BMW 333i je fascinujícím příběhem automobilu, který vznikl jen protože se v Jižní Africe nedalo pořídit pravé M3.
A tak někdo z místních v zastoupení BMW vymyslel zajímavý plán. A s tím plánem mu ochotně pomohl Burkhart Bovensiepen z Buchloe. Ano, z firmy Alpina.
Vzali jako základ BMW 325i s M technik paketem a místo obvyklého M20B25 se povedlo do motorového prostoru trojky vtěsnat vývojově sice starší motor s označením M30. To bylo to správné “kladivo”. Tenhle motor předváděl leta výbornou službu v 7er a v 6er ( 633i) a byl opravdu zajímavou volbou.
Auto mělo najednou shodný výkon s pravou M3 – necelých 200koní. Dostalo i samosvorný diferenciál. Rozdíl byl v dostupném točivém momentu. Velký šestiválec uměl vyvinout až 286N.m. To je dokonce malinko více než v mém Coupe Z3. A její motor má pěkný šestiválcový tah.
Je fakt moc milé poslechnout si příběh nadšence, kterému se povedlo jeden z pouhých 210ti exemplárů pořídit a skvěle zrenovovat