přesně rok před Toivonenem...
A teď jedna zajímavost...
Bettega měl startovní číslo 4 a svou smrtelnou nehodu měl na 4. rychlostní zkoušce čtvrté rally, kterou ten rok absolvoval.
Toivonen měl startovní číslo 4 když se na Korsice zabil přesně o rok později
O 14 let později, na korsické rally v roce 2000 startoval s číslem 4 Colin McRae, průběžně se pohyboval na 4. místě, když pak na 4. RZ druhé etapy udělal chybu a zahodil svůj Focus do hluboké rokle. Tehdy to byla jeho nejhorší nehoda, museli ho z auta vystříhat.
Ráfek
2. 5. 2016, 19:53O té nehodě vím, ale pravda, trochu jsem na ni pozapomněl, ale taky jsem se už nějaký pátek zpátky babral tady v těch číslech a člověka to minimálně přinutí přemýšlet.
BigBang
4. 5. 2016, 17:24že by v Asii měly pravdu s tou čtyřkou? :/
Deenz
10. 5. 2016, 00:26Ještě jeden detail, Henryho nehoda se stala ve voze Lancia Delta S4