logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

DeTomaso Guará

26. dubna 2022 0 komentářů

DeTomaso, jméno které už v dnešní době nikomu moc neříká. Přitom to byla slavná italská firma, která vyráběla závodní automobily a prototypy, vlastnila Maserati a dokonce v roce 1970 postavila pro Williams monopost formule 1. Její silniční produkce již není tak slavná, přesto si myslím, že model Panthera určitě znáte. Tím posledním vozem značky DeTomaso však bylo kupé a barchetta Guará, představené v roce 1993. Karoserie z uhlíkových vláken a kevlaru skrývala závodní šasi od Maserati s dvojitými lichoběžníky, agresivní geometrií a tlumiči pushrod. Trochu strachu naháněla nádrž umístěná kvůli rozložení hmotnosti ve středovém tunelu, vzhledem k nízkému počtu vyrobených Guará však nemáme zprávy, zda toto neobvyklé řešení neposunulo tradiční samozápalné choutky italských supersportů do nové dimenze. O pohon se nejdříve starala známá 4.4 l V8 od BMW odladěná na 304 koní, jež byla později nahrazena osmiválcem 4.6 od Fordu s totožným výkonem. To stačilo 1400 kg těžkému vozu k dosažení 270 km/h a stovce za 4,8 s. Guará prý jezdila tak, jak by od auta se závodním podvozkem člověk očekával, přestože na limitu se z ní stávala poněkud zrádná mrcha. Přes komerční neúspěch je Guará považována za nejlépe zpracované DeTomaso historie. Jestli zůstane i tím posledním, je zatím otázkou, protože snahy oživit zašlý lesk značky se v pravidelných vlnách objevují ve zpravodajství…

Podívejte se na další auta dne

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!