Skupina B je dodnes považována za nejšílenější období automobilových soutěží a krom závodních oblud se stovkami koní a smrti mnoha výborných jezdců s sebou přinesla i homologační speciály určené pro provoz na běžných silnicích. Vlastně bychom celý článek mohli odbýt tím, že bychom tu nasmrkali Sport Quattro, 205 T16, Deltu S4 Stradale, bylo by hotovo… Ale velmi jednotvárně. Jako zástupce vozidel vzešlých ze skupiny B jsme tedy vybrali jediný stroj. Ten sice v závodech moc úspěchů neposbíral, ale jeho design je zcela specifický a nezaměnitelný – Citroen BX 4TC. Standardní BX působí sportovně asi jako bavorský kroj. No a BX 4 TC působí… jako by omylem narazilo do úlu zabijáckých včel. Ve skutečnosti jej zhotovila karosárna Heuliez. BX na steroidech bylo poháněno turbem přeplňovaným čtyřválcem 2.2 litru, jež poskytoval 200 koní a hranatý Citroen s ním atakoval stovku za 7,5s. Nejen na rychlostních zkouškách, ale ani na silnicích BX na homologační konkurenci nestačil, jeho dynamické parametry byly mezi partou jednoznačně nejhorší. Podélně uložený motor navíc jaksi prostorově nekorespondoval s karoserií BX určenou pro příčnou zástavbu pohonných jednotek. BX 4TC tak má větší přední převis a bylo prý beznadějně nedotáčivé. Tragédii dovršil totální nezájem zákazníků. Citroen nemohl udat ani 200 kusů potřebných k homologaci. Traduje se, že zákazníci si odvezli asi 85 kusů a zbytek vozů Citroen sešrotoval.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


