Jedním z nejdůležitějších vozů automobilky Fiat byl bezpochyby model Tipo. Tento typický zástupce segmentu C se poprvé představil světu počátkem roku 1988 a do prodeje šel v létě. Jednalo se o natolik povedený vůz, že sbíral ocenění na každém kroku. Například se stal evropským autem roku 1989. Pod jeho vzhled se podepsal, stejně jako v případě výše zmíněného BMW, Ercole Spada. O pohon se staraly vyzkoušené čtyřválce, pokrývající široké výkonové spektrum. Od základních a jednoduchých motorů FIRE až po dvoulitrové klenoty, pohánějící ostrou verzi Sedicivalvole. Oproti svému předchůdci Ritmu, bylo Tipo až neuvěřitelně moderním vozem. Na relativně malém půdorysu nabídlo velkorysý prostor pro posádku. Taky vám už nezrezlo pod rukama, jako to umělo právě Ritmo. Pro Fiat to byla trefa do černého. Tipo pak vydrželo ve výrobě do roku 1995, kdy jej nahradil Bravo/Brava. Věřte, že vzácné verze Sport či Sedivalvole již na ceně klesat nebudou, takže pokud je máte doma, pečlivě si je hýčkejte.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


