Název vychází z interního označení pro koncepty Fiatu. X0 byly motory, X1 auta a X2 užitkáče. Jedná se tedy o devátý koncept osobního automobilu a nejen jménem se liší od svých sourozenců. Motor, umístěný s převodovkou uprostřed vozu, pochází z rodinného Fiatu 128, ze kterého sy vypůjčil i prvky zavěšení. Na výrobních výkresech jednotky byste pak našli podpis slavného konstrukéra motorů Ferrari, Aureliho Lampredi. Ačkoliv osobitý design propůjčuje autu vzhled nekompromisního sporťáku, podobného Lancii Startos, ve skutečnosti má hned dva kufry, vepředu a vzadu za motorem. Osvědčená technika, design od Marcella Gandiniho, šéfa Berone a přesvědčivé jízdní výkony slibují skvělou jízdu i pastvu pro oči kolemjdoucích. Škoda, že jich na silnicích nevídáme více.



Pólin
21. 5. 2021, 06:08Co se dá dělat, když jich většina shnila na prach.. onehdy jsem četl v Autocaru, že to měli na roční testování jako fungl nové auto a vraceli ho značně zrezivělé...a to se nestala žádná nehoda ani nic podobného...a to je v UK. Neumím si představit s tím jezdit v našich prosolených zimách...:D ale jinak auto parádní...takový kapesní supersportík...
Moses
21. 5. 2021, 17:16https://www.autickar.cz/auto-dne/fiat-x-1-9/686/
Adam Forman
24. 5. 2021, 06:26No co? To je jak nabírat nové lidi, aby byl pokaždé jiný zaměstnanec měsíce :-D Malý fiátek si to prostě zaslouží...