V Hyundai zkrátka berou onu reklamní výzvu “A teď ujedu všem” velice vážně. První testy nového i30 N jsou již venku a dokonce i cena v UK a Německu. Já si na první otestování nového hot hatche od Hyundai ještě chvíli počkám, ale těším se moc!
Co tedy víme? Hyundai udělalo zjevně chytrý tah. Místo vyšperkování i30tky pár tuningovými doplňky a silnějším rádiem, kde se bude dobře poslouchat “PSY” najalo mistra svého oboru. V Hyundai nyní pracuje Albert Biermann, bývalý šéf divize M automobilky BMW. Tohle je jeho první dítko.
Jak jezdí? Sám si počkám. Ale jestli Steve Sutcliffe tvrdí, že jeho řízení má snad ještě atraktivnější zpětnou vazbu než nejlepší verze předchozího Renaultu Mégane RS, začínám mít podezření, že bych já osobně asi přestal mít potíž s podepsáním objednávky na první zbrusu nový sportovní automobil s písmenem “H” v kurzívě. Hyundai se bude prodávat ve dvou verzích, bude mít aktivní e-differenciál a v té dražší vybavené performance paketem i elektronicky nastavitelné tlumiče a přepínatelný sportovní mód výfuku. Je to dvoulitrový turbomotor, tedy žádná poslechová nirvána alá starý Civic Type R, ovšem pokud jsem si všiml ve videu omezovač zasáhl přesně v 6600 otáčkách. To není špatný.
A nakonec nějaké údaje.
Základ bude mít 250koní a 353N.m a v Německu se začne jako první edice prodávat za 30.900 EUR Verze Performance má zvýšený výkon na 275koní a 378N.m a její cenovka by měla být na 32.200 EUR Pohotovostní hmotnost jen lehce přesáhne 1400kg, čili obvykou hodnotu ve třídě hot hatchů. Zrychlení 0-100 : 6.1s