Označení RS sice dneska nosí kdejaké frikulínské jelito, avšak u Fordu tato dvě písmenka nikdy nepoužili lehkovážně. Do dnešních dní se jimi může pyšnit 21 modelů a na obrázku výše vidíte ten úplně první, guru divize RS a veleúspěšný soutěžák Escort RS1600 Mk.I. Když v roce 1970 zašlapal Hannu Mikkola během rally Londýn – Mexico konkurenci do země, nechal Ford vzniknout nejdříve posílenou verzi běžného Escorta zvanou Mexico a následně i RS1600. Spářením původní 1.6ky Kent s hlavou od Cosworthu vznikl silák s nepřeslechnutelným chrapotem, který produkoval 120k v 6.500 otáčkách, což pro 800kg těžkou krabičku s maskou á la psí kost představovalo více než důstojnou motorizaci. Vylepšen byl samozřejmě i podvozek a posílena celá karoserie, což z RS1600 dělalo mimořádně schopné vozítko jako stvořené pro rally. Bohužel byla ostrá šestnáctistovka dosti choulostivým srdcem a vlastně celé auto vyžadovalo na svou dobu mimořádnou péči a údržbu. RS1600 se vyrobilo pouze 900 kusů a dnes je z něj mimořádně ceněný veterán.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


