Fiat 500 ve své druhé generaci postavil koncem 50. a v průběhu 60. let Itálii na kola, získal si srdce milionů fanoušků a dnes je to ceněný sběratelský kousek, který nechybí v garáži mnoha slavných lidí. Ačkoliv, nebo možná právě proto, že je to jednoduché malinké auto s koncepcí "vše vzadu," se Carlo Abarth pustil do jeho úprav, čímž vznikl model Abarth 595, kde číslovka udává objem motoru. Malinký dvouválec se zmohl na 27 koní, což půl tuny lehkému vozítku, které díky oné hmotnosti můžete řídit již po dosažení věku 16 let, stačilo na děsivou maximální rychlost 120 km/h a na zakroucených silnicích dokázal Abarth poškádlit i daleko silnější auta. Později přišly i zběsilé verze jako 595 SS se 30 koni nebo až 695 SS s brutálními 40 koni. Vozy ze začátku výroby měly ještě sebevražedné dveře s panty vzadu, což se změnilo roku 1965. Poznávacím znamením nejmenšího Abarthu na závodních tratích bylo otevřené víko motoru pro lepší chlazení dvouválce či červený polep na bocích, který přebrala i novodobá rovněž povedená verze 500 Abarth.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


