U Audi zavedli na začátku 90. let hezkou tradici – vyrobili zběsilost zvoucí se RS2 a to byl první krůček k dlouhé cestě plné kombíků, které byly na první pohled jen trochu připepřenými variantami běžných modelů, avšak disponovaly natolik brutálními motory a skvělou trakcí, že znamenaly instantní nebezpečí pro všechny soudobé supersporty. Nás nejvíce zajímá Audi RS6 první generace C5, jež se představilo světu v roce 2002 a nabídlo v té době nevídaných 450 koní a 580 Nm. Výsledek byl předpokladatelný – skoro dvoutunová stodola nabušená luxusní výbavou a nejnovějšími elektronickými systémy (třeba aktivní tlumiče DRC) si vyskakovala na ty nejrychlejší sporťáky, protože cifra 200 km/h se objevila na tachometru již po méně než 18 vteřinách od startu. Pokud jste přelstili ‚povinný‘ omezovač rychlosti, mohli jste se podívat za magickou hranici 300 km/h. A tohle zvěrstvo se nyní dá sehnat už okolo částky 300 tisíc korun. Osmiválec 4.2 V8 je schopný unést další stovky koní, avšak dnes je RS6 přece jen už stará babička. Stále sice hrozí velkým dynamickým kopancem všem, kteří by zapochybovali o jejích výkonech, ale snad ještě větší hrozbu představuje pro své majitele, kdyby snad zapomněli, že servisní a provozní náklady budou u této výkladní skříně ingolstadtské techniky stejně nevšední jako její dynamika.
Podívejte se na další auta dne
Komentáře
Buďte první, napište komentář!


