ak vám potvrdí každá správná jeptiška, tohle auto je mnohem zábavnější než by naznačoval jeho původ a výkon. První prototypy lidového vozítka, které mělo udělat mobilními i běžné Francouze vzniklo již před válkou. Konstruktéři byli seznámeni s jasně danými požadavky – vozidlo musí převézt 4 venkovany v dřevácích se slamáky na hlavě a pytel brambor přes zorané pole na trh rychlostí 60 km/h, aniž by se rozbilo jen jedno jediné vejce v ošatce. To vše samozřejmě levně, proto měly produkční verze sedačky připomínající rozkládací židličky, tedy jen kovovou konstrukci potaženou látkou. Auto však nebylo postaveno na dálnice jako například VW Brouk, proto měly první modely zoufalou maximální rychlost jen něco přes 60 km/h. Postupem času však přišla i verze s 0,6 litrovým dvouválcem, který malou kachnu dokázal rozpohybovat až na děsivých 115 km/h. S 2CV ale stejně nebudete jezdit moc rychle, protože srážka s cyklistou bude pro vás znamenat jistou smrt, zatímco cyklista se bude snažit ze své elasťáky potažené zadnice seškrábat vrstvu plechů, ve kterou se Citroen přetransformoval. Zábavnost kachny však netkví v rychlosti, ale ve snaze rychlost si udržet. Naklání se sice více než věž v Pise, ale přesto je neskutečně dobře ovladatelná a perfektně zvládá nerovnosti. Ne nadarmo je 2CV často řazena k vozům, které by měl každý nadšenec do ovladatelných a hravých aut řídit. Navíc je stylová, pohodlná a téměř nic nežere.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


